Tato bakalářská práce se zabývá problematikou event marketingu, jakožto nástroje brandbuildingu dané značky. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení základních pojmů, dále na vlivy působící na spotřebitele, přes event marketing, až po význam bran-du a brandbuildingu.
Praktická část je věnována analýze značky, konkrétně značky Red Bull. Analýza je pro-váděna na základech stanovených v teoretické části a je podpořena marketingovým vý-zkumem provedeným pomocí dotazníkového šetření. Na konci práce je poukázáno, o kterých eventech společnosti má jejich cílová skupina největší povědomí a také na to, zdali event marketingové aktivity společnosti mají pozitivní vliv na komplexní vnímání značky Red Bull, jako takové.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of event marketing, as a tool for brandbuilding of the brand. The theoretical part of the work is focused on the definition of basic con-cepts, as well as the influences acting on consumers, through event marketing, to the im-portance of brand and brandbuilding.
The practical part is devoted to the analysis of the brand, specifically the Red Bull brand. The analysis is performer on the basis of the theoretical part and is supported by marketing research carried out by means of a questionnaire survey. At the end of the work it is pointe dout which events of the company their target group is most aware of and also whether the event marketing activities of the company have a positive effect on the comprehensive perception of the Red Bull brand as such.
Klíčová slova
Klíčová slova: marketing, event marketing, brand, brandbuilding, Red Bull
Klíčová slova v angličtině
Keywords: marketing, event marketing, brand, brandbuilding, Red Bull
Rozsah průvodní práce
82 s. (91 666 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou event marketingu, jakožto nástroje brandbuildingu dané značky. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení základních pojmů, dále na vlivy působící na spotřebitele, přes event marketing, až po význam bran-du a brandbuildingu.
Praktická část je věnována analýze značky, konkrétně značky Red Bull. Analýza je pro-váděna na základech stanovených v teoretické části a je podpořena marketingovým vý-zkumem provedeným pomocí dotazníkového šetření. Na konci práce je poukázáno, o kterých eventech společnosti má jejich cílová skupina největší povědomí a také na to, zdali event marketingové aktivity společnosti mají pozitivní vliv na komplexní vnímání značky Red Bull, jako takové.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of event marketing, as a tool for brandbuilding of the brand. The theoretical part of the work is focused on the definition of basic con-cepts, as well as the influences acting on consumers, through event marketing, to the im-portance of brand and brandbuilding.
The practical part is devoted to the analysis of the brand, specifically the Red Bull brand. The analysis is performer on the basis of the theoretical part and is supported by marketing research carried out by means of a questionnaire survey. At the end of the work it is pointe dout which events of the company their target group is most aware of and also whether the event marketing activities of the company have a positive effect on the comprehensive perception of the Red Bull brand as such.
Klíčová slova
Klíčová slova: marketing, event marketing, brand, brandbuilding, Red Bull
Klíčová slova v angličtině
Keywords: marketing, event marketing, brand, brandbuilding, Red Bull
Zásady pro vypracování
1. Provést rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů z oblasti event marketingu, brandu, brandbuildingu, atd.
2. Stanovit cíl bakalářské práce, formulovat výzkumné otázky, zvolit vhodná kritéria k získání dat.
3. Zpracovat dotazníkové šetření zaměřené na event marketingové aktivity vybrané společnosti a ze získaných odpovědí vyvodit relevantní závěry.
4. Odpovědět na výzkumné otázky; zhodnotit přínos práce pro praktické využití.
Zásady pro vypracování
1. Provést rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů z oblasti event marketingu, brandu, brandbuildingu, atd.
2. Stanovit cíl bakalářské práce, formulovat výzkumné otázky, zvolit vhodná kritéria k získání dat.
3. Zpracovat dotazníkové šetření zaměřené na event marketingové aktivity vybrané společnosti a ze získaných odpovědí vyvodit relevantní závěry.
4. Odpovědět na výzkumné otázky; zhodnotit přínos práce pro praktické využití.
Seznam doporučené literatury
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada, 2003. Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN ISBN978-80-247-5769- 8.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN ISBN978- 80-247-1545-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. Manažer. ISBN ISBN978-80-247-5037-8.
HESKOVÁ, Marie. Marketingová komunikace a přímý marketing. Jindřichův Hradec: Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0995-4.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008. ISBN ISBN978-80-7391-167-6.
Seznam doporučené literatury
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada, 2003. Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN ISBN978-80-247-5769- 8.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN ISBN978- 80-247-1545-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. Manažer. ISBN ISBN978-80-247-5037-8.
HESKOVÁ, Marie. Marketingová komunikace a přímý marketing. Jindřichův Hradec: Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0995-4.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008. ISBN ISBN978-80-7391-167-6.
Přílohy volně vložené
1 dotazníkové šetření
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Forma projevu studenta a jím prezentované poznatky neodpovídaly svou kvalitou navrženému hodnocení.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1.) Jaké jsou hlavní cílové skupiny RB, jaký je dle Vás zákaznický kmen RB
2.) Jaké mkt aktivity jsou po výpadku eventů těmi nejdůležitějšími pro značku?
Je vůbec možné v případě této značky je nahradit?
3.) Jaké hodnoty zmiňované eventy přenáší značka RB na zákazníky?Student plně odpověděl na položené otázky.
Student plně odpověděl na položené otázky.