Tato práce se zabývá způsoby používání product placementu v českých a slovenských filmech promítaných v kinech v letech 2000-2019. Jako metoda výzkumu byla vybrána obsahová analýza jednotlivých filmů, na jejímž základě byla umístění značek posouzena dle několika vybraných kritérií. Jako vzorek bylo vybráno dvanáct filmů a časové období rozděleno na dvě dekády (2000-2009 a 2010-2019). Každé tři filmy pak reprezentují konkrétní dekádu a zemi. Tato časová období jsou mezi sebou porovnána a jsou identifikovány změny ve způsobech používání product placementu.
Anotace v angličtině
This paper deals with the ways of using product placement in Czech and Slovak films screened in cinemas during the years 2000-2019. The content analysis of individual films was chosen as a research method, the placement of brands was assessed according to several selected criteria. Twelve films were selected as a sample and the time period was divided into two decades (2000-2009 and 2010-2019). Every three films then represent a specific decade and country. These time periods are compared with each other and changes in the ways of using product placement are identified.
Klíčová slova
product placement, český film, česká kinematografie, slovenský film, slovenská kinematografie, reklama ve filmu
Klíčová slova v angličtině
product placement, Czech film, Czech cinematography, Slovak film, Slovak cinematography, advertising in film
Rozsah průvodní práce
56 s. (73 591 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá způsoby používání product placementu v českých a slovenských filmech promítaných v kinech v letech 2000-2019. Jako metoda výzkumu byla vybrána obsahová analýza jednotlivých filmů, na jejímž základě byla umístění značek posouzena dle několika vybraných kritérií. Jako vzorek bylo vybráno dvanáct filmů a časové období rozděleno na dvě dekády (2000-2009 a 2010-2019). Každé tři filmy pak reprezentují konkrétní dekádu a zemi. Tato časová období jsou mezi sebou porovnána a jsou identifikovány změny ve způsobech používání product placementu.
Anotace v angličtině
This paper deals with the ways of using product placement in Czech and Slovak films screened in cinemas during the years 2000-2019. The content analysis of individual films was chosen as a research method, the placement of brands was assessed according to several selected criteria. Twelve films were selected as a sample and the time period was divided into two decades (2000-2009 and 2010-2019). Every three films then represent a specific decade and country. These time periods are compared with each other and changes in the ways of using product placement are identified.
Klíčová slova
product placement, český film, česká kinematografie, slovenský film, slovenská kinematografie, reklama ve filmu
Klíčová slova v angličtině
product placement, Czech film, Czech cinematography, Slovak film, Slovak cinematography, advertising in film
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti product placementu.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky. V rámci výzkumné metody v podobě obsahové analýzy zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat, identifikujte limity práce.
3. Na základě výzkumné části vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti product placementu.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky. V rámci výzkumné metody v podobě obsahové analýzy zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat, identifikujte limity práce.
3. Na základě výzkumné části vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. 2009. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica. ISBN 9788024515205.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada. ISBN 9788024743547.
KALISTA, Martin. 2011. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. Ostrava: Key Publishing. ISBN 9788074181115.
KRAMOLIŠ, Jan a Martina KOPEČKOVÁ. 2015. Marketingový nástroj product placement v českém prostředí. Žilina: Georg. ISBN 9788081541087.
LEHU, Jean-Marc. 2007. Branded entertainment: product placement & brand strategy in the entertainment business. London: Kogan Page. ISBN 0749449403.
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. 2009. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica. ISBN 9788024515205.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada. ISBN 9788024743547.
KALISTA, Martin. 2011. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. Ostrava: Key Publishing. ISBN 9788074181115.
KRAMOLIŠ, Jan a Martina KOPEČKOVÁ. 2015. Marketingový nástroj product placement v českém prostředí. Žilina: Georg. ISBN 9788081541087.
LEHU, Jean-Marc. 2007. Branded entertainment: product placement & brand strategy in the entertainment business. London: Kogan Page. ISBN 0749449403.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Prečo ste vybrali do novších aktivít MK práve tieto? Prečo nie aj aktuálne, napr. content marketing?
2. Čím si vysvetľujete tak dramatický pokles PP automobilov a naopak vzrast kategórie obuvi, resp. denníkov a časopisov v ČR? A prečo v SR je podiel automobilov vyrovnaný?
3. Považuje autorka PP za etický nástroj, resp. v čom vidí jeho klady a zápory?