Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Proměny posmrtné fotografie 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Hřbitovní doplňky b) výstavní soubor: Místo posledního odpočinku
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Proměny posmrtné fotografie 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Hřbitovní doplňky b) výstavní soubor: Místo posledního odpočinku
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Transformation of Post-mortem Photography 2. Practical part: a) Cemetery Accessories b) The Last Resting Place
Název dle studenta
1. Teoretická část: Proměny posmrtné fotografie 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Hřbitovní doplňky b) výstavní soubor: Místo posledního odpočinku
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical part: Transformation of Post-mortem Photography 2. Practical part: a) Cemetery Accessories b) The Last Resting Place
Záměrem této práce je prezentovat vývoj a proměny posmrtné fotografie v osobní rovině. Pojem "osobní rovina" v kontextu této práce vnímám jako druh soukromého prožívání smrti konkrétního bližního a následné fotografování této či jiné osoby v reakci na jeho skon. V práci se zabývám užitými rodinnými fotografiemi i autory, kteří s tématem pracují především v umělecké rovině a reagují na konkrétní úmrtí. Spíše než o porovnávání jednotlivých odvětví posmrtné fotografie mi jde o zaznamenávání přirozeného vývoje a proměn s ním spojených. Zmiňuji také rozdílné nazírání na smrt v různých dobách.
Anotace v angličtině
The intention of this work is to present development and transformation of post-mortem photography in personal level. I perceive the term "personal level" in context of this work as a species of personal experiencing of the death of a particular neighbour and subsequent photography of this or another person in response to his death. In my work, I deal with used family photographs as well as authors who work with the topic mainly on an artistic level and respond to specific deaths. Rather than comparing the different sectors of post-mortem photography, I am interested in recording natural developments and the changes associated with it. I also mention different ways of staring at death at different times.
Klíčová slova
Posmrtná, fotografie, proměny, smrt, osobní, umění
Klíčová slova v angličtině
Post-mortem, photography, transformation, death, personal, art
Rozsah průvodní práce
63 s. (82 665 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Záměrem této práce je prezentovat vývoj a proměny posmrtné fotografie v osobní rovině. Pojem "osobní rovina" v kontextu této práce vnímám jako druh soukromého prožívání smrti konkrétního bližního a následné fotografování této či jiné osoby v reakci na jeho skon. V práci se zabývám užitými rodinnými fotografiemi i autory, kteří s tématem pracují především v umělecké rovině a reagují na konkrétní úmrtí. Spíše než o porovnávání jednotlivých odvětví posmrtné fotografie mi jde o zaznamenávání přirozeného vývoje a proměn s ním spojených. Zmiňuji také rozdílné nazírání na smrt v různých dobách.
Anotace v angličtině
The intention of this work is to present development and transformation of post-mortem photography in personal level. I perceive the term "personal level" in context of this work as a species of personal experiencing of the death of a particular neighbour and subsequent photography of this or another person in response to his death. In my work, I deal with used family photographs as well as authors who work with the topic mainly on an artistic level and respond to specific deaths. Rather than comparing the different sectors of post-mortem photography, I am interested in recording natural developments and the changes associated with it. I also mention different ways of staring at death at different times.
Klíčová slova
Posmrtná, fotografie, proměny, smrt, osobní, umění
Klíčová slova v angličtině
Post-mortem, photography, transformation, death, personal, art
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 normostran stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující nejméně 17 ks produktových fotografií - formát cca 21 x 30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační DVD (1 ks) + uložení do Digitálního archivu ARF: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 normostran stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující nejméně 17 ks produktových fotografií - formát cca 21 x 30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační DVD (1 ks) + uložení do Digitálního archivu ARF: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
LINKMAN, Audrey. Photography and Death. Londýn: Reaktion Books, 2011. ISBN 978-1-861-89791-6
RUBY, Jay. Secure the Shadow: Death and Photography in America. Cambridge: The MIT press, 1995. ISBN 9780262181648
SCHUMANN, Daniel. Purple Brown Grey White Black - Life in Death. Bielefeld: Kerber, 2009. ISBN 978-3-86678-289-1
SONTAG, Susan a Pavel VANČÁT. O fotografii. Praha: Paseka, 2002. ISBN 8071854719
Seznam doporučené literatury
LINKMAN, Audrey. Photography and Death. Londýn: Reaktion Books, 2011. ISBN 978-1-861-89791-6
RUBY, Jay. Secure the Shadow: Death and Photography in America. Cambridge: The MIT press, 1995. ISBN 9780262181648
SCHUMANN, Daniel. Purple Brown Grey White Black - Life in Death. Bielefeld: Kerber, 2009. ISBN 978-3-86678-289-1
SONTAG, Susan a Pavel VANČÁT. O fotografii. Praha: Paseka, 2002. ISBN 8071854719
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V rámci diskuze nad teoretickou prací zazněla kritická poznámka k přílišné inspiraci strukturou a obsahem jiných prací na podobné téma. Při obhajobě volného výstavního souboru byla zpochybněna přesvědčivost výběru fotografií, dále bylo poukázáno na barevnou nejednotnost snímků. Katalogu byla vyčítána příliš prvoplánová grafická úprava.