Bakalářská práce se zaměřuje na segment dálkových pěších tras, konkrétně pak na komunikační nástroje, které využívají, a formu jejich propagace. Práce je podložena výzkumem, který byl proveden za pomoci standardizovaného dotazníku a byl doplněn o introspektivní pozorování. Cílem výzkumu bylo odpovědět na výzkumné otázky týkajících se rozhodovacího procesu při výběru dálkové trasy a spotřebitelského chování turisty během výkonu pěší dálkové turistiky a po jejím dokončení.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis focuses on the segment of long-distance walking routes, namely the communication tools they use and the form of their promotion. The work is supported by research carried out using a standardized questionnaire and supplemented by introspective observations. The aim of the research was to answer research questions concerning the decision-making process in the selection of the long-distance route and the consumer behavior of tourists during and after the performance of long-distance hiking.
long-distance trail, long-distance hiking, tourism, customer journey, consumer behavior, Czech Trail, marketing in tourism, promotion of long-distance trail
Rozsah průvodní práce
72 s. (111 897 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na segment dálkových pěších tras, konkrétně pak na komunikační nástroje, které využívají, a formu jejich propagace. Práce je podložena výzkumem, který byl proveden za pomoci standardizovaného dotazníku a byl doplněn o introspektivní pozorování. Cílem výzkumu bylo odpovědět na výzkumné otázky týkajících se rozhodovacího procesu při výběru dálkové trasy a spotřebitelského chování turisty během výkonu pěší dálkové turistiky a po jejím dokončení.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis focuses on the segment of long-distance walking routes, namely the communication tools they use and the form of their promotion. The work is supported by research carried out using a standardized questionnaire and supplemented by introspective observations. The aim of the research was to answer research questions concerning the decision-making process in the selection of the long-distance route and the consumer behavior of tourists during and after the performance of long-distance hiking.
long-distance trail, long-distance hiking, tourism, customer journey, consumer behavior, Czech Trail, marketing in tourism, promotion of long-distance trail
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši, definujte základní pojmy a zpracujte literární zdroje k zadanému tématu.
Stanovte cíl práce, definujte metodiku práce, formulujte výzkumné otázky a navrhněte vhodné metody marketingového výzkumu.
Realizujte primární výzkum a zodpovězte výzkumné otázky u předem stanovené cílové skupiny.
Na základě vyhodnocených dat vyvoďte závěry a navrhněte doporučení.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši, definujte základní pojmy a zpracujte literární zdroje k zadanému tématu.
Stanovte cíl práce, definujte metodiku práce, formulujte výzkumné otázky a navrhněte vhodné metody marketingového výzkumu.
Realizujte primární výzkum a zodpovězte výzkumné otázky u předem stanovené cílové skupiny.
Na základě vyhodnocených dat vyvoďte závěry a navrhněte doporučení.
Seznam doporučené literatury
HOLEŠINSKÁ, Andrea, 2012. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta. ISBN 978-80-210-5847-7.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS, 2014. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson Education. ISBN 978-1-29202-003-7.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
MINAZZI, Roberta, 2015. Social media marketing in tourism and hospitality. New York: Springer. ISBN 978-3-319-05181-9.
NEUMAN, Jan, 2000. Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha: Portál. ISBN 80-717-8391-9.
PALATKOVÁ, Monika, 2014. Mezinárodní turismus: analýza pozice turismu ve světové ekonomice, změny mezinárodního turismu v důsledku globálních změn, evropská integrace a mezinárodní turismus. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4862-7.
Seznam doporučené literatury
HOLEŠINSKÁ, Andrea, 2012. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta. ISBN 978-80-210-5847-7.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS, 2014. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson Education. ISBN 978-1-29202-003-7.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
MINAZZI, Roberta, 2015. Social media marketing in tourism and hospitality. New York: Springer. ISBN 978-3-319-05181-9.
NEUMAN, Jan, 2000. Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha: Portál. ISBN 80-717-8391-9.
PALATKOVÁ, Monika, 2014. Mezinárodní turismus: analýza pozice turismu ve světové ekonomice, změny mezinárodního turismu v důsledku globálních změn, evropská integrace a mezinárodní turismus. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4862-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Naprostá väčšina práce hovorí o podpore turistike prostredníctvom online, ale kto myslí na starších turistov, ktorí sa tu nepohybujú, ale len v teréne?
2. V práci uvádzate limity. Koľko % vo Vašej práci, resp. v uzáveroch zohrala introspektívna metóda?
3. Majú ešte význam vo Vašej oblasti tlačené materiály rozdávané na veľtrhoch cestovného ruchu v Brne a v Prahe?
Student plně odpověděl na otázky.