Tato bakalářská práce pojednává o nákupním rozhodování při koupi tenisek u generací Y a Z a navzájem je porovnává. Zároveň vysvětluje důvody preference konkrétních značek a motivaci pro jejich koupi. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je definována základní terminologie konkrétních dvou generací. Dále nákupní chování a měnící se kultura kolem tenisek. Praktická část zkoumá, která generace preferuje kterou značku a proč a to za pomoci kvalitativního i kvantitativního výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with purchasing decisions when buying sneakers for generations Y and Z and compares them with each other. It also explains the reasons for the preference of specific brands and the motivation for their purchase. The thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part defines the basic terminology of two specific generations. Furthermore, shopping behavior and the changing culture around sneakers. The practical part examines which generation prefers which brand and why with the help of qualitative and quantitative research.
Klíčová slova
Generace, značka, nákupní chování, tenisky
Klíčová slova v angličtině
Generation, brand, shopping behavior, sneakers
Rozsah průvodní práce
58 s. (85 980 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o nákupním rozhodování při koupi tenisek u generací Y a Z a navzájem je porovnává. Zároveň vysvětluje důvody preference konkrétních značek a motivaci pro jejich koupi. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je definována základní terminologie konkrétních dvou generací. Dále nákupní chování a měnící se kultura kolem tenisek. Praktická část zkoumá, která generace preferuje kterou značku a proč a to za pomoci kvalitativního i kvantitativního výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with purchasing decisions when buying sneakers for generations Y and Z and compares them with each other. It also explains the reasons for the preference of specific brands and the motivation for their purchase. The thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part defines the basic terminology of two specific generations. Furthermore, shopping behavior and the changing culture around sneakers. The practical part examines which generation prefers which brand and why with the help of qualitative and quantitative research.
Klíčová slova
Generace, značka, nákupní chování, tenisky
Klíčová slova v angličtině
Generation, brand, shopping behavior, sneakers
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu generace Y a Z a jejich vztah ke značce při nákupu tenisek.
Definujte cíl práce, metody a výzkumné otázky.
Proveďte kvalitativní a kvantitativní šetření u zvolených generací.
Shrňte a interpretujte získané informace vyplývající z obou výzkumů.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu generace Y a Z a jejich vztah ke značce při nákupu tenisek.
Definujte cíl práce, metody a výzkumné otázky.
Proveďte kvalitativní a kvantitativní šetření u zvolených generací.
Shrňte a interpretujte získané informace vyplývající z obou výzkumů.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Spotřebitelské typologie: nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2017, 206 s. Verbum. ISBN 9788087500903.
BERG, Monika van den. Jak se vzájemně chápat: generace X, Y, Z. Praha: Grada, 2020, 228 s. ISBN 9788024721392.
COX, Caroline. Boty: ikony světového stylu. Praha: Ikar, 2015, 256 s. ISBN 9788024926186.
JOHNSTON, Lucy a Linda WOOLLEY. Shoes. Revised and expanded edition. [London]: Thames & Hudson, 2017, 160 s. Accessories. ISBN 9780500519387
SEEMILLER, Corey a Meghan GRACE. Generation Z: a century in the making. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2019, xxv, 321 s. ISBN 978-1-138-33731-2.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Spotřebitelské typologie: nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2017, 206 s. Verbum. ISBN 9788087500903.
BERG, Monika van den. Jak se vzájemně chápat: generace X, Y, Z. Praha: Grada, 2020, 228 s. ISBN 9788024721392.
COX, Caroline. Boty: ikony světového stylu. Praha: Ikar, 2015, 256 s. ISBN 9788024926186.
JOHNSTON, Lucy a Linda WOOLLEY. Shoes. Revised and expanded edition. [London]: Thames & Hudson, 2017, 160 s. Accessories. ISBN 9780500519387
SEEMILLER, Corey a Meghan GRACE. Generation Z: a century in the making. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2019, xxv, 321 s. ISBN 978-1-138-33731-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1) Odůvodněte Vaše tvrzení ze str. 23 "nejhlubší a nejširší vliv na kupní chování mají kulturní faktory".
2) Jakým způsobem můžeme vybrat reprezentativní vzorek respondentů?
3) Charakterizujte metodu hloubkových a polostrukturovaných rozhovorů a jejich využití.
Studentka plně odpověděla na otázky.