Tato bakalářská práce se zabývá navržením business modelu nového kosmetického salónu zaměřeného na poskytování kosmetických služeb ve městě Bystřici pod Hostýnem. Práce se dělí na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřená na vymezení základních pojmů podnikání a právní formy podnikání. Dále se tato část věnuje definicím pojmů business model, business model Canvas a rozdíl mezi business modelem Canvas
a Lean Canvas. Také jsou zde popsány marketingové analýzy. V praktické části jsou za pomocí nově získaných teoretických poznatků vytvořené marketingové analýzy PEST, SWOT a Porterův model pěti konkurenčních sil. Na základě těchto analýz je zpracován business model dle Lean Canvas, ve kterém je popsáno devět stavebních prvků podnikatelského modelu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the design a business model of a new beauty salon focused on providing beauty services in Bystřice pod Hostýnem. The work is divided into two parts, theoretical and practical. This part is also devoted deals with definitions of business model, business model Canvas, and the difference between business model Canvas and Lean Canvas. Marketing analyzes are also described here. The theoretical part is processed on the basis of professional literary knowledge. In the practical part, marketing analyzes PEST, SWOT and Porters analysis of five competitive forces are created with the help of newly acquired theoretical knowledge. Business model according to Lean Canvas is based on these analyzes and describes the nine building blocks of the business model.
Klíčová slova
podnikání, SWOT analýza, PESTE analýza, business model, Lean Canvas, kosmetický salon
Klíčová slova v angličtině
business, SWOT analysis, PESTE analysis, business model, Lean Canvas, beauty salon
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá navržením business modelu nového kosmetického salónu zaměřeného na poskytování kosmetických služeb ve městě Bystřici pod Hostýnem. Práce se dělí na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřená na vymezení základních pojmů podnikání a právní formy podnikání. Dále se tato část věnuje definicím pojmů business model, business model Canvas a rozdíl mezi business modelem Canvas
a Lean Canvas. Také jsou zde popsány marketingové analýzy. V praktické části jsou za pomocí nově získaných teoretických poznatků vytvořené marketingové analýzy PEST, SWOT a Porterův model pěti konkurenčních sil. Na základě těchto analýz je zpracován business model dle Lean Canvas, ve kterém je popsáno devět stavebních prvků podnikatelského modelu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the design a business model of a new beauty salon focused on providing beauty services in Bystřice pod Hostýnem. The work is divided into two parts, theoretical and practical. This part is also devoted deals with definitions of business model, business model Canvas, and the difference between business model Canvas and Lean Canvas. Marketing analyzes are also described here. The theoretical part is processed on the basis of professional literary knowledge. In the practical part, marketing analyzes PEST, SWOT and Porters analysis of five competitive forces are created with the help of newly acquired theoretical knowledge. Business model according to Lean Canvas is based on these analyzes and describes the nine building blocks of the business model.
Klíčová slova
podnikání, SWOT analýza, PESTE analýza, business model, Lean Canvas, kosmetický salon
Klíčová slova v angličtině
business, SWOT analysis, PESTE analysis, business model, Lean Canvas, beauty salon
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte teoretické poznatky k zadanému tématu.
II. Praktická část
Analyzujte trh, potencionálního zákazníka a konkurenci v dané oblasti.
Vyhodnoťte výsledky u provedených analýz a na jejich základě navrhněte business model.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte teoretické poznatky k zadanému tématu.
II. Praktická část
Analyzujte trh, potencionálního zákazníka a konkurenci v dané oblasti.
Vyhodnoťte výsledky u provedených analýz a na jejich základě navrhněte business model.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLANK, Steven G. The four steps to the epiphany: successful strategies for products that win. Fifth edition. California, 2013, 370 s. ISBN 9780989200509.
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. 1. vyd. V Brně: BizBooks, 2016, 230 s. ISBN 9788026505068.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 278 s. ISBN 9788026500254.
OSTERWALDER, Alexander,et al. Vydělávejte svými nápady: vytvářejte produkty a služby, po kterých zákazníci touží. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2016, 298 stran. ISBN 9788026504528.
RIES, Eric. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2015, 279 s. ISBN 9788026503897.
Seznam doporučené literatury
BLANK, Steven G. The four steps to the epiphany: successful strategies for products that win. Fifth edition. California, 2013, 370 s. ISBN 9780989200509.
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. 1. vyd. V Brně: BizBooks, 2016, 230 s. ISBN 9788026505068.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 278 s. ISBN 9788026500254.
OSTERWALDER, Alexander,et al. Vydělávejte svými nápady: vytvářejte produkty a služby, po kterých zákazníci touží. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2016, 298 stran. ISBN 9788026504528.
RIES, Eric. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2015, 279 s. ISBN 9788026503897.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázka vedoucího práce
1.Mohla byste blíže specifikovat jedno ze dvou kritérií konkurenčního rozboru, jimž byl koncept podnikání? Co máte tímto konceptem na mysli? Zodpovězeno částečně
2.Jak by vypadaly hodnotové křivky jednotlivých konkurentů, které uvádíte ve svém rozboru ( Zodpovězeno částečně
3.Kolik iterací předcházelo modelu uvedeném na straně 48? Zodpovězeno částečně
Otázky oponenta práce:
1.Jak jste došla na režii 100 Kč/hod? Jaké jsou fixní náklady a nebylo by možné využít diferencovanou sazbu režie pro různé výkony? Zodpovězeno částečně
Další otázky:
Jméno vč. Titulů: Mgr. Eva Kolářová, Ph.D., znění otázky: Proč bude aplikován daňový paušál? Zodpovězeno částečně
Jméno vč. Titulů: doc. Ing. Roman Zámečník, PhD. znění otázky: Jak byla stanovena výše nájemného Zodpovězeno částečně