Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti. Teoretická část bakalářské práce pojednává o teoretických poznatcích zabývající se konkurencí, přesněji jejími formami, zvyšováním konkurence a konkurenční výhodou a následně konkurenceschopností. Dále jsou popsány analýzy, jako je Porterův model, PEST analýza, benchmarking a SWOT analýza. Praktická část představuje vybranou společnost, její ekonomickou situaci a prodejní portfolio a následně také její hlavní konkurenty. Dále jsou provedeny analýzy, tedy Porterův model, PEST analýza, benchmarking a SWOT analýza, na základě kterých bylo zjištěno postavení vybrané společnosti mezi konkurenty. V závěrečné části bakalářské práce jsou vypracovány návrhy a doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the analysis of competitiveness of the selected company. Theoretical part of the bachelor's thesis is about theoretical knowledge dealing with competition, more precisely its forms, increasing competition and competitive advantage and also competitiveness. Analysis, especially Porter's model, PEST analysis, benchmarking and SWOT analysis are described in this part as well. Practical part introduces the selected company, its economic situation and sales portfolio and subsequently its main competitors. In the next step the analysis are used. Based on the above mentioned analysis the position of the selected company among competitors was determined. In the final part of the bachelor's thesis, proposals and recommendations for improving the competitiveness of the selected company are developed.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, Porterův model, PEST analýza, benchmarking, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitiveness, Porter's model, PEST analysis, Benchmarking, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
85 s., 1 s. (105 586 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti. Teoretická část bakalářské práce pojednává o teoretických poznatcích zabývající se konkurencí, přesněji jejími formami, zvyšováním konkurence a konkurenční výhodou a následně konkurenceschopností. Dále jsou popsány analýzy, jako je Porterův model, PEST analýza, benchmarking a SWOT analýza. Praktická část představuje vybranou společnost, její ekonomickou situaci a prodejní portfolio a následně také její hlavní konkurenty. Dále jsou provedeny analýzy, tedy Porterův model, PEST analýza, benchmarking a SWOT analýza, na základě kterých bylo zjištěno postavení vybrané společnosti mezi konkurenty. V závěrečné části bakalářské práce jsou vypracovány návrhy a doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the analysis of competitiveness of the selected company. Theoretical part of the bachelor's thesis is about theoretical knowledge dealing with competition, more precisely its forms, increasing competition and competitive advantage and also competitiveness. Analysis, especially Porter's model, PEST analysis, benchmarking and SWOT analysis are described in this part as well. Practical part introduces the selected company, its economic situation and sales portfolio and subsequently its main competitors. In the next step the analysis are used. Based on the above mentioned analysis the position of the selected company among competitors was determined. In the final part of the bachelor's thesis, proposals and recommendations for improving the competitiveness of the selected company are developed.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, Porterův model, PEST analýza, benchmarking, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitiveness, Porter's model, PEST analysis, Benchmarking, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k analýze konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k analýze konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada, 2007, 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80--247-4670-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016, 714 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada, 2007, 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80--247-4670-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016, 714 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Dr. Dobeš, 24 b
Oponent práce: Dr. Kramoliš, 18 b
Otázky vedoucího:
Jak byli Vaše návrhy přijaty ve společnosti? Plánuje se realizace některých Vašich návrhů. Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta:
Proč jste neuvedla další důležité ekonomické údaje o hospodaření firmy v tab. 1? Zodpovězeno zcela.
Lze identifikovat kolik % prodaných produktů/objem tržeb připadá na B2B/B2C/B2G? Zodpovězeno zcela
Jaké má firma cíle a ambice? A jak tyto cíle korespondují s Vašimi doporučeními? Zodpovězeno zcela
Další otázky:
Doc. Novák: Co bude v nových prostorech společnosti? Zodpovězeno