Cílem této bakalářské práce je sestavení podnikatelského plánu baru s názvem Underground Bar. Bar je zaměřen na vyplnění díry na trhu, kterou představuje nedostatečný výběr míst, kam jít strávit večer. Bar bude nabízet typický sortiment alkoholických i nealkoholických nápojů. Práce je rozdělena na dvě části. První část je část teoretická, popisující základy podnikání, podnikatelské prostředí, druhy podniků a typy analýz, které se objevují v praktické části. Praktická část je zaměřena na podnikatelský záměr jako takový, přičemž se opírá o poznatky z teoretické části. Praktická část je vypracována na základě výsledku marketingového mixu, PEST, Porter a SWOT analýzy. Ve finančním plánu se objevují tři varianty vývoje, podle jejichž výsledků byl podnik vyhodnocen jako perspektivní
Anotace v angličtině
Aim of this bachelor thesis is to compile a business plan for a bar called the Underground Bar. The bar is aiming at filling the gap in the market, represented by an insufficient choice of places to spend the night out. The bar will provide a typical range of goods of both alcoholic and non-alcoholic beverages. The thesis is divided into two parts. The first part is theoretical, describing the basics of entrepreneurship, business environment, types of businesses and types of analyses, that occur in the practical part. The practical part focuses on the business plan itself and is based on the findings from the theoretical part. Furthermore, it is based on the results of marketing mix, PEST analysis, Porter analysis and SWOT analysis. Three variants of development occur in the financial plan according to which the business is considered to be perspective.
Klíčová slova
podnikatelský plán, bar, podnikání, finanční plán, marketingový plán, analýza
trhu
Klíčová slova v angličtině
business plan, bar, entrepreneurship, financial plan, marketing plan, market
analysis
Rozsah průvodní práce
55 s. (86 475 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této bakalářské práce je sestavení podnikatelského plánu baru s názvem Underground Bar. Bar je zaměřen na vyplnění díry na trhu, kterou představuje nedostatečný výběr míst, kam jít strávit večer. Bar bude nabízet typický sortiment alkoholických i nealkoholických nápojů. Práce je rozdělena na dvě části. První část je část teoretická, popisující základy podnikání, podnikatelské prostředí, druhy podniků a typy analýz, které se objevují v praktické části. Praktická část je zaměřena na podnikatelský záměr jako takový, přičemž se opírá o poznatky z teoretické části. Praktická část je vypracována na základě výsledku marketingového mixu, PEST, Porter a SWOT analýzy. Ve finančním plánu se objevují tři varianty vývoje, podle jejichž výsledků byl podnik vyhodnocen jako perspektivní
Anotace v angličtině
Aim of this bachelor thesis is to compile a business plan for a bar called the Underground Bar. The bar is aiming at filling the gap in the market, represented by an insufficient choice of places to spend the night out. The bar will provide a typical range of goods of both alcoholic and non-alcoholic beverages. The thesis is divided into two parts. The first part is theoretical, describing the basics of entrepreneurship, business environment, types of businesses and types of analyses, that occur in the practical part. The practical part focuses on the business plan itself and is based on the findings from the theoretical part. Furthermore, it is based on the results of marketing mix, PEST analysis, Porter analysis and SWOT analysis. Three variants of development occur in the financial plan according to which the business is considered to be perspective.
Klíčová slova
podnikatelský plán, bar, podnikání, finanční plán, marketingový plán, analýza
trhu
Klíčová slova v angličtině
business plan, bar, entrepreneurship, financial plan, marketing plan, market
analysis
Červený, Radim, 2014. Business plán: Krok za krokem. Prague: C. H. Beck.
Finch, Brian, 2010. How to Write a Business Plan. London: Kogan Page.
McKeever, Mike, 2012. How to Write a Business Plan. Berkeley: Nolo.
Synek, Miloslav, and Eva Kislingerová, 2015. Podniková ekonomika. Prague: C. H. Beck.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svou práci. Po přečtení posudků komise položila následující otázky:
Could you characterize other potential competitive advantages of your business plan, except for long opening hours?
Have you considered "Plan B" in case of another wave of the Covid-19 pandemic? What would the operation of your company look like in this situation?
Do you believe this is an adequate salary in the modern economy for this type of job? Why? Why do you not plan to pay your employee(s) more?
Working these shifts, how long do the employees usually last?
Imagine you only have one employee, the way you are planning your organization of work could be against the Labour Code in the Czech Republic. Tell me how you can solve that.
Could you clarify all the profit/loss tables and could you tell us how you arrived at the number 30,445 Kč before taxes as the entrepreneur’s salary?