Díky pandemii COVID-19 je digitální marketingu důležitější než kdy dříve. Digitální marketing umožňuje začínajícím a malým podnikům oslovit své zákazníky s velmi nízkým rozpočtem nebo dokonce bez utrácení peněz. Předložená práce je projektově zaměřená a jejím cílem je vytvořit plán digitálního marketingu pro společnost HORAMI Academy, což je e-learningový startup v Německu. Práce se skládá ze tří hlavních částí. Teoretická část vysvětluje pojmy a metody digitálního marketingu, představuje aspekty procesu marketingového plánování. Analytická část představuje společnost, současný stav digitálního marketingu, situační analýzu a odpovídá na výzkumné otázky. A závěrečná, projektová, část prezentuje plán digitálního marketingu vytvořený pomocí plánovacího modelu SOSTAC? P. R. Smitha, který tvoří teoretický základ a je přizpůsoben potřebám a preferencím dané společnosti. Plán obsahuje jasný návod, jak implementovat akce směřující k dosažení cílů v oblasti digitálního marketingu. Rizika a limity plánu jsou rovněž součástí poslední části práce.
Anotace v angličtině
With decreasing face-to-face interaction, the COVID-19 pandemic has made digital marketing more important than ever. Digital marketing enables startups and small businesses to reach their customers on a very low budget or even without spending money. This is a project-based thesis, which aims to create a digital marketing plan for the case company HORAMI Academy - an e-learning startup in Germany. The thesis consists of three major components. The theoretical part explains the digital marketing terms and methods, presents the aspects of the marketing planning process. The analysis part will describe the company, the current digital marketing, the situation analysis, and answer the research questions. Lastly, the project part is the digital marketing plan was created using the SOSTAC? planning model by P. R. Smith, which utilizes the theoretical framework and is customized for the needs and preferences of the case company. The plan includes a clear stage-by-stage guide on how to implement digital marketing actions to reach digital marketing objectives. The risks and the limits of the plan also are reported in the last part of the thesis.
digital marketing, organic digital marketing, marketing planning
Rozsah průvodní práce
92 page (109,104 characters)
Jazyk
AN
Anotace
Díky pandemii COVID-19 je digitální marketingu důležitější než kdy dříve. Digitální marketing umožňuje začínajícím a malým podnikům oslovit své zákazníky s velmi nízkým rozpočtem nebo dokonce bez utrácení peněz. Předložená práce je projektově zaměřená a jejím cílem je vytvořit plán digitálního marketingu pro společnost HORAMI Academy, což je e-learningový startup v Německu. Práce se skládá ze tří hlavních částí. Teoretická část vysvětluje pojmy a metody digitálního marketingu, představuje aspekty procesu marketingového plánování. Analytická část představuje společnost, současný stav digitálního marketingu, situační analýzu a odpovídá na výzkumné otázky. A závěrečná, projektová, část prezentuje plán digitálního marketingu vytvořený pomocí plánovacího modelu SOSTAC? P. R. Smitha, který tvoří teoretický základ a je přizpůsoben potřebám a preferencím dané společnosti. Plán obsahuje jasný návod, jak implementovat akce směřující k dosažení cílů v oblasti digitálního marketingu. Rizika a limity plánu jsou rovněž součástí poslední části práce.
Anotace v angličtině
With decreasing face-to-face interaction, the COVID-19 pandemic has made digital marketing more important than ever. Digital marketing enables startups and small businesses to reach their customers on a very low budget or even without spending money. This is a project-based thesis, which aims to create a digital marketing plan for the case company HORAMI Academy - an e-learning startup in Germany. The thesis consists of three major components. The theoretical part explains the digital marketing terms and methods, presents the aspects of the marketing planning process. The analysis part will describe the company, the current digital marketing, the situation analysis, and answer the research questions. Lastly, the project part is the digital marketing plan was created using the SOSTAC? planning model by P. R. Smith, which utilizes the theoretical framework and is customized for the needs and preferences of the case company. The plan includes a clear stage-by-stage guide on how to implement digital marketing actions to reach digital marketing objectives. The risks and the limits of the plan also are reported in the last part of the thesis.
digital marketing, organic digital marketing, marketing planning
Zásady pro vypracování
1. Provide the theoretical background to explain digital marketing and its prerequisites in order to achieve one of the main business goals at the moment: to establish a digital presence.
2. Define the main goal, state the research questions, and choose adequate research methods for the thesis.
3. Conduct primary research regarding qualitative methods using interviews and personal observation.
4. Provide an interpretation of your findings, answer the research questions, and chose relevant results for your project.
5. Based on the research results, develop a project to developing an organic digital marketing plan for the case company.
Zásady pro vypracování
1. Provide the theoretical background to explain digital marketing and its prerequisites in order to achieve one of the main business goals at the moment: to establish a digital presence.
2. Define the main goal, state the research questions, and choose adequate research methods for the thesis.
3. Conduct primary research regarding qualitative methods using interviews and personal observation.
4. Provide an interpretation of your findings, answer the research questions, and chose relevant results for your project.
5. Based on the research results, develop a project to developing an organic digital marketing plan for the case company.
Seznam doporučené literatury
CHAFFEY, D. (2019) Digital Marketing: Strategy, Implementation, and Practice. 7th edn. England: Pearson Education Limited.
HOLLIMAN, G. and Rowley, J. (2014) 'Business to business digital content marketing: marketers' perceptions of best practice', Journal of Research in Interactive Marketing, 8(4), p269-293.
KINGSNORTH, S. (2019) Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. 2nd edn. London: Kogan Page.
KOTHARI, C.R. (2004) Research Methodology: Methods Techniques. 2nd edn. New Delhi: New Age International Publishers.
KOTLER, P. (2019). Marketing Management. 4th edn. Edinburgh: Pearson Education Limited.
Seznam doporučené literatury
CHAFFEY, D. (2019) Digital Marketing: Strategy, Implementation, and Practice. 7th edn. England: Pearson Education Limited.
HOLLIMAN, G. and Rowley, J. (2014) 'Business to business digital content marketing: marketers' perceptions of best practice', Journal of Research in Interactive Marketing, 8(4), p269-293.
KINGSNORTH, S. (2019) Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. 2nd edn. London: Kogan Page.
KOTHARI, C.R. (2004) Research Methodology: Methods Techniques. 2nd edn. New Delhi: New Age International Publishers.
KOTLER, P. (2019). Marketing Management. 4th edn. Edinburgh: Pearson Education Limited.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The Head of the committee welcomed the student at the final state examination. The student had presented her diploma thesis according to the given structure. The supervisor's and External examiner's review had been read out loud in front of the student and committee. The student had been allowed to express her reaction to reviews and to answer the given questions written below. Thesis External examiner's question:
*In your thesis you claimed to be an active intern of the HORAMI Academy, how did you ensure scientific objectivity of your research?
*Is the budget for implementing the plan realistic - it is a very low-cost project? What would it look like if you could increase the budget, how would you change your plan?
*Will HORAMI Academy accept your plan and implement it? If yes, to what extent? If not, why?
The student fully answered the given questions.