Bakalářská práce analyzuje aplikaci nástrojů marketingového mixu společnosti Elisoft s.r.o. Zaměřuje se tedy na produkt, cenu, distribuci a propagaci této společnosti. Informace o společnosti byly získány pomocí rozhovorů s jednatelem společnosti. K analýze byla použita SWOT analýza, Porterův model a PESTLE analýza. Hlavním cílem bakalářské práce jsou doporučení, která jsou zaměřena na zlepšení nynějšího stavu aplikace nástrojů marketingového mixu firmy Elisoft s.r.o.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyses an application of instruments of the marketing mix of the company Elisoft s.r.o. This bachelor thesis is focused on the product, price, place, and promotion of this company. Information about the company was acquired from interviews with the company director. Methods used for analysis were SWOT analysis, Porter model, and PESTLE analysis. The principal aim of this bachelor thesis is the recommendations that are focused on the improvement of the current application of the marketing mix in the company Elisoft s.r.o.
Bakalářská práce analyzuje aplikaci nástrojů marketingového mixu společnosti Elisoft s.r.o. Zaměřuje se tedy na produkt, cenu, distribuci a propagaci této společnosti. Informace o společnosti byly získány pomocí rozhovorů s jednatelem společnosti. K analýze byla použita SWOT analýza, Porterův model a PESTLE analýza. Hlavním cílem bakalářské práce jsou doporučení, která jsou zaměřena na zlepšení nynějšího stavu aplikace nástrojů marketingového mixu firmy Elisoft s.r.o.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyses an application of instruments of the marketing mix of the company Elisoft s.r.o. This bachelor thesis is focused on the product, price, place, and promotion of this company. Information about the company was acquired from interviews with the company director. Methods used for analysis were SWOT analysis, Porter model, and PESTLE analysis. The principal aim of this bachelor thesis is the recommendations that are focused on the improvement of the current application of the marketing mix in the company Elisoft s.r.o.
Analýza současného stavu aplikace marketingového mixu firmy ELISOFT, s.r.o.
Doporučení pro zlepšení aplikace na základě časové a nákladové analýzy
Zásady pro vypracování
Zpracování literární rešerše
Shromáždění materiálů
Stanovení cílů práce
Analýza současného stavu aplikace marketingového mixu firmy ELISOFT, s.r.o.
Doporučení pro zlepšení aplikace na základě časové a nákladové analýzy
Seznam doporučené literatury
Bennett, Anthony G. 2010. The Big Book of Marketing: Lessons and Best Practices from the World's Greatest Companies. New York: McGraw-Hill.
Foret, Miroslav. 2011. Marketing pro začátečníky. Brno: Computer Press.
Kotler, Philip T., and Gary Armstrong. 2017. Principles of Marketing. London: Pearson Education.
Kotler, Philip T., Hermawan Kartajaya, and Iwan Setiawan. 2017. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Ray, Saibal, and Shuya Yin. 2019. Channel Strategies and Marketing Mix in A Connected World. Cham: Springer.
Seznam doporučené literatury
Bennett, Anthony G. 2010. The Big Book of Marketing: Lessons and Best Practices from the World's Greatest Companies. New York: McGraw-Hill.
Foret, Miroslav. 2011. Marketing pro začátečníky. Brno: Computer Press.
Kotler, Philip T., and Gary Armstrong. 2017. Principles of Marketing. London: Pearson Education.
Kotler, Philip T., Hermawan Kartajaya, and Iwan Setiawan. 2017. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Ray, Saibal, and Shuya Yin. 2019. Channel Strategies and Marketing Mix in A Connected World. Cham: Springer.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci. Po přečtení posudků komise položila následující otázky:
What YouTube videos do you recommend when a company offers accounting and registration systems?
The target group would be students?
Can you explain why the recommendations for the company Elisoft, s.r.o. are not specified for all variables of the marketing mix?
Can you suggest the recommendations for the company Elisoft, s.r.o. for the remaining variables of the marketing mix?
Has the student already had the opportunity to discuss her proposed recommendations with the management of the company Elisoft, s.r.o., and if so, what the reactions were like?