Bakalářská práce se zabývá komunikací Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice během pandemie koronaviru Covid-19. V teoretické části, která čerpá převážně z literárních zdrojů, jsou popsány pojmy vztahující se ke komunikaci, komunikačnímu procesu, krizové komunikaci a marketingovému výzkumu. Praktická část seznamuje s výsledkem výzkumného šetření, které zjišťovalo, jakým způsobem veřejnost vnímá komunikaci dopravní společnosti v krizové situaci. Cílem práce je zjištění, jakým způsobem společnost komunikaci zvládla a zda měla veřejnost dostatek zdrojů. V závěru práce jsou uvedeny nedostatky a návrhy jejich řešení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with crisis communication of Zlín-Otrokovice Transport Company during Covid-19 pandemic. The theoretical part describes communication, communication process, crisis communication and marketing research. The practical part is devoted to an analysis of the research, which aim is to find out, how the transport company mastered the communication with public. Finally, discovered deficiency and possible recommendations and suggestions to their solutions are presented at the end of this bachelor thesis.
Klíčová slova
Městská hromadná doprava, marketingový výzkum, epidemie, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Public transport, marketing research, epidemic, communication
Rozsah průvodní práce
64 s. (97148 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá komunikací Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice během pandemie koronaviru Covid-19. V teoretické části, která čerpá převážně z literárních zdrojů, jsou popsány pojmy vztahující se ke komunikaci, komunikačnímu procesu, krizové komunikaci a marketingovému výzkumu. Praktická část seznamuje s výsledkem výzkumného šetření, které zjišťovalo, jakým způsobem veřejnost vnímá komunikaci dopravní společnosti v krizové situaci. Cílem práce je zjištění, jakým způsobem společnost komunikaci zvládla a zda měla veřejnost dostatek zdrojů. V závěru práce jsou uvedeny nedostatky a návrhy jejich řešení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with crisis communication of Zlín-Otrokovice Transport Company during Covid-19 pandemic. The theoretical part describes communication, communication process, crisis communication and marketing research. The practical part is devoted to an analysis of the research, which aim is to find out, how the transport company mastered the communication with public. Finally, discovered deficiency and possible recommendations and suggestions to their solutions are presented at the end of this bachelor thesis.
Klíčová slova
Městská hromadná doprava, marketingový výzkum, epidemie, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Public transport, marketing research, epidemic, communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte krizové komunikaci ve službách, významu a metodám měření spokojenosti zákazníků.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou firmu a její komunikaci v době pandemie Covid 19.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárního šetření analyzujte komunikaci Dopravního podniku v době pandemie.
5. Zodpovězte výzkumné otázky, formulujte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte krizové komunikaci ve službách, významu a metodám měření spokojenosti zákazníků.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou firmu a její komunikaci v době pandemie Covid 19.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárního šetření analyzujte komunikaci Dopravního podniku v době pandemie.
5. Zodpovězte výzkumné otázky, formulujte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 978-802-4758-695.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada. ISBN ISBN:978-80-247-4150-5.
SLAVÍK, Jakub. 2014. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-4819-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
VYMĚTAL, Štěpán. 2009. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2510-9.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 978-802-4758-695.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada. ISBN ISBN:978-80-247-4150-5.
SLAVÍK, Jakub. 2014. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-4819-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
VYMĚTAL, Štěpán. 2009. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2510-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku oponenta práce (Prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.) byly položeny tyto otázky:
1. Tvrdíte, že "Dle Kotlera (2013, s. 520) jsou důležité především dva druhy modelů komunikačního procesu: makromodel a mikromodel." (S. 18.) Jak Kolter vymezuje model komunikačního procesu typu "mikromodel"? A jak jste tyto koncepty využila ve své práci?
2."Hlavním cílem této bakalářské práce" - podle Vašeho tvrzení - "bude zjistit, zda Dopravní společnost Zlín-Otrokovice vhodně komunikovala změny a opatření vzhledem ke krizi způsobenou pandemií Covid-19. směrem k cestujícím." (S. 29.) Jsou Vaše dvě výzkumné otázky dostatečné k tomu, aby dosáhly stanovený cíl, čili aby zjistily, zdali firma "vhodně" komunikovala "změny a opatření"? Jedna z otázek je zjišťovací ("Byli cestující DSZO dostatečně informováni o změnách v dopravě v důsledku pandemie?", takže poskytuje odpověď ano a ne) a druhá je výčtová (("Kde cestující získávali informace o změnách v cestování městskou hromadnou dopravou?", takže poskytuje názvy komunikačních médií a kanálů).
3. Pokrývá 7. otázka dotazníku výčtem položek "a." až "e." všechny možnosti - možné zdroje?
V posudku vedoucí práce (Ing. Martina Juříková, Ph.D.) byly položeny tyto otázky:
1. Existují již zpracované inspirativní case studies na komunikační řešení v době krize u veřejné dopravy v zahraničí? (nemusí být o covidové pandemii)
2. Při vyhodnocení šetření jste použila standardní socio-demografické třídící znaky. Jaké další by mohly přinést zajímavá zjištění, rozdíly mezi skupinami obyvatel/cestujících?
3. Opravdu vám připadá vhodná komunikace Dopravní společnosti na Instagramu ve "stylu Feriho", když i mladí chtějí plakáty?
Studentka zodpověděla položené otázky vedoucí i oponenta práce.