Bakalářská práce je zaměřena na analýzu sociálních sítí a jejich možné využití pro marketingové účely. Teoretická část obsahuje představení jednotlivých sociálních sítí a jejich uživatele. Dále v ní nalezneme informace o marketingové komunikaci, jaké jsou její cíle, strategie a efektivní marketingová komunikace. Závěrem teoretické části je poukazováno na možnosti využití sociálních sítí v marketingu, zejména Facebook a Instagram. Praktickou část byla zaměřena na vybraný subjekt. Byla provedena analýza sociálních sítí subjektu a jeho konkurence na několika konkrétních příkladech. Po vypracování SWOT analýzy a spojení získaných informací byl vypracován návrh na zlepšení využívání sociálních sítí.
Annotation in English
This Bachelor Thesis is focused on the analysis of social networks and their possible usage for marketing purposes. The theoretical part of this thesis contains the introduction of particular social networks and their users. It also includes information about marketing communication, its purpose, strategy, and effective marketing communication. Lastly, the theoretical part shows the possible usage of social networks in terms of marketing, especially Facebook and Instagram. The experimental part is focused on a specific subject. The analysis of social networks of a certain subject and its competitors is shown in several particular examples. After SWOT analysis and connection of obtained information, the concept of social network utilization improvement was done.
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu sociálních sítí a jejich možné využití pro marketingové účely. Teoretická část obsahuje představení jednotlivých sociálních sítí a jejich uživatele. Dále v ní nalezneme informace o marketingové komunikaci, jaké jsou její cíle, strategie a efektivní marketingová komunikace. Závěrem teoretické části je poukazováno na možnosti využití sociálních sítí v marketingu, zejména Facebook a Instagram. Praktickou část byla zaměřena na vybraný subjekt. Byla provedena analýza sociálních sítí subjektu a jeho konkurence na několika konkrétních příkladech. Po vypracování SWOT analýzy a spojení získaných informací byl vypracován návrh na zlepšení využívání sociálních sítí.
Annotation in English
This Bachelor Thesis is focused on the analysis of social networks and their possible usage for marketing purposes. The theoretical part of this thesis contains the introduction of particular social networks and their users. It also includes information about marketing communication, its purpose, strategy, and effective marketing communication. Lastly, the theoretical part shows the possible usage of social networks in terms of marketing, especially Facebook and Instagram. The experimental part is focused on a specific subject. The analysis of social networks of a certain subject and its competitors is shown in several particular examples. After SWOT analysis and connection of obtained information, the concept of social network utilization improvement was done.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární řešení zabývající se problematikou online marketingové komunikace se zaměřením na sociální sítě.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav využití sociálních sítí pro marketingové účely ve vybrané firmě.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte zlepšení marketingové komunikaci na zvolených sociálních sítích.
Závěr
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární řešení zabývající se problematikou online marketingové komunikace se zaměřením na sociální sítě.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav využití sociálních sítí pro marketingové účely ve vybrané firmě.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte zlepšení marketingové komunikaci na zvolených sociálních sítích.
Závěr
Recommended resources
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Fourth edition. London: Kogan Page, 2017, 424 s. ISBN 9780749478438.
SAFKO, Lon a David K. BRAKE. The social media bible: tactics, tools, and strategies for business success. Hoboken, N.J.: John Wiley, 2009, 821 s. ISBN 9780470411551.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019, 192 s. ISBN 978-80-251-4959-1.
Recommended resources
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Fourth edition. London: Kogan Page, 2017, 424 s. ISBN 9780749478438.
SAFKO, Lon a David K. BRAKE. The social media bible: tactics, tools, and strategies for business success. Hoboken, N.J.: John Wiley, 2009, 821 s. ISBN 9780470411551.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019, 192 s. ISBN 978-80-251-4959-1.
Enclosed appendices
CD
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí práce: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D., 18 bodů
Oponent práce: Ing. Petra Benyahya, Ph.D., 23 bodů
Otázky vedoucí:
Zvažujete také rozšíření marketingových aktivit na dalších sociálních sítích jako např. TikTok aj.? zodpovězeno zcela
Otázky oponent:
Je konkurence, se kterou srovnáváte své sociální sítě, skutečně identická?
V práci uvádíte, že služby vykováváte jako koníček, nikoliv podnikatelskou činnost. Proč? Zodpovězeno zcela
Jak lze poznat správně zvolený hashtag? Zodpovězeno částečně
prof. Popesko - Analýza má za úkol analyzovat konkurenci a ne podnikání? Zodpovězeno částečně
dr. Crhová - Jako hrozbu máte moderní trendy - proč? Můžete je sledovat a můžete je aplikovat. Zodpovězeno částečně