Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Dichotomie ve fotografii a její fantaskní projevy 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Obskurní hračky b) výstavní soubor: Dětská fotografická publikace
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Dichotomie ve fotografii a její fantaskní projevy 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Obskurní hračky b) výstavní soubor: Dětská fotografická publikace
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Dichotomy in Photography And its Fantastic Manifestations 2. Practical part: a) Obscure Toy b) Children's Photographic Publication
Název dle studenta
1. Teoretická část: Dichotomie ve fotografii a její fantaskní projevy 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Obskurní hračky b) výstavní soubor: Dětská fotografická publikace
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical part: Dichotomy in Photography And its Fantastic Manifestations 2. Practical part: a) Obscure Toy b) Children's Photographic Publication
Tato bakalářská práce se zabývá psychickou rovinou osobnosti a zároveň hledá vzájemný vztah skrytých psychologických složek a umělecké tvorby. V první části se snažím definovat pojem ´pocit´, přičemž v navazující části se snažím na něj poukázat skrze umění. Zároveň se potýkám s fotografickým médiem a jeho hranicemi. Zkoumám jeho možnosti a nacházím způsoby, kterými fotografie dokáže zaznamenat lidskou nemateriální podstatu. Ke všemu díky analýze vizuálních prostředků si uvědomuji vůbec potřebu umělecké výchovy, která nám pomáhá se s našimi pocity vyrovnat.
Anotace v angličtině
This thesis is focusing on psychological level of personality and at the same time is searching the relationship between hidden psychological part and artworks. Firstly I achieve to describe the word ´feelings´. Then I am trying to show this theme in art. Whereas I am soluting the problem about photographic medium and their limit. I examine its options and I find some ways, how the pfotography can catch the invisible part of humanity. Due to this analyze of visual means I am aware, that the education of art is really necessary and it helps us to cope with our feelings.
Klíčová slova
dichotomie, fantaskno, iluze, psychologie v umění, interpretace fotografie
Klíčová slova v angličtině
dichotomy, fantasy, illusion, psychology in art, interpretation of photography
Rozsah průvodní práce
39 s. (57 343 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá psychickou rovinou osobnosti a zároveň hledá vzájemný vztah skrytých psychologických složek a umělecké tvorby. V první části se snažím definovat pojem ´pocit´, přičemž v navazující části se snažím na něj poukázat skrze umění. Zároveň se potýkám s fotografickým médiem a jeho hranicemi. Zkoumám jeho možnosti a nacházím způsoby, kterými fotografie dokáže zaznamenat lidskou nemateriální podstatu. Ke všemu díky analýze vizuálních prostředků si uvědomuji vůbec potřebu umělecké výchovy, která nám pomáhá se s našimi pocity vyrovnat.
Anotace v angličtině
This thesis is focusing on psychological level of personality and at the same time is searching the relationship between hidden psychological part and artworks. Firstly I achieve to describe the word ´feelings´. Then I am trying to show this theme in art. Whereas I am soluting the problem about photographic medium and their limit. I examine its options and I find some ways, how the pfotography can catch the invisible part of humanity. Due to this analyze of visual means I am aware, that the education of art is really necessary and it helps us to cope with our feelings.
Klíčová slova
dichotomie, fantaskno, iluze, psychologie v umění, interpretace fotografie
Klíčová slova v angličtině
dichotomy, fantasy, illusion, psychology in art, interpretation of photography
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 normostran stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující nejméně 17 ks produktových fotografií - formát cca 21 x 30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační DVD (1 ks) + uložení do Digitálního archivu ARF: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 normostran stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující nejméně 17 ks produktových fotografií - formát cca 21 x 30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační DVD (1 ks) + uložení do Digitálního archivu ARF: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
(BIENIEK, Sebastian, REALFAKE: Wahrscheinlich ist einiges, möglich mehr, wahr ist alles, 2011)
(ŠERYCH, Jiří, ŠPLÍCHAL. Jan, Praha uprostřed proudu, 2004) (The Albequerque Museum, Unlimited Boundaries: Dichotomy of Place in Contemporary Native Art, 2007)
(PONDĚLÍČEK, Ivo. Fantaskní umění : jeho vývoj a souvislosti. 2. dopl. vyd. Praha: Vodnář, 2002)
(GOMBRICH, Ernst Hans, Uměná a iluze, Argo, 2019)
Seznam doporučené literatury
(BIENIEK, Sebastian, REALFAKE: Wahrscheinlich ist einiges, möglich mehr, wahr ist alles, 2011)
(ŠERYCH, Jiří, ŠPLÍCHAL. Jan, Praha uprostřed proudu, 2004) (The Albequerque Museum, Unlimited Boundaries: Dichotomy of Place in Contemporary Native Art, 2007)
(PONDĚLÍČEK, Ivo. Fantaskní umění : jeho vývoj a souvislosti. 2. dopl. vyd. Praha: Vodnář, 2002)
(GOMBRICH, Ernst Hans, Uměná a iluze, Argo, 2019)
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Teoretické bakalářské práci byla během diskuze vytýkána přílišná šíře a složitost zvoleného tématu a z toho vyplývající obsahová nekonzistentnost textu. V rámci rozpravy o praktické práci byly vzneseny námitky k technické stránce fotografií a rovněž k neadekvátnosti zvolené cílové divácké skupiny.