Cílem diplomové práce je zjistit, jak cílová skupina lidí ve věku 18-25 let vnímá značku ETA. Diplomová práce je rozdělena do teoretické, praktické a projektové části. Předmětem teoretické části je vymezení pojmů jako je značka a její význam, image a identita značky, hodnota značky, její budování a marketingový výzkum. Praktická část práce je věnována charakteristice značky ETA, analýze její současné marketingové komunikace a charakteristice zvolené cílové skupiny. Její součástí je také výzkum v podobě dotazníkového šetření, které zkoumá vnímání značky ETA cílovou skupinou lidí ve věku 18-25 let. Na základě analýzy současné marketingové komunikace značky, realizovaného dotazníkového šetření a chování cílové skupiny jsou v projektové části práce navrženy aktivity směřující k budování pozitivního vnímání značky ETA zvolenou cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is to identify the perception of ETA brand among the target group aged 18-25. The thesis is divided into theoretical, practical and project part. The theoretical part aims to define concepts such as brand and its importance, brand image and identity, brand value, brand building and marketing research. The practical part introduces the brand ETA, describes its current marketing communication and chosen target group. Furthermore, this part also includes questionnaire that examines the perception of ETA brand among the target group aged 18-25. Based on the analysis of current marketing communication, conducted questionnaire and analysis of behaviour of the target group, the project part suggests activities aiming to build a positive perception of ETA brand by the selected target group.
Klíčová slova
Značka, ETA, image značky, marketingová komunikace, marketingový výzkum, řízení značky.
Klíčová slova v angličtině
Brand, ETA, brand image, marketing communication, marketing research, brand management.
Rozsah průvodní práce
110 s. (154 957 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je zjistit, jak cílová skupina lidí ve věku 18-25 let vnímá značku ETA. Diplomová práce je rozdělena do teoretické, praktické a projektové části. Předmětem teoretické části je vymezení pojmů jako je značka a její význam, image a identita značky, hodnota značky, její budování a marketingový výzkum. Praktická část práce je věnována charakteristice značky ETA, analýze její současné marketingové komunikace a charakteristice zvolené cílové skupiny. Její součástí je také výzkum v podobě dotazníkového šetření, které zkoumá vnímání značky ETA cílovou skupinou lidí ve věku 18-25 let. Na základě analýzy současné marketingové komunikace značky, realizovaného dotazníkového šetření a chování cílové skupiny jsou v projektové části práce navrženy aktivity směřující k budování pozitivního vnímání značky ETA zvolenou cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is to identify the perception of ETA brand among the target group aged 18-25. The thesis is divided into theoretical, practical and project part. The theoretical part aims to define concepts such as brand and its importance, brand image and identity, brand value, brand building and marketing research. The practical part introduces the brand ETA, describes its current marketing communication and chosen target group. Furthermore, this part also includes questionnaire that examines the perception of ETA brand among the target group aged 18-25. Based on the analysis of current marketing communication, conducted questionnaire and analysis of behaviour of the target group, the project part suggests activities aiming to build a positive perception of ETA brand by the selected target group.
Klíčová slova
Značka, ETA, image značky, marketingová komunikace, marketingový výzkum, řízení značky.
Klíčová slova v angličtině
Brand, ETA, brand image, marketing communication, marketing research, brand management.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska týkající se tématu práce.
2. Definujte cíl práce a výzkumné otázky.
3. Analyzujte současnou situaci řešené problematiky a navrhněte vhodné metody výzkumu.
4. Realizujte dotazníkové šetření u předem zvolené cílové skupiny a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě zjištěných dat z analýz a výzkumu, navrhněte projekt směřující k budování pozitivního vnímání značky ETA zvolenou cílovou skupinou.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska týkající se tématu práce.
2. Definujte cíl práce a výzkumné otázky.
3. Analyzujte současnou situaci řešené problematiky a navrhněte vhodné metody výzkumu.
4. Realizujte dotazníkové šetření u předem zvolené cílové skupiny a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě zjištěných dat z analýz a výzkumu, navrhněte projekt směřující k budování pozitivního vnímání značky ETA zvolenou cílovou skupinou.
Seznam doporučené literatury
BYSTROV, Vladimír a Miloš RŮŽIČKA. Firemní komunikace a řízení reputace. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4104-8.
CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
TAHAL, Radek a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
Seznam doporučené literatury
BYSTROV, Vladimír a Miloš RŮŽIČKA. Firemní komunikace a řízení reputace. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4104-8.
CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
TAHAL, Radek a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Proč myslíte, že design výrobků značky ETA je oddělen od funkčnosti? Viz kapitola základní pilíře značky ETA.
2. Jak byste definovala design výrobků značky ETA tak, aby součástí designu byla nejen funkčnost, ale také emoce, vztahy se zákazníky?
3. Vaše nové fotografie mají silnější emoce a jsou atraktivnější pro zvolenou cílovou skupinu. Jak přesvědčíte management firmy, aby stávající fotografie změnil? Jak byste použila k argumentaci svůj výpočet efektivity?
Studentka zodpověděla plně na otázky.