Cílem diplomové práce je přiblížení využití biometrické a neuromarketingové vyzkumné metody k ovlivnění spotřebního chování spotřebitelů generace X, Y a Z. Teoretická část práce vymezuje problematiku neuromarketingu, biometrické a neuromarketingové metody, spotřebního chování, emocí a rozhodovacího procesu spotřebitele. Praktická část práce se věnuje experimentu k ovlivnění výběru kávového produktu a porovnání vědomé a nevědomé volby spotřebitelů generace X, Y a Z. Na základě výsledků praktické části je navrhnuta v poslední části práce kampaň pro zvýšení povědomí spotřebitelů generace Z o výrobku Popradské kávy v České a Slovenské republice.
Anotace v angličtině
The master's thesis aims to approach biometric and neuromarketing research methods in order to influence the consumer's behavior of consumers generations X, Y, and Z. The theoretical part defines neuromarketing, biometric and neuromarketing research methods, consumer behavior, emotions, and consumer decision-making process. The practical part of the thesis is devoted to an experiment to influence the choice of a coffee product and to compare the conscious and unconscious choice of a coffee product of the generations X, Y, and Z. Based on the results of the practical part, a campaign is proposed in the last part of the thesis, in order to increase the awareness of the product of Popradska kava in the Czech and Slovak Republics between the consumers of generation Z.
Cílem diplomové práce je přiblížení využití biometrické a neuromarketingové vyzkumné metody k ovlivnění spotřebního chování spotřebitelů generace X, Y a Z. Teoretická část práce vymezuje problematiku neuromarketingu, biometrické a neuromarketingové metody, spotřebního chování, emocí a rozhodovacího procesu spotřebitele. Praktická část práce se věnuje experimentu k ovlivnění výběru kávového produktu a porovnání vědomé a nevědomé volby spotřebitelů generace X, Y a Z. Na základě výsledků praktické části je navrhnuta v poslední části práce kampaň pro zvýšení povědomí spotřebitelů generace Z o výrobku Popradské kávy v České a Slovenské republice.
Anotace v angličtině
The master's thesis aims to approach biometric and neuromarketing research methods in order to influence the consumer's behavior of consumers generations X, Y, and Z. The theoretical part defines neuromarketing, biometric and neuromarketing research methods, consumer behavior, emotions, and consumer decision-making process. The practical part of the thesis is devoted to an experiment to influence the choice of a coffee product and to compare the conscious and unconscious choice of a coffee product of the generations X, Y, and Z. Based on the results of the practical part, a campaign is proposed in the last part of the thesis, in order to increase the awareness of the product of Popradska kava in the Czech and Slovak Republics between the consumers of generation Z.
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů vztahujících se k tématu práce.
2. Stanovte hlavní cíl práce, výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte experiment k ovlivnění výběru kávového produktu – Nescafé, Jacobs a Popradské kávy, jímž odhalíte působení neuromarketingu na spotřební chování.
4. Vyhodnoťte provedený experiment a navrhněte budoucí komunikační kampaň pro konkrétní značku podle výsledků provedeného experimentu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů vztahujících se k tématu práce.
2. Stanovte hlavní cíl práce, výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte experiment k ovlivnění výběru kávového produktu – Nescafé, Jacobs a Popradské kávy, jímž odhalíte působení neuromarketingu na spotřební chování.
4. Vyhodnoťte provedený experiment a navrhněte budoucí komunikační kampaň pro konkrétní značku podle výsledků provedeného experimentu.
Seznam doporučené literatury
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3529-7.
EAGLEMAN, David. Mozek: váš příběh. Brno: BizBooks, 2017. ISBN 978-80-265-0663-8.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2183-2.
KOTLER, Philip. a kol. Moderní marketing. Grada Publishing a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3529-7.
EAGLEMAN, David. Mozek: váš příběh. Brno: BizBooks, 2017. ISBN 978-80-265-0663-8.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2183-2.
KOTLER, Philip. a kol. Moderní marketing. Grada Publishing a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na Státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1) Definujte rozdíl mezi spotřebitelem a zákazníkem
2) Vysvětlete uvedený cíl diplomové práce - "?využití biometrické a neuromarketingové výzkumné metody k ovlivnění spotřebního chování?."
3) Charakterizujte pojem behaviorální ekonomie
Studentka připraveně reagovala na všechny dotazy.