Tuto bakalářskou práci zakládám na zkoumání teorie uživatelských výzkumů, analýze nástrojů na uživatelské výzkumy a vyvozením pravidel pro správné navržení inovativního nástroje. V první části teoretické části se věnuji studiu rozdělení, provádění a vyhodnocování výzkumů, v druhé části zkoumám, jak fungují existující nástroje a hledám jejich pozitiva a negativa. V praktické části tyto poznatky využívám k navržení konceptu nového nástroje, který celý proces uživatelského testování dělá jednoduší, rychlejší a efektivnější.
Anotace v angličtině
I establish this bachelor thesis to explore theory of user research, analysis of tools to user research and the rules for the innovative tool design. In the first part of the theoretical part, I deal with the studies of division, implementation and evaluation of research, in the second part, I explore how existing tools work and seek their positives and negatives. In the practical part, I use these findings to design a new tool that makes the entire user testing process easier, faster and more efficient.
Klíčová slova
uživatelský výzkum, uživatelské testování, uživatelské rozhraní, teorie výzkumů, druhy uživatelských výzkumů, průzkum, objevování, testování, naslouchání, UI, UX, UI/UX, GUI
Klíčová slova v angličtině
User Research, User Examples, User Breakdown, Discards Theory, User Research Delines, Exploration, Discovery, Testing, Listening, UI, UX, UI / UX, GUI
Rozsah průvodní práce
61s (33 368)
Jazyk
CZ
Anotace
Tuto bakalářskou práci zakládám na zkoumání teorie uživatelských výzkumů, analýze nástrojů na uživatelské výzkumy a vyvozením pravidel pro správné navržení inovativního nástroje. V první části teoretické části se věnuji studiu rozdělení, provádění a vyhodnocování výzkumů, v druhé části zkoumám, jak fungují existující nástroje a hledám jejich pozitiva a negativa. V praktické části tyto poznatky využívám k navržení konceptu nového nástroje, který celý proces uživatelského testování dělá jednoduší, rychlejší a efektivnější.
Anotace v angličtině
I establish this bachelor thesis to explore theory of user research, analysis of tools to user research and the rules for the innovative tool design. In the first part of the theoretical part, I deal with the studies of division, implementation and evaluation of research, in the second part, I explore how existing tools work and seek their positives and negatives. In the practical part, I use these findings to design a new tool that makes the entire user testing process easier, faster and more efficient.
Klíčová slova
uživatelský výzkum, uživatelské testování, uživatelské rozhraní, teorie výzkumů, druhy uživatelských výzkumů, průzkum, objevování, testování, naslouchání, UI, UX, UI/UX, GUI
Klíčová slova v angličtině
User Research, User Examples, User Breakdown, Discards Theory, User Research Delines, Exploration, Discovery, Testing, Listening, UI, UX, UI / UX, GUI
Zásady pro vypracování
1. Rešerše 2. Analýza a stanovení cílů 3. Realizace - návrh řešení, testování 4. Prezentace 5. Zhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše 2. Analýza a stanovení cílů 3. Realizace - návrh řešení, testování 4. Prezentace 5. Zhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Seznam doporučené literatury
NORMAN, Donald A. The design of everyday things. Revised and expanded edition. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2013. ISBN 978-0-262-52567-1.
GOTHELF, Jeff a Josh SEIDEN. Lean UX: designing great products with agile team. Second edition. Sebastopol, CA: O´Reilly, [2016]. The Lean series. ISBN 978-1-491-95360-0.
GARRETT, Jesse James. The elements of user experience: user-centered design for the web and beyond. 2nd Edition. Berkeley, CA: New Riders, c[2011]. ISBN 9780321683687.
UNGER, Russ. A project guide to UX design: for user experience designers in the field or in the making. Second edititon. Berkeley: New Riders, c[2012]. ISBN 9780321815385.
Seznam doporučené literatury
NORMAN, Donald A. The design of everyday things. Revised and expanded edition. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2013. ISBN 978-0-262-52567-1.
GOTHELF, Jeff a Josh SEIDEN. Lean UX: designing great products with agile team. Second edition. Sebastopol, CA: O´Reilly, [2016]. The Lean series. ISBN 978-1-491-95360-0.
GARRETT, Jesse James. The elements of user experience: user-centered design for the web and beyond. 2nd Edition. Berkeley, CA: New Riders, c[2011]. ISBN 9780321683687.
UNGER, Russ. A project guide to UX design: for user experience designers in the field or in the making. Second edititon. Berkeley: New Riders, c[2012]. ISBN 9780321815385.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ve svém projektu se student zaměřil na návrh programu pro uživatelské výzkumy se záměrem na vylepšení již nabízených tak, aby byl více efektivní a uživatelsky přívětivý. Po analýze již stávajících programů se pokusil spojit silné stránky většiny dostupných softwarů a představit tak nový produkt. Dle komise vzhledem k náročnosti a obsáhlosti projektu nebyl záměr studenta zcela naplněn. Připomínka se také týkala nedostatečnho rozsahu bakalářské práce.