Tato diplomová práce se zabývá potenciálem zavedení kariérně-poradenské služby se zaměřením na osobní branding v kontextu vybrané personální společnosti. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy jako je značka, osobní branding, pracovní trh a náborový proces. Zvláštní pozornost je věnována metodám výběru pracovníků, a to prostřednictvím životopisů, profesní sítě LinkedIn a pracovních pohovorů. Praktická část poté na základě dat, poskytnutých vybranou společností, hledá základní oblasti s nejvyšším potenciálem ke zlepšení osobní značky zkoumaného vzorku kandidátů na současném pracovním trhu. V rámci této části je provedena výsledná analýza person a konkurenčních společností. Na základě zjištěných informací je následně navrhnuta konkrétní podoba kariérně-poradenské služby, využitelná nejen pro vybranou společnost.
Anotace v angličtině
This Diploma thesis focuses on business implementation of a career-consultancy service, specialized in personal branding, which is, for purposes of this work, being showcased on a real-world recruitment agency example. Theoretical part lays foundations of basic concepts such as brand, personal branding, labour market and recruitment process. Specific focus here is given to methods of selection during the hiring process that include criteria such as candidate's CV, LinkedIn and performance during the interviews. Practical part consequently links to the gathered data from the recruitment agency and tries to identify places of the highest potential for improvement. Based on a real-world sample of candidates, the final person analysis together with analysis of competitive companies is being performed. Finally, based on the results analysed, a specific form of a career-consultancy service is suggested as a solution, being applicable not only to the company used during the research but potentially to other recruitment companies as well.
Klíčová slova
značka, personal brand, personal branding, imposter syndrom, pracovní trh, nábor pracovníků, fáze náborového procesu, metody výběru pracovníků, životopis, LinkedIn, pracovní pohovor, kariérní poradenství
Klíčová slova v angličtině
brand, personal brand, personal branding, imposter syndrome, labour market, hiring process, hiring process steps, methods of hiring selection, CV, LinkedIn, Interview, career consultancy
Rozsah průvodní práce
107 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá potenciálem zavedení kariérně-poradenské služby se zaměřením na osobní branding v kontextu vybrané personální společnosti. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy jako je značka, osobní branding, pracovní trh a náborový proces. Zvláštní pozornost je věnována metodám výběru pracovníků, a to prostřednictvím životopisů, profesní sítě LinkedIn a pracovních pohovorů. Praktická část poté na základě dat, poskytnutých vybranou společností, hledá základní oblasti s nejvyšším potenciálem ke zlepšení osobní značky zkoumaného vzorku kandidátů na současném pracovním trhu. V rámci této části je provedena výsledná analýza person a konkurenčních společností. Na základě zjištěných informací je následně navrhnuta konkrétní podoba kariérně-poradenské služby, využitelná nejen pro vybranou společnost.
Anotace v angličtině
This Diploma thesis focuses on business implementation of a career-consultancy service, specialized in personal branding, which is, for purposes of this work, being showcased on a real-world recruitment agency example. Theoretical part lays foundations of basic concepts such as brand, personal branding, labour market and recruitment process. Specific focus here is given to methods of selection during the hiring process that include criteria such as candidate's CV, LinkedIn and performance during the interviews. Practical part consequently links to the gathered data from the recruitment agency and tries to identify places of the highest potential for improvement. Based on a real-world sample of candidates, the final person analysis together with analysis of competitive companies is being performed. Finally, based on the results analysed, a specific form of a career-consultancy service is suggested as a solution, being applicable not only to the company used during the research but potentially to other recruitment companies as well.
Klíčová slova
značka, personal brand, personal branding, imposter syndrom, pracovní trh, nábor pracovníků, fáze náborového procesu, metody výběru pracovníků, životopis, LinkedIn, pracovní pohovor, kariérní poradenství
Klíčová slova v angličtině
brand, personal brand, personal branding, imposter syndrome, labour market, hiring process, hiring process steps, methods of hiring selection, CV, LinkedIn, Interview, career consultancy
Zásady pro vypracování
Prostudujte a zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
Na základě teoretických poznatků formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
Zvolte personální společnost, vhodnou k zavedení služby kariérního poradenství pro kandidáty na trhu práce.
Prostřednictvím dat, zpřístupněných danou společností, vyhodnoťte persony typických kandidátů (potenciálních zákazníků služby) a míru jejich potenciálu ke zlepšení osobního brandu v počáteční fázi výběrového řízení.
Na základě zjištěných informací navrhněte podobu služby kariérního poradenství se zaměřením na osobní branding pro danou personální společnost.
Zásady pro vypracování
Prostudujte a zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
Na základě teoretických poznatků formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
Zvolte personální společnost, vhodnou k zavedení služby kariérního poradenství pro kandidáty na trhu práce.
Prostřednictvím dat, zpřístupněných danou společností, vyhodnoťte persony typických kandidátů (potenciálních zákazníků služby) a míru jejich potenciálu ke zlepšení osobního brandu v počáteční fázi výběrového řízení.
Na základě zjištěných informací navrhněte podobu služby kariérního poradenství se zaměřením na osobní branding pro danou personální společnost.
Seznam doporučené literatury
KASPER, Helmut; MAYRHOFER, Wolfgang a CEMPÍREK, Bruno, 2005. Personální management, řízení, organizace. Praha: Linde. ISBN 8086131572.
KOTLER, Philip, 2007. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada. ISBN 978- 80-247-1359-5.
KOUBEK, J., 2007. Řízení lidských zdrojů, Základy moderní personalistiky. 4. vyd. Praha: Management Press. ISBN 9788072611683.
MONTOYA, Peter a VANDEHEY, Tim, 2008. The Brand Called You: Make Your Business Stand Out in a Crowded Marketplace. McGraw-Hill, ed edition. ISBN 978-0071597500.
WALLWORK, Adrian, 2014. CVs, Resumes and LinkedIn: A guide to Professional English. Springer. New York Heidelberg Dodrecht London. ISBN 978-1-4939-0646-8.
Seznam doporučené literatury
KASPER, Helmut; MAYRHOFER, Wolfgang a CEMPÍREK, Bruno, 2005. Personální management, řízení, organizace. Praha: Linde. ISBN 8086131572.
KOTLER, Philip, 2007. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada. ISBN 978- 80-247-1359-5.
KOUBEK, J., 2007. Řízení lidských zdrojů, Základy moderní personalistiky. 4. vyd. Praha: Management Press. ISBN 9788072611683.
MONTOYA, Peter a VANDEHEY, Tim, 2008. The Brand Called You: Make Your Business Stand Out in a Crowded Marketplace. McGraw-Hill, ed edition. ISBN 978-0071597500.
WALLWORK, Adrian, 2014. CVs, Resumes and LinkedIn: A guide to Professional English. Springer. New York Heidelberg Dodrecht London. ISBN 978-1-4939-0646-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku oponenta (RNDr. Zuzana Wroblowská, PhD.) byly položeny následující otázky:
1. Je vědomé posouvání úrovně afinity osobní značky v rozporu s kritériem "autentičnost"? Rozveďte Vaši odpověď.
2. CO Vás vedlo k odstupňování hodnoty potenciálů v metodice zkoumání životopisů, když při analýze profilů jste klasifikovala potenciály odlišným způsobem?
3. Jak byste charakterizovala cílový segment pro navrhnovanou službu?
Studentka odpověděla na otázky položené oponentkou práce.
S ohledem na výhrady uvedené v posudku oponentky práce (zejména týkající se kvality projektové části) se komise přiklání k hodnocení B.