Cílem této práce je tvorba business modelu nového atraktivního podnikatelského subjektu, kterým je kavárna ve městě Přerov. V teoretické části jsou zmíněny poznatky z odborné literatury, jež se zabývá problematikou podnikání a tvorby business modelů. Na základě nově nabytých teoretických poznatků je v praktické části sestaven business model zamýšlené kavárny a také analýza tržního prostředí. Analýza tržního prostředí je vytvořena za použití analytických nástrojů, jako jsou: Porterův model pěti sil, SWOT a PEST analýza. Součástí praktické části je rovněž vyhodnocení dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou taktéž promítnuty do business modelu Lean Canvas. Vytvořený business model se jeví jako udržitelný, tedy se do něj vyplatí investovat.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is the creation of a new attractive business model for a cafe in Prerov. The theoretical part is focused on notes from the professional literature that deals with the problems of entrepreneurship and the creation of business models. Based on newly acquired theoretical knowledge as well as on the market analysis, is created the business model of the intended cafe. The market analysis is made by using analytical tools like Porter's Five Forces analysis, SWOT and PEST analysis. Included in the practical part is the questionnaire survey evaluation, whose results are reflected in the Lean Canvas business model. The created business model seems to be sustainable, therefore is worth investing in.
Klíčová slova
business model, Canvas, Lean Canvas, analýza trhu, kavárna, podnikání
Klíčová slova v angličtině
business model, Canvas, Lean Canvas, market analysis, cafe, enterpreneurship
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je tvorba business modelu nového atraktivního podnikatelského subjektu, kterým je kavárna ve městě Přerov. V teoretické části jsou zmíněny poznatky z odborné literatury, jež se zabývá problematikou podnikání a tvorby business modelů. Na základě nově nabytých teoretických poznatků je v praktické části sestaven business model zamýšlené kavárny a také analýza tržního prostředí. Analýza tržního prostředí je vytvořena za použití analytických nástrojů, jako jsou: Porterův model pěti sil, SWOT a PEST analýza. Součástí praktické části je rovněž vyhodnocení dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou taktéž promítnuty do business modelu Lean Canvas. Vytvořený business model se jeví jako udržitelný, tedy se do něj vyplatí investovat.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is the creation of a new attractive business model for a cafe in Prerov. The theoretical part is focused on notes from the professional literature that deals with the problems of entrepreneurship and the creation of business models. Based on newly acquired theoretical knowledge as well as on the market analysis, is created the business model of the intended cafe. The market analysis is made by using analytical tools like Porter's Five Forces analysis, SWOT and PEST analysis. Included in the practical part is the questionnaire survey evaluation, whose results are reflected in the Lean Canvas business model. The created business model seems to be sustainable, therefore is worth investing in.
Klíčová slova
business model, Canvas, Lean Canvas, analýza trhu, kavárna, podnikání
Klíčová slova v angličtině
business model, Canvas, Lean Canvas, market analysis, cafe, enterpreneurship
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte poznatky k danému tématu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav trhu a konkurence pro oblast kaváren.
Vyhodnoťte výsledky analýzy.
Vytvořte business model pro založení kavárny.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte poznatky k danému tématu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav trhu a konkurence pro oblast kaváren.
Vyhodnoťte výsledky analýzy.
Vytvořte business model pro založení kavárny.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GATTIS, Chris. Business plan template: How to write a business plan. Huntsville, Alabama: Blue Point Publishers, 2010, 71 s. ISBN 9781466424227.
MAURYA, Ash.Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. V Brně: BizBooks, 2016, 230 s. ISBN 9788026505068.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. V Brně: BizBooks, 2012, 278 s. ISBN 9788026500254.
OSTERWALDER, Alexander, Yves PIGNEUR, Greg BERNARDA a Alan SMITH. Vydělávejte svými nápady: vytvářejte produkty a služby, po kterých zákazníci touží. V Brně: BizBooks, 2016, 298 s. ISBN 9788026504528.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 s. Expert. ISBN 9788024741031.
Seznam doporučené literatury
GATTIS, Chris. Business plan template: How to write a business plan. Huntsville, Alabama: Blue Point Publishers, 2010, 71 s. ISBN 9781466424227.
MAURYA, Ash.Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. V Brně: BizBooks, 2016, 230 s. ISBN 9788026505068.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. V Brně: BizBooks, 2012, 278 s. ISBN 9788026500254.
OSTERWALDER, Alexander, Yves PIGNEUR, Greg BERNARDA a Alan SMITH. Vydělávejte svými nápady: vytvářejte produkty a služby, po kterých zákazníci touží. V Brně: BizBooks, 2016, 298 s. ISBN 9788026504528.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 s. Expert. ISBN 9788024741031.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Dr. Slinták, 25 b
Oponent práce: Dr. Macurová, 22 b
Otázky vedoucího:
1. Jak by vypadala hodnotová křivka Vámi vytvořené kavárny ve srovnání s konkurenčními firmami? Tuto vytvořte a vložte ji do společného grafu s konkurenčními profily. Zodpovězeno zcela
2. Jaký byl celkový soubor dat (počet vyplněných dotazníků), které jste vyhodnocovala v rámci dotazníkového šetření? Zodpovězeno zcela
3. Za jakých okolností by pro vás byl uvedený projekt natolik atraktivní, že byste uvažovala o jeho praktické realizaci? Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta:
1) Na s. 48 v kapitole 8.1 jste si stanovila šest hypotéz. Stručně okomentujte, jak jste postupovala při stanovení hypotéz. U hypotézy č.4 máte na mysli, že existence dětských koutků odradí návštěvníky kavárny? Jak jste dospěla k ověření právě např. hypotézy č. 4 - viz. s. 61, kde uvádíte, že došlo k potvrzení hypotézy. Vycházíte z výsledku otázky č. 10 na s. 54? Tj. dětský křik = dětský koutek? Zodpovězeno zcela
Další otázky:
Dr. Kolář: otázky ke kalkulaci. Zodpovězeno. Jak dlouho by jste tolerovala případnou ztrátu, kdyby jste realizovala Váš záměr? Zodpovězeno zcela.