Tématem této bakalářské práce je segmentace klíčových zákazníků a efektivita marketingové komunikace společnosti. Teoretická část je věnována popisu segmentu vinařství, marketingové komunikaci, marketingovému výzkumu a přístupu k marketingové komunikaci na trhu v USA. V úvodu praktické části je obecně popsána společnost a dostupné interní informace. Je proveden výzkum na základě analýzy sekundárních dat, ze kterého je definován klíčový segment zákazníků. Na výsledky z analýzy sekundárních dat navazuje primární kvantitativní výzkum zaměřený na klíčového zákazníka Vinařství XY. Na základě výsledků výzkumu jsou sepsány charakteristiky klíčového segmentu zákazníků a doporučení pro zlepšení marketingové komunikace Vinařství XY.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is a segmentation of key customers and a marketing communication efficiency of a specific company. In the theoretical part there is a description of the winery segment, marketing communication, marketing research and an attitude to marketing communication in the US market. At the beginning of a practical part there is a description of a company in general and an accessible internal information. Based on the secondary data analysis the research had been done from which a segmentation of key customers was defined. To the results of a secondary data analysis there is a primary quantitative research aimed on a key customer of Winery XY. Based on the results of a research there are characteristics of a key segment of customers and recommendation for improvement in marketing communication of Winery XY.
Klíčová slova
vinařství, značka, marketingový výzkum, marketingová komunikace, direct marketing, segmentace, zákazník, cílová skupina, targeting
Tématem této bakalářské práce je segmentace klíčových zákazníků a efektivita marketingové komunikace společnosti. Teoretická část je věnována popisu segmentu vinařství, marketingové komunikaci, marketingovému výzkumu a přístupu k marketingové komunikaci na trhu v USA. V úvodu praktické části je obecně popsána společnost a dostupné interní informace. Je proveden výzkum na základě analýzy sekundárních dat, ze kterého je definován klíčový segment zákazníků. Na výsledky z analýzy sekundárních dat navazuje primární kvantitativní výzkum zaměřený na klíčového zákazníka Vinařství XY. Na základě výsledků výzkumu jsou sepsány charakteristiky klíčového segmentu zákazníků a doporučení pro zlepšení marketingové komunikace Vinařství XY.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is a segmentation of key customers and a marketing communication efficiency of a specific company. In the theoretical part there is a description of the winery segment, marketing communication, marketing research and an attitude to marketing communication in the US market. At the beginning of a practical part there is a description of a company in general and an accessible internal information. Based on the secondary data analysis the research had been done from which a segmentation of key customers was defined. To the results of a secondary data analysis there is a primary quantitative research aimed on a key customer of Winery XY. Based on the results of a research there are characteristics of a key segment of customers and recommendation for improvement in marketing communication of Winery XY.
Klíčová slova
vinařství, značka, marketingový výzkum, marketingová komunikace, direct marketing, segmentace, zákazník, cílová skupina, targeting
Zpracujte teoretický základ práce k segmentu vinařství, marketingové komunikaci značky a marketingovému výzkumu.
Stanovte cíl bakalářské práce, metodiku a výzkumné otázky.
Představte společnost, analyzujte dostupná sekundární data a na základě výsledku definujte klíčový segment zákazníků.
Realizujte výzkumné šetření zaměřené na klíčový segment zákazníků.
Na základě výsledků šetření vytvořte charakteristiku klíčového segmentu zákazníků a navrhněte doporučení pro zefektivnění marketingové komunikace společnosti.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický základ práce k segmentu vinařství, marketingové komunikaci značky a marketingovému výzkumu.
Stanovte cíl bakalářské práce, metodiku a výzkumné otázky.
Představte společnost, analyzujte dostupná sekundární data a na základě výsledku definujte klíčový segment zákazníků.
Realizujte výzkumné šetření zaměřené na klíčový segment zákazníků.
Na základě výsledků šetření vytvořte charakteristiku klíčového segmentu zákazníků a navrhněte doporučení pro zefektivnění marketingové komunikace společnosti.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. 2012. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. 2. aktualizované vydání. Brno: BizBooks. 116 s. ISBN 978-80-265-0038-4
GOSCH, Franz. 2005. Vinařský marketing. Přeložila Lenka Brabcová. Valtice: Národní salon vín. 125 s. ISBN 80-903201-5-5
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5
NEUMEIER, Marty. 2016. The Brand Flip :why customers now run companies and how to profit from it : a whiteboard overview. San Francisco New Riders. 146 s. ISBN 978-0-13-417281-1
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2018. Marketing – cesta k trhu. 4. upravené vydání. Praha: VŠPP, a.s. 269 s. ISBN 978-80-86847-81-8
ŠTARCHOŇ, Peter a Martina JUŘÍKOVÁ. 2015. Značky a český zákazník. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. 104 s. ISBN 978-80-87500-76-7
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. 2012. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. 2. aktualizované vydání. Brno: BizBooks. 116 s. ISBN 978-80-265-0038-4
GOSCH, Franz. 2005. Vinařský marketing. Přeložila Lenka Brabcová. Valtice: Národní salon vín. 125 s. ISBN 80-903201-5-5
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5
NEUMEIER, Marty. 2016. The Brand Flip :why customers now run companies and how to profit from it : a whiteboard overview. San Francisco New Riders. 146 s. ISBN 978-0-13-417281-1
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2018. Marketing – cesta k trhu. 4. upravené vydání. Praha: VŠPP, a.s. 269 s. ISBN 978-80-86847-81-8
ŠTARCHOŇ, Peter a Martina JUŘÍKOVÁ. 2015. Značky a český zákazník. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. 104 s. ISBN 978-80-87500-76-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Můžete uvést z jakých zdrojů jste čerpal v kapitole 7?
Jak je možné, že se liší zakreslení positioningu vinařství na obr. 3 (str. 33) a obr. 7 (str. 62)?
student plně odpověděl na otázky.