Diplomová práce na téma Digitální komunikace jako nástroj kulturního turismu se zaměřením na galerie a muzea analyzuje online výstavy galerií a muzeí a sleduje, jak lze prostřednictvím nástrojů digitální komunikace ovlivňovat kulturní turismus těchto kulturních institucí. Teoretická část definuje pojmy kultury, kulturních institucí, kulturního turismu a art marketingu. Součástí teoretické práce je metodika práce, ve které jsou stanoveny cíle a výzkumné otázky. Praktická část představuje tři vybrané instituce a jejich digitální komunikaci včetně online výstav, které jsou rozebírány ve výzkumu. V projektové části je představen doporučující manuál digitální komunikace pro galerie muzea, sestavený na základě výsledků výzkumu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis called Digital communication as a tool of cultural tourism with a focus on galleries and museums analyses online exhibitions of museums and galleries and monitors how the cultural tourism can be influenced through digital communication tools of these cultural institutions. The theoretical part explains the basic terms of culture, cultural institutions, cultural tourism and art marketing. This part also sets goals and the research questions. The analytical part presents three selected institutions and their digital communication, including online exhibitions, which are discussed in the research. The project part presents a recommended manual of digital communication for museum galleries, compiled on the basis of research results.
Klíčová slova
kulturní turismus, online výstavy, kulturní instituce, galerie, muzea, digitální komunikace
Klíčová slova v angličtině
cultural tourism, online exhibitions, cultural institutions, art museums, museums, digital communication
Rozsah průvodní práce
101 s. (144 512 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma Digitální komunikace jako nástroj kulturního turismu se zaměřením na galerie a muzea analyzuje online výstavy galerií a muzeí a sleduje, jak lze prostřednictvím nástrojů digitální komunikace ovlivňovat kulturní turismus těchto kulturních institucí. Teoretická část definuje pojmy kultury, kulturních institucí, kulturního turismu a art marketingu. Součástí teoretické práce je metodika práce, ve které jsou stanoveny cíle a výzkumné otázky. Praktická část představuje tři vybrané instituce a jejich digitální komunikaci včetně online výstav, které jsou rozebírány ve výzkumu. V projektové části je představen doporučující manuál digitální komunikace pro galerie muzea, sestavený na základě výsledků výzkumu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis called Digital communication as a tool of cultural tourism with a focus on galleries and museums analyses online exhibitions of museums and galleries and monitors how the cultural tourism can be influenced through digital communication tools of these cultural institutions. The theoretical part explains the basic terms of culture, cultural institutions, cultural tourism and art marketing. This part also sets goals and the research questions. The analytical part presents three selected institutions and their digital communication, including online exhibitions, which are discussed in the research. The project part presents a recommended manual of digital communication for museum galleries, compiled on the basis of research results.
Klíčová slova
kulturní turismus, online výstavy, kulturní instituce, galerie, muzea, digitální komunikace
Klíčová slova v angličtině
cultural tourism, online exhibitions, cultural institutions, art museums, museums, digital communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti kulturního turismu a digitální komunikace s orientací na galerie a muzea. 2. V návaznosti na teoretické poznatky vytyčte cíl práce, metodický postup a stanovte výzkumné otázky. 3. Popište vybrané příklady digitální komunikace muzeí a galerií a realizujte výzkumy zaměřující se na danou problematiku, které pomohou zodpovědět na výzkumné otázky. 4. Zhodnoťte naplnění cílů práce a odpovězte na výzkumné otázky. 5. Na základě získaných dat navrhněte manuál pro muzea a a galerie.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti kulturního turismu a digitální komunikace s orientací na galerie a muzea. 2. V návaznosti na teoretické poznatky vytyčte cíl práce, metodický postup a stanovte výzkumné otázky. 3. Popište vybrané příklady digitální komunikace muzeí a galerií a realizujte výzkumy zaměřující se na danou problematiku, které pomohou zodpovědět na výzkumné otázky. 4. Zhodnoťte naplnění cílů práce a odpovězte na výzkumné otázky. 5. Na základě získaných dat navrhněte manuál pro muzea a a galerie.
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, Radka, 2008. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada, 284 s. ISBN 9788024727240.
KESNER, Ladislav, 2000. Muzeum umění v digitální době: vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: Národní galerie v Praze, 259 s. ISBN 978-80- 7203-252-5.
KOTLER, Neil, Philip KOTLER a Wendy KOTLER, 2008. Museum marketing and strategy: Designing missions, building audiences, generating revenue and resources. New Yersey: John Wiley & Sons, 544 s. ISBN 0470370394.
MAIELLO, Giuseppe a Ondřej ROUBAL, 2020. Média a kultura: od primární orální kultury ke konstrukci kyber-prostorových identit v éře digitální komunikace. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 122 s. ISBN 9788074081798.
O'BRIEN, Dave, 2015. Kulturní politika: management, hodnoty a modernita v kreativních průmyslech. Brno: Barrister & Principal, 262 s. ISBN 9788070083567.
ROSEWALL, Ellen, 2014. Arts management: uniting arts and audiences in the 21st century. London: Oxford University Press, 331 s. ISBN 978-0-19-997370-5.
SMITH, Melanie a Greg RICHARDS (ed.), 2013. The Routledge handbook of cultural tourism. London: Routledge, 416 s. ISBN 9780203120958.
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, Radka, 2008. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada, 284 s. ISBN 9788024727240.
KESNER, Ladislav, 2000. Muzeum umění v digitální době: vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: Národní galerie v Praze, 259 s. ISBN 978-80- 7203-252-5.
KOTLER, Neil, Philip KOTLER a Wendy KOTLER, 2008. Museum marketing and strategy: Designing missions, building audiences, generating revenue and resources. New Yersey: John Wiley & Sons, 544 s. ISBN 0470370394.
MAIELLO, Giuseppe a Ondřej ROUBAL, 2020. Média a kultura: od primární orální kultury ke konstrukci kyber-prostorových identit v éře digitální komunikace. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 122 s. ISBN 9788074081798.
O'BRIEN, Dave, 2015. Kulturní politika: management, hodnoty a modernita v kreativních průmyslech. Brno: Barrister & Principal, 262 s. ISBN 9788070083567.
ROSEWALL, Ellen, 2014. Arts management: uniting arts and audiences in the 21st century. London: Oxford University Press, 331 s. ISBN 978-0-19-997370-5.
SMITH, Melanie a Greg RICHARDS (ed.), 2013. The Routledge handbook of cultural tourism. London: Routledge, 416 s. ISBN 9780203120958.
Přílohy volně vložené
flash disk.
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jaké jsou nejčastější chyby v digitální komunikaci těchto organizací?
2. Navrhněte prosím manuál (například jako desatero) pro muzea a galerie, jak účinně komunikovat v digitálním prostoru.
studentka plně odpověděla na otázky.