V bakalářské práci se autor zaměřuje na vliv obalu na nákupní chování zákazníků při nákupu čokolády. V první části práce se autor věnuje vymezení teoretických poznatků v oblasti marketingu, specifikaci umění a následnému využití umění v oblasti reklamy. Druhá část je věnována jednak analýze současného stavu trhu, aktuální nabídky a aktuálních trendů v kontinuitě s vybraným produktem. Součástí je rovněž realizace kvantitativního výzkumu, na jehož základě budou zodpovězeny výzkumné otázky. Závěrem se autor snaží formulovat doporučení vedoucí ke zlepšení designu obalů čokolád a stanovit nasměrování nových trendů do budoucna.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the influence of packaging on the shopping behavior of customers when buying chocolate. In the first part of the work, the author deals with the definition of theoretical knowledge of marketing and the use of art in marketing. The second part is devoted to the analysis of the current state of the market, the current offer and current trends. In the final third part, the author tries to formulate recommendations for improving chocolate packaging and setting trends for the future.
Klíčová slova
Marketing, Obal, Design obalů, Trendy v obalech čokolády, Nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
Marketing, Packaging, Packaging design, Trends in chocolate packaging, Shopping behavior
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci se autor zaměřuje na vliv obalu na nákupní chování zákazníků při nákupu čokolády. V první části práce se autor věnuje vymezení teoretických poznatků v oblasti marketingu, specifikaci umění a následnému využití umění v oblasti reklamy. Druhá část je věnována jednak analýze současného stavu trhu, aktuální nabídky a aktuálních trendů v kontinuitě s vybraným produktem. Součástí je rovněž realizace kvantitativního výzkumu, na jehož základě budou zodpovězeny výzkumné otázky. Závěrem se autor snaží formulovat doporučení vedoucí ke zlepšení designu obalů čokolád a stanovit nasměrování nových trendů do budoucna.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the influence of packaging on the shopping behavior of customers when buying chocolate. In the first part of the work, the author deals with the definition of theoretical knowledge of marketing and the use of art in marketing. The second part is devoted to the analysis of the current state of the market, the current offer and current trends. In the final third part, the author tries to formulate recommendations for improving chocolate packaging and setting trends for the future.
Klíčová slova
Marketing, Obal, Design obalů, Trendy v obalech čokolády, Nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
Marketing, Packaging, Packaging design, Trends in chocolate packaging, Shopping behavior
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k marketingu a propagaci ve vybrané kategorii produktů, shopper marketingu, využití umění v marketingu a technologií packagingu.
Na základě teoretické báze specifikujte cíl a výzkumné otázky, zpracujte metodiku práce.
Realizujte kvantitavní výzkum formou dotazníkového šetření v kontinuitě s naplněním stanoveného cíle.
Zpracujte výsledky dotazníkového šetření.
Vyhodnoťte zjištěná fakta, zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěry.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k marketingu a propagaci ve vybrané kategorii produktů, shopper marketingu, využití umění v marketingu a technologií packagingu.
Na základě teoretické báze specifikujte cíl a výzkumné otázky, zpracujte metodiku práce.
Realizujte kvantitavní výzkum formou dotazníkového šetření v kontinuitě s naplněním stanoveného cíle.
Zpracujte výsledky dotazníkového šetření.
Vyhodnoťte zjištěná fakta, zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěry.
Seznam doporučené literatury
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS.Packaging the brand: the relationship between packaging design and brand identity. Lausanne: AVA Publishing, 2018, 1 online resource (208 p.). Required reading range course reader. ISBN 9781350096516. Dostupné také z: https://proxy.k.utb.cz/login?url=https://doi.org/10.5040/9781350096516?locatt=label:secondary_appliedVisualArts
JESENSKÝ, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada, 2018, 504 s. ISBN 9788027102525.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert. ISBN 9788024748436.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. Expert. ISBN 8024705133.
KULKA, Jiří. Psychologie umění 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2008. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2329-7.
ROBERTSON, Gordon L. Food packaging: principles and practice. 3rd ed. Boca Raton, FL: CRC Press, c2013, xxix, 703 s. ISBN 9781439862414.
Seznam doporučené literatury
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS.Packaging the brand: the relationship between packaging design and brand identity. Lausanne: AVA Publishing, 2018, 1 online resource (208 p.). Required reading range course reader. ISBN 9781350096516. Dostupné také z: https://proxy.k.utb.cz/login?url=https://doi.org/10.5040/9781350096516?locatt=label:secondary_appliedVisualArts
JESENSKÝ, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada, 2018, 504 s. ISBN 9788027102525.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert. ISBN 9788024748436.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. Expert. ISBN 8024705133.
KULKA, Jiří. Psychologie umění 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2008. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2329-7.
ROBERTSON, Gordon L. Food packaging: principles and practice. 3rd ed. Boca Raton, FL: CRC Press, c2013, xxix, 703 s. ISBN 9781439862414.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Z jaké úvahy jste vycházel při stanovování cílové skupiny 15 - 49 let?
2. Jak ovlivňuje nákup čokolády dospělými tlak dětí, které primárně reagují na obal?
3. Pokuste se o porovnání obalů zahraničních a našich domácích výrobců (např. Figaro).
4. Jakou strategii designu obalu byste doporučil stále více se rozmáhajícím malým regionálním čokoládovnám?