Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti ve vybraných lázních. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje shrnuté poznatky získané studiemi odborné literatury zabývající se lázeňstvím, konkurencí, marketingovými strategickými analýzami a marketingovým výzkumem. Cílem praktické části je zhodnocení současného stavu konkurenceschopnosti vybraných lázní na trhu pomocí analytických metod a marketingového výzkumu. Závěr bakalářské práce představují návrhy a doporučení na zlepšení konkurenceschopnosti vybraných lázní, které vyplývají z výsledků provedených marketingových analýz a výzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness of a selected spa. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains summarised knowledges acquired from the studies of professional literature about spas, competition, marketing strategic analysis and marketing research. The aim of the practical part is to determine the current state of competitiveness of a selected spa on market by analytical methods and marketing research. The conclusion of the bachelor's thesis presents suggestions and recommendations for improving competitiveness to a selected spa which refer from the results of marketing analysis and research.
Klíčová slova
lázeňství, konkurence, McKinseyho model 7S, Porterova analýza pěti sil, Benchmarking, PESTLE analýza, SWOT analýza, BCG matice, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
spa, competition, McKinsey 7S Framework, Porter's Five Forces Analysis, Benchmarking, PESTLE Analysis, SWOT Analysis, BCG Matrix, marketing research
Rozsah průvodní práce
98 s. (162 866 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti ve vybraných lázních. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje shrnuté poznatky získané studiemi odborné literatury zabývající se lázeňstvím, konkurencí, marketingovými strategickými analýzami a marketingovým výzkumem. Cílem praktické části je zhodnocení současného stavu konkurenceschopnosti vybraných lázní na trhu pomocí analytických metod a marketingového výzkumu. Závěr bakalářské práce představují návrhy a doporučení na zlepšení konkurenceschopnosti vybraných lázní, které vyplývají z výsledků provedených marketingových analýz a výzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness of a selected spa. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains summarised knowledges acquired from the studies of professional literature about spas, competition, marketing strategic analysis and marketing research. The aim of the practical part is to determine the current state of competitiveness of a selected spa on market by analytical methods and marketing research. The conclusion of the bachelor's thesis presents suggestions and recommendations for improving competitiveness to a selected spa which refer from the results of marketing analysis and research.
Klíčová slova
lázeňství, konkurence, McKinseyho model 7S, Porterova analýza pěti sil, Benchmarking, PESTLE analýza, SWOT analýza, BCG matice, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
spa, competition, McKinsey 7S Framework, Porter's Five Forces Analysis, Benchmarking, PESTLE Analysis, SWOT Analysis, BCG Matrix, marketing research
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Prozkoumejte literární prameny orientované na konkurenceschopnost ke zformulování teoretických poznatků potřebné pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současnou konkurenční situaci společnosti na trhu a srovnejte společnost s vybranými konkurenčními lázněmi.
Na základě zjištěných výsledků navrhněte lázním doporučení pro zlepšení a zvýšení konkurenčního postavení na trhu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Prozkoumejte literární prameny orientované na konkurenceschopnost ke zformulování teoretických poznatků potřebné pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současnou konkurenční situaci společnosti na trhu a srovnejte společnost s vybranými konkurenčními lázněmi.
Na základě zjištěných výsledků navrhněte lázním doporučení pro zlepšení a zvýšení konkurenčního postavení na trhu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 9788074002243.
GRASSEOVÁ, Monika, Radek DUBEC a David ŘEHÁK. Analýza v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 325 s. ISBN 9788025126219.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 9788024746708.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 16e. Boston: Pearson, 2016, 731 s. ISBN 9781292092485.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 9788024735276.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 9788074002243.
GRASSEOVÁ, Monika, Radek DUBEC a David ŘEHÁK. Analýza v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 325 s. ISBN 9788025126219.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 9788024746708.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 16e. Boston: Pearson, 2016, 731 s. ISBN 9781292092485.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 9788024735276.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Kubík, 25 b
Oponent práce: doc. Klapalová, 11 b
Otázky vedoucího:
1. Proč jste si zvolila k řešení právě lázeňské zařízení v Luhačovicích? Zodpovězeno zcela
2. Pro které věkové kategorie je výhodný pobyt v lázních Luhačovice? Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta:
1. V praktické části práce uvádíte, že BCG matici jste vytvořila na základě dotazníkového šetření. Můžete postup vysvětlit a přiblížit data, která jste použila? Zodpovězeno zcela
2. Co by měla obsahovat analýza konkurenceschopnosti s větší vypovídací schopností? Jaká data a informace by měly být analyzovány a jaké poznatky by měly přinést pro zjištění konkurenceschopnosti? Zodpovězeno zcela
Další otázky:
Dr. Kozubíková: zdůvodnění výběru konkurentů. Zodpovězeno zcela