Bakalářská práce se zaměřuje na psychologický vliv emoji na nákupní rozhodovací proces běžného uživatele sociálních sítí. Porovnává efektivitu tradičního textu oproti emočně za-barvenému textu obohaceného o emoji, na jejichž význam a roli v marketingové komunikaci se zvláště zaměřuje. Cílem práce je výzkumnou metodou polostrukturovaných rozhovorů zjistit význam emoji v reklamní textu a popsat jejich vliv na emoce příjemce. Na základě těchto informací budou reklamní inzeráty podrobeny reálnému prostředí sociální sítě, kde bude jejich výkonnost a efektivita testována v rámci facebookové reklamní kampaně.
Výstupy této práce jsou návrhy a doporučení pro inzerenty na sociálních sítích a pro inze-renty v digitálním prostředí obecně. Díky informací nabytým v této bakalářské práci budou schopni zefektivnit či zatraktivnit svou marketingovou komunikaci a získat tak větší množ-ství zákazníků.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the psychological impact of emoji on the purchase decisi-on-making process of a regular user of social networks. It compares the effectiveness of a text against an emotionally colored text enriched with emoji. It focuses especially on their importance and role in marketing communication. The aim of the work is to use the semi-structured interview method to find out the meaning of emoji in advertising text and to describe their impact on the emotions of the recipient. Based on this information, the ad-vertisements will be subjected to a real social network environment, where their performan-ce and effectiveness will be tested within a Facebook advertising campaign.
The outputs of this work are suggestions and recommendations for advertisers on social networks and for advertisers in the digital environment in general. Thanks to the informati-on acquired in this bachelor's thesis, they will be able to make their marketing communica-tion more effective or atractive and therefore get more customers.
Klíčová slova
emoji, emotikony, emoce v marketingu, reklamní kampaň, PPC reklama, sociální sítě, Face-book, Instagram, A/B testování, digitální marketing, online marketing
Klíčová slova v angličtině
emoji, emoticons, emotions in marketing, advertising campaign, PPC advertising, social networks, Facebook, Instagram, A / B testing, digital marketing, online marketing
Rozsah průvodní práce
65 s. (108 117)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na psychologický vliv emoji na nákupní rozhodovací proces běžného uživatele sociálních sítí. Porovnává efektivitu tradičního textu oproti emočně za-barvenému textu obohaceného o emoji, na jejichž význam a roli v marketingové komunikaci se zvláště zaměřuje. Cílem práce je výzkumnou metodou polostrukturovaných rozhovorů zjistit význam emoji v reklamní textu a popsat jejich vliv na emoce příjemce. Na základě těchto informací budou reklamní inzeráty podrobeny reálnému prostředí sociální sítě, kde bude jejich výkonnost a efektivita testována v rámci facebookové reklamní kampaně.
Výstupy této práce jsou návrhy a doporučení pro inzerenty na sociálních sítích a pro inze-renty v digitálním prostředí obecně. Díky informací nabytým v této bakalářské práci budou schopni zefektivnit či zatraktivnit svou marketingovou komunikaci a získat tak větší množ-ství zákazníků.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the psychological impact of emoji on the purchase decisi-on-making process of a regular user of social networks. It compares the effectiveness of a text against an emotionally colored text enriched with emoji. It focuses especially on their importance and role in marketing communication. The aim of the work is to use the semi-structured interview method to find out the meaning of emoji in advertising text and to describe their impact on the emotions of the recipient. Based on this information, the ad-vertisements will be subjected to a real social network environment, where their performan-ce and effectiveness will be tested within a Facebook advertising campaign.
The outputs of this work are suggestions and recommendations for advertisers on social networks and for advertisers in the digital environment in general. Thanks to the informati-on acquired in this bachelor's thesis, they will be able to make their marketing communica-tion more effective or atractive and therefore get more customers.
Klíčová slova
emoji, emotikony, emoce v marketingu, reklamní kampaň, PPC reklama, sociální sítě, Face-book, Instagram, A/B testování, digitální marketing, online marketing
Klíčová slova v angličtině
emoji, emoticons, emotions in marketing, advertising campaign, PPC advertising, social networks, Facebook, Instagram, A / B testing, digital marketing, online marketing
Zásady pro vypracování
Definujte emoce v marketingu, prošetřete jejich důležitost v reklamě a zaměřte se na jejich význam v online prostředí.
Analyzujte emoji jako komunikační nástroj stimulující emoce a zasaďte je do kontextu reklamy na sociálních sítích.
Stanovte hlavní cíl práce, určete výzkumné otázky a zvolte nejvhodnější metodu výzkumu.
Proveďte vybrané výzkumné šetření, získaná data zanalyzujte a proveďte jejich interpretaci.
Zodpovězte na výzkumné otázky a zhodnoťte přínos a limity práce.
Zásady pro vypracování
Definujte emoce v marketingu, prošetřete jejich důležitost v reklamě a zaměřte se na jejich význam v online prostředí.
Analyzujte emoji jako komunikační nástroj stimulující emoce a zasaďte je do kontextu reklamy na sociálních sítích.
Stanovte hlavní cíl práce, určete výzkumné otázky a zvolte nejvhodnější metodu výzkumu.
Proveďte vybrané výzkumné šetření, získaná data zanalyzujte a proveďte jejich interpretaci.
Zodpovězte na výzkumné otázky a zhodnoťte přínos a limity práce.
Seznam doporučené literatury
DENESI, Marcel. 2017. The Semiotics of Emoji: The Rise of Visual Language in the Age of the Internet. Chennai: Bloomsbury Academic. ISBN 9781474281997.
DU PLESSIS, Erik. 2007. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press. ISBN 9788025114568.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 8024702541.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2007. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 9788024721965.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2014. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. ISBN 9788024748436.
Seznam doporučené literatury
DENESI, Marcel. 2017. The Semiotics of Emoji: The Rise of Visual Language in the Age of the Internet. Chennai: Bloomsbury Academic. ISBN 9781474281997.
DU PLESSIS, Erik. 2007. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press. ISBN 9788025114568.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 8024702541.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2007. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 9788024721965.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2014. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. ISBN 9788024748436.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Proč jste se rozhodl pro zkoumání této problematiky?
Použijete v budoucích kampaních emoji, nebo je vynecháte?
Jaký vliv na efektivitu emoji v kampani má věk uživatelů?
Předsedkyně (doc.Weberová) položila doplňující otázku týkající se způsosobu měření efektivity v práci a člen komise (dr.Šula) položil doplňující otásku týkající se možností přenesení poznatků na jiné sociální sítě používané mladou generací.
Student plně odpověděl na položené otázky.