Táto bakalárska práca sa zaoberá analýzou vzdelávacieho systému spoločnosti ZF GROUP - TRW Automotive s.r.o., konkrétnejšie závodu v Novom Meste nad Váhom. V teoretickej časti sú spracované poznatky o problematike firemného vzdelávania, pomocou literárnej rešerše. V praktickej časti sú popísané typy vzdelávacích aktivít a proces ich organizácie v spoločnosti. Hlavným cieľom práce je odhaliť nedostatky vzdelávacieho systému spoločnosti a príležitosti pre jeho zlepšenie. K dosiahnutiu tohto cieľa boli využité metódy pozorovania a evaluácie vzdelávacích aktivít a ústnych ankiet s kľúčovými zamestnancami v oblasti vzdelávania. Na základe získaných poznatkov sú navrhnuté možné zlepšenia aktuálneho stavu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with an educational system analysis of company ZF GROUP - TRW Automotive s.r.o, more specifically of a plant located in Nové Mesto and Váhom. Knowledge about the issue of corporate education is compiled within the theoretical part, through literary research. Within the practical part there are described types of educational activities and process of their organisation in company. The main objective of the thesis is to detect insufficiency of an educational system and opportunities for its improvement. To achieve this objective there are used methods of observation and evaluation of an educational system and verbal surveys with key employees in the field of education. Based on the acquired information, possible improvements to the current situation are suggested.
Klíčová slova
vzdelávací systém, ZF GROUP, vzdelávacie aktivity, tréningové centrum, ľudské zdroje, koordinátor vzdelávania, adaptácia zamestnancov
Klíčová slova v angličtině
educational system, ZF GROUP, educational activities, training centre, human resources, education coordinator, adaptation of employees
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Táto bakalárska práca sa zaoberá analýzou vzdelávacieho systému spoločnosti ZF GROUP - TRW Automotive s.r.o., konkrétnejšie závodu v Novom Meste nad Váhom. V teoretickej časti sú spracované poznatky o problematike firemného vzdelávania, pomocou literárnej rešerše. V praktickej časti sú popísané typy vzdelávacích aktivít a proces ich organizácie v spoločnosti. Hlavným cieľom práce je odhaliť nedostatky vzdelávacieho systému spoločnosti a príležitosti pre jeho zlepšenie. K dosiahnutiu tohto cieľa boli využité metódy pozorovania a evaluácie vzdelávacích aktivít a ústnych ankiet s kľúčovými zamestnancami v oblasti vzdelávania. Na základe získaných poznatkov sú navrhnuté možné zlepšenia aktuálneho stavu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with an educational system analysis of company ZF GROUP - TRW Automotive s.r.o, more specifically of a plant located in Nové Mesto and Váhom. Knowledge about the issue of corporate education is compiled within the theoretical part, through literary research. Within the practical part there are described types of educational activities and process of their organisation in company. The main objective of the thesis is to detect insufficiency of an educational system and opportunities for its improvement. To achieve this objective there are used methods of observation and evaluation of an educational system and verbal surveys with key employees in the field of education. Based on the acquired information, possible improvements to the current situation are suggested.
Klíčová slova
vzdelávací systém, ZF GROUP, vzdelávacie aktivity, tréningové centrum, ľudské zdroje, koordinátor vzdelávania, adaptácia zamestnancov
Klíčová slova v angličtině
educational system, ZF GROUP, educational activities, training centre, human resources, education coordinator, adaptation of employees
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum odborné literatury a na jejím základě zpracujte teoretickou část týkající se podstaty a metod vzdělávání.
II. Praktická část
Představte vybranou společnost, její strukturu a historii.
Analyzujte vzdělávací systém společnosti.
Identifikujte nedostatky a mezery vzdělávacího systému a navrhněte možná zlepšení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum odborné literatury a na jejím základě zpracujte teoretickou část týkající se podstaty a metod vzdělávání.
II. Praktická část
Představte vybranou společnost, její strukturu a historii.
Analyzujte vzdělávací systém společnosti.
Identifikujte nedostatky a mezery vzdělávacího systému a navrhněte možná zlepšení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015, 200 s. ISBN 978-80-7452-113-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 204 s. ISBN 978-80-247-2914-5.
DVOŘÁKOVÁ, Miroslava a Michal ŠERÁK. Andragogika a vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: Filozofická fakulta UK v Praze. 2016. 170 s. ISBN 9788073086947.
VNOUČKOVÁ, Lucie. Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2017, 374 s. Monografie. ISBN 978-80-87839-76-8.
WICK, Calhoun, Roy POLLOCK a Andrew JEFFERSON. The Six Disciplines of Breakthrough Learning. 2. vyd. San Francisco: Pfeiffer. 2010. 361 s. ISBN 978-0-470-52652-1.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015, 200 s. ISBN 978-80-7452-113-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 204 s. ISBN 978-80-247-2914-5.
DVOŘÁKOVÁ, Miroslava a Michal ŠERÁK. Andragogika a vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: Filozofická fakulta UK v Praze. 2016. 170 s. ISBN 9788073086947.
VNOUČKOVÁ, Lucie. Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2017, 374 s. Monografie. ISBN 978-80-87839-76-8.
WICK, Calhoun, Roy POLLOCK a Andrew JEFFERSON. The Six Disciplines of Breakthrough Learning. 2. vyd. San Francisco: Pfeiffer. 2010. 361 s. ISBN 978-0-470-52652-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. PhDr. Dana Linhartová, CSc. - 11 bodů: Jak a čím je možné konkrétně zlepšit vzdělávací systém sledované společnosti? Nemyslím si totiž, že mezi návrhy na zlepšení toto systému patří dozor na školení BOZP či větší srozumitelnost lektorů, jak autorka uvádí v kpt. 7. Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: Ing. Janka Vydrová, Ph.D. - 21 bodů: Představila jste návrhy organizaci? Budou některé z nich realizovány? Zodpovězeno zcela. Proveďte finanční zhodnocení Vašich návrhů. Zodpovězeno zcela. Doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.: Proč jste jazykové online školení zařadila mezi příležitosti? Zodpovězeno zcela. Ing. Karel Slinták, Ph.D.: Do jaké míry jste práci konzultovala se svou vedoucí? Zodpovězeno zcela.