Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací a financováním vybrané nestátní neziskové organizace Diakonie Valašské Meziříčí. Práce je členěna na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na všeobecnou teorii marketingu neziskového sektoru, vymezuje základní pojmy, druhy, formy a činnosti neziskových organizací. Popisuje základní informace o fundraisingu, osobnost fundraisera a metody fundraisingu. Praktická část je zaměřena na analýzu aktivity vybrané nestátní neziskové organizace Diakonie Valašské Meziříčí, její propagační techniky a fundraisingové aktivity. Cílem práce je zodpovězení výzkumných otázek na motivaci firemních subjektů k podpoře neziskové organizace a stanovení závěru s doporučením aktivit k získání nových zdrojů pro financování projektů organizace.
Anotace v angličtině
The thesis deals with marketing communication and financing the Diakonie Valašské Meziříčí organization, a non-state-owned and non-profit organization.
The thesis is divided in two parts, a theoretical and a practical one.
The theoretical part is mainly aimed at the general theory of marketing within a non-profit sector. It defines general ideas, general kinds, forms and activities of non-profit organizations. Basic information on fund raising are included, as well as a description of a fund raiser personality, and finally, fund-raising activities are mentioned.
The practical part shows the analysis of the Diakonie Valašské Meziříčí organization´s activity in its promotional techniques and fund-raising activities.
The overall goal of the thesis research is answering questions on the companies´ and corporations´ motivation to support non-profit organizations. Within this goal the thesis also presents a conclusion, as well as recommending activities for gaining new resources for further financing of project leading within the organization.
Klíčová slova
nezisková organizace, fundraising, financování nestátní neziskové organizace
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, fundraising, financing a non-state-owned
Rozsah průvodní práce
96 s. (87 793 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací a financováním vybrané nestátní neziskové organizace Diakonie Valašské Meziříčí. Práce je členěna na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na všeobecnou teorii marketingu neziskového sektoru, vymezuje základní pojmy, druhy, formy a činnosti neziskových organizací. Popisuje základní informace o fundraisingu, osobnost fundraisera a metody fundraisingu. Praktická část je zaměřena na analýzu aktivity vybrané nestátní neziskové organizace Diakonie Valašské Meziříčí, její propagační techniky a fundraisingové aktivity. Cílem práce je zodpovězení výzkumných otázek na motivaci firemních subjektů k podpoře neziskové organizace a stanovení závěru s doporučením aktivit k získání nových zdrojů pro financování projektů organizace.
Anotace v angličtině
The thesis deals with marketing communication and financing the Diakonie Valašské Meziříčí organization, a non-state-owned and non-profit organization.
The thesis is divided in two parts, a theoretical and a practical one.
The theoretical part is mainly aimed at the general theory of marketing within a non-profit sector. It defines general ideas, general kinds, forms and activities of non-profit organizations. Basic information on fund raising are included, as well as a description of a fund raiser personality, and finally, fund-raising activities are mentioned.
The practical part shows the analysis of the Diakonie Valašské Meziříčí organization´s activity in its promotional techniques and fund-raising activities.
The overall goal of the thesis research is answering questions on the companies´ and corporations´ motivation to support non-profit organizations. Within this goal the thesis also presents a conclusion, as well as recommending activities for gaining new resources for further financing of project leading within the organization.
Klíčová slova
nezisková organizace, fundraising, financování nestátní neziskové organizace
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, fundraising, financing a non-state-owned
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury a odborných zdrojů směřujících k vymezení pojmů: neziskový sektor, nezisková organizace, typologie neziskových organizací, význam neziskových organizací, financování neziskových organizací, marketing neziskových organizacích, role marketingu v neziskových organizacích, marketingový mix v neziskových organizacích a fundraising.
Na základě teoretické části vymezení cílů, výzkumných otázek a metody výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu zaměřeného na motivaci firemních subjektů k podpoře neziskové organizace Diakonii Valašské Meziříčí.
Vyhodnocení výzkumu, zodpovězení výzkumných otázek, stanovení závěrů s případným doporučením.
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury a odborných zdrojů směřujících k vymezení pojmů: neziskový sektor, nezisková organizace, typologie neziskových organizací, význam neziskových organizací, financování neziskových organizací, marketing neziskových organizacích, role marketingu v neziskových organizacích, marketingový mix v neziskových organizacích a fundraising.
Na základě teoretické části vymezení cílů, výzkumných otázek a metody výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu zaměřeného na motivaci firemních subjektů k podpoře neziskové organizace Diakonii Valašské Meziříčí.
Vyhodnocení výzkumu, zodpovězení výzkumných otázek, stanovení závěrů s případným doporučením.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 9788087500019.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík – VeRBuM, 2016, 254 s. ISBN 9788087500804.
BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013, 260 s. Expert. ISBN 9788024744872.
BOUKAL, Petr. Nestátní neziskové organizace: (teorie a praxe). V Praze: Oeconomica, 2009, 303 s. Vysokoškolská učebnice. ISBN 9788024516509.
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 8085943077.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015, 250 s. Expert. ISBN 788024750224.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 9788024741505.
STEJSKAL, Jan, Helena KUVÍKOVÁ a Kateřina MAŤÁTKOVÁ. Neziskové organizace – vybrané problémy ekonomiky: se zaměřením na nestátní neziskové organizace. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 169 s. ISBN 9788073579739.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2012, 138 s. Management. ISBN 9788024740409.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 9788087500019.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík – VeRBuM, 2016, 254 s. ISBN 9788087500804.
BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013, 260 s. Expert. ISBN 9788024744872.
BOUKAL, Petr. Nestátní neziskové organizace: (teorie a praxe). V Praze: Oeconomica, 2009, 303 s. Vysokoškolská učebnice. ISBN 9788024516509.
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 8085943077.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015, 250 s. Expert. ISBN 788024750224.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 9788024741505.
STEJSKAL, Jan, Helena KUVÍKOVÁ a Kateřina MAŤÁTKOVÁ. Neziskové organizace – vybrané problémy ekonomiky: se zaměřením na nestátní neziskové organizace. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 169 s. ISBN 9788073579739.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2012, 138 s. Management. ISBN 9788024740409.
Předsedkyně komise přivítala studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/ práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jaká doporučení DVM navrhujete pro zlepšení jejich fundraisingových aktivit?
Z jakého důvodu nebyly individuální strukturované rozhovory provedeny prostřednictvím online nástrojů (např. Skype) nebo telefonu?
Při výzkumu byli osloveni pouze současní dárci. Uvažovala jste i o oslovení potencionálních dárců, aby byly zjištěny jejich případné motivační faktory?
Studentka měla pečlivě připravena všechna zdůvodnění a odpovědi.