Bakalářská práce se věnuje problematice využívání internetu a sociálních sítí adolescenty v období pandemie Covid - 19. Úvod teoretické části popisuje adolescenty, dále média a mediální výchovu a její význam při využívání on-line prostoru. Další část je zaměřena na internet a sociální sítě. Popsány jsou jednotlivé sociální sítě, jejich historie, obsah a zaměření. Následná kapitola je cílena na pandemii Covid - 19, charakterizuje jak samotnou pandemii, tak také vliv pandemických opatření na současnou dospívající generaci.
Praktická část navazuje na teoretické poznatky, zabývá se průzkumem, jak adolescenti využívají internet a sociální sítě v době pandemie, zda vnímají bonusy a případná negativa po-bytu na těchto platformách. K šetření byla zvolena kvalitativní metoda výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů. Analýza těchto rozhovorů nastínila, jak adolescenti využívají internet a sociální sítě v době pandemie a jejich postoje k daným platformám.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the use of the internet and social networks of adolescents during the pandemic Covid - 19. The introduction to the theoretical part describes adolescents, as well as media, media education and its importance in the use of online space. The next part is focused on the internet and social networks. This section describes social networks, history, content and focus. The following chapter focuses on the Covid - 19 pandemic, characterizes the pandemic itself and affects the pandemic measures for the current adolescent generation.
The practical part is based on theoretical findings, deals with a survey how adolescents use the internet and social networks during a pandemic, whether they perceive bonuses and the possible negative nature of staying on these platforms. A qualitative research method in the form of semi-structured interviews was chosen for the survey. The analysis of these interviews outlined how adolescents use the internet and social networks during a pandemic and their attitudes towards the platforms.
Klíčová slova
Adolescent, médium, internet, on-line prostředí, sociální sítě, pandemie.
Klíčová slova v angličtině
Adolescent, medium, internet, online environment, social networks, pandemic.
Rozsah průvodní práce
96 s. (116 263 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje problematice využívání internetu a sociálních sítí adolescenty v období pandemie Covid - 19. Úvod teoretické části popisuje adolescenty, dále média a mediální výchovu a její význam při využívání on-line prostoru. Další část je zaměřena na internet a sociální sítě. Popsány jsou jednotlivé sociální sítě, jejich historie, obsah a zaměření. Následná kapitola je cílena na pandemii Covid - 19, charakterizuje jak samotnou pandemii, tak také vliv pandemických opatření na současnou dospívající generaci.
Praktická část navazuje na teoretické poznatky, zabývá se průzkumem, jak adolescenti využívají internet a sociální sítě v době pandemie, zda vnímají bonusy a případná negativa po-bytu na těchto platformách. K šetření byla zvolena kvalitativní metoda výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů. Analýza těchto rozhovorů nastínila, jak adolescenti využívají internet a sociální sítě v době pandemie a jejich postoje k daným platformám.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the use of the internet and social networks of adolescents during the pandemic Covid - 19. The introduction to the theoretical part describes adolescents, as well as media, media education and its importance in the use of online space. The next part is focused on the internet and social networks. This section describes social networks, history, content and focus. The following chapter focuses on the Covid - 19 pandemic, characterizes the pandemic itself and affects the pandemic measures for the current adolescent generation.
The practical part is based on theoretical findings, deals with a survey how adolescents use the internet and social networks during a pandemic, whether they perceive bonuses and the possible negative nature of staying on these platforms. A qualitative research method in the form of semi-structured interviews was chosen for the survey. The analysis of these interviews outlined how adolescents use the internet and social networks during a pandemic and their attitudes towards the platforms.
Klíčová slova
Adolescent, médium, internet, on-line prostředí, sociální sítě, pandemie.
Klíčová slova v angličtině
Adolescent, medium, internet, online environment, social networks, pandemic.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především o oblasti mediální gramotnosti adolescentů.
Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Navrhněte, definujte a zpracujte výzkumnou část práce formou kvalitativního šetření polostrukturovaného rozhovoru k získání požadovaných dat.
Analyzujte získaná data, odpovězte na výzkumné otázky a vyvoďte relevantní závěry a možnosti přínosů práce pro praktické využití.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především o oblasti mediální gramotnosti adolescentů.
Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Navrhněte, definujte a zpracujte výzkumnou část práce formou kvalitativního šetření polostrukturovaného rozhovoru k získání požadovaných dat.
Analyzujte získaná data, odpovězte na výzkumné otázky a vyvoďte relevantní závěry a možnosti přínosů práce pro praktické využití.
Seznam doporučené literatury
BOYD, Danah. Je to složitější: sociální život teenagerů na sociálních sítích. Přeložil Lukáš NOVÁK. Praha: Akropolis, 2017. ISBN 978-80-7470-165-8
GILES, David. Psychologie médií. Praha: Grada, 2012. Z pohledu psychologie. ISBN 978-80-247-3921-2
MIČIENKA, Marek a Jan JIRÁK. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1
SLOBODA, Zdeněk. Mediální výchova v rodině: postoje, nástroje, výzvy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-4496-3
Seznam doporučené literatury
BOYD, Danah. Je to složitější: sociální život teenagerů na sociálních sítích. Přeložil Lukáš NOVÁK. Praha: Akropolis, 2017. ISBN 978-80-7470-165-8
GILES, David. Psychologie médií. Praha: Grada, 2012. Z pohledu psychologie. ISBN 978-80-247-3921-2
MIČIENKA, Marek a Jan JIRÁK. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1
SLOBODA, Zdeněk. Mediální výchova v rodině: postoje, nástroje, výzvy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-4496-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivíítala studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Předsedkyně komise přivítala studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1) Jak lze dle Vašeho názoru využít výsledky Vašeho výzkumu?
2) Charakterizujte metodu obsahové analýzy a možnosti jejího využití.
3) Jaké jsou hlavní rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem?
Studentka připraveně reagovala na položené dotazy.