Tato diplomová práce pojednává o efektivnosti televizní reklamy telefonního operátora Vodafone na území České republiky. Práce je zaměřena na rozhodnutí společnosti změnit reklamní koncept a následné zhodnocení efektivity této změny.
Práce se též zabývá nástroji a postupy pro měření efektivnosti reklamních kampaní. Teoretická část proniká do oblastí reklamy, televizní reklamy a dotkne se i pojmů z oblasti procesu tvorby a vzniku efektivní televizní reklamy až po samotnou realizaci. Praktická část je rozdělena na dotazníkové šetření a strukturovaný rozhovor. Je zde popsaná současná situace na trhu telekomunikačních operátorů v České republice a jsou vymezeny stěžejní výzkumné otázky, které jsou následně zhodnoceny. Projektová část plynule vychází z analyzovaných dat a poskytuje praktická doporučení, která pomohou společnosti Vodafone naplánovat nejvhodnější reklamní strategii.
Anotace v angličtině
This dissertation is concerned with the effectiveness of Vodafone Czech republic television advertising. The thesis focuses on the company's decision to change the advertisement concept, followed by evaluation of the effectiveness of the change.
The thesis also discusses tools and protocols of TV campaign effectiveness evaluations. The theoretical part elaborates on types of advertising, TV advertising, and touches on the area of creative processes, effective TV ad planning and realisation.
The practical part consists of a survey and a structured interview. It describes the current situation on the Czech telecommunication market, and formulates and evaluates key research questions in the field. The project part builds on the analysed data and offers practical recommendations regarding creation of effective television advertisement in the field of telecommunications.
Advertising, TV commercial, Vodafone, TV production, Advertising agency, Effective TV commercial, Telecommunications company
Rozsah průvodní práce
114
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce pojednává o efektivnosti televizní reklamy telefonního operátora Vodafone na území České republiky. Práce je zaměřena na rozhodnutí společnosti změnit reklamní koncept a následné zhodnocení efektivity této změny.
Práce se též zabývá nástroji a postupy pro měření efektivnosti reklamních kampaní. Teoretická část proniká do oblastí reklamy, televizní reklamy a dotkne se i pojmů z oblasti procesu tvorby a vzniku efektivní televizní reklamy až po samotnou realizaci. Praktická část je rozdělena na dotazníkové šetření a strukturovaný rozhovor. Je zde popsaná současná situace na trhu telekomunikačních operátorů v České republice a jsou vymezeny stěžejní výzkumné otázky, které jsou následně zhodnoceny. Projektová část plynule vychází z analyzovaných dat a poskytuje praktická doporučení, která pomohou společnosti Vodafone naplánovat nejvhodnější reklamní strategii.
Anotace v angličtině
This dissertation is concerned with the effectiveness of Vodafone Czech republic television advertising. The thesis focuses on the company's decision to change the advertisement concept, followed by evaluation of the effectiveness of the change.
The thesis also discusses tools and protocols of TV campaign effectiveness evaluations. The theoretical part elaborates on types of advertising, TV advertising, and touches on the area of creative processes, effective TV ad planning and realisation.
The practical part consists of a survey and a structured interview. It describes the current situation on the Czech telecommunication market, and formulates and evaluates key research questions in the field. The project part builds on the analysed data and offers practical recommendations regarding creation of effective television advertisement in the field of telecommunications.
Advertising, TV commercial, Vodafone, TV production, Advertising agency, Effective TV commercial, Telecommunications company
Zásady pro vypracování
Zpracujte důvody výběru tématu diplomové práce.
Určete hlavní a dílčí cíle práce včetně stanovených hypotéz, které budou v práci potvrzeny nebo vyvráceny.
Zpracujte přínosy diplomové práce a oblasti potenciálního budoucího rozšíření daného tématu.
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na video reklamu, tvorbu televizní reklamy a marketingové průzkumy.
Stanovte metodiku práce a výzkumné otázky.
Realizujte kvantitativní výzkumná šetření (dotazník) a kvalitativní šetření (polostrukturované rozhovory).
Analyzujte a vyhodnoťte získaná data.
Sestavte a popište proces tvorby video reklamy.
Na základě zjištěných dat a popsaných procesů splňte hlavní a dílčí cíle a potvrďte/vyvraťte stanovené hypotézy.
Zásady pro vypracování
Zpracujte důvody výběru tématu diplomové práce.
Určete hlavní a dílčí cíle práce včetně stanovených hypotéz, které budou v práci potvrzeny nebo vyvráceny.
Zpracujte přínosy diplomové práce a oblasti potenciálního budoucího rozšíření daného tématu.
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na video reklamu, tvorbu televizní reklamy a marketingové průzkumy.
Stanovte metodiku práce a výzkumné otázky.
Realizujte kvantitativní výzkumná šetření (dotazník) a kvalitativní šetření (polostrukturované rozhovory).
Analyzujte a vyhodnoťte získaná data.
Sestavte a popište proces tvorby video reklamy.
Na základě zjištěných dat a popsaných procesů splňte hlavní a dílčí cíle a potvrďte/vyvraťte stanovené hypotézy.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, P. Formy a prostriedky marketingovej komunikácie VIDEOREKLAMA. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. ISBN ISBN 978-80-223-4820-1
BLECH, R. a kol. Encyklopédia filmu. Bratislava: Obzor 1993. ISBN 80-215-0219-3 CLOW, K., BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer
press 2008. ISBN 978-80-251-1769-9
JANÍKOVÁ, Jana. Audiovizuální podoby reklamy. Vyd. 1,. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, 79 s. ISBN 80-7318-509-1.
ŠKODOVÁ, M., KRUPKA, J. Mediální agentury. Strategie, 2004. ISSN 0506- 8231.
POSTLER, Milan. Média v reklamě: televize, rozhlas, tisk. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2003. ISBN 8024506297.
De PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 8O-247-0254-1
JONES, Ted a Chris PATMORE. Škola filmaření: včetně nejnovějších digitálních postupů a technologií. V Praze: Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-867-5.
KELLISON, Cathrine, Dustin MORROW a Kacey MORROW. Producing for TV and new media: a real-world approach for producers. 3rd ed. New York: Focal Press, c2013. ISBN 978-0-240-81897-9.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, P. Formy a prostriedky marketingovej komunikácie VIDEOREKLAMA. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. ISBN ISBN 978-80-223-4820-1
BLECH, R. a kol. Encyklopédia filmu. Bratislava: Obzor 1993. ISBN 80-215-0219-3 CLOW, K., BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer
press 2008. ISBN 978-80-251-1769-9
JANÍKOVÁ, Jana. Audiovizuální podoby reklamy. Vyd. 1,. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, 79 s. ISBN 80-7318-509-1.
ŠKODOVÁ, M., KRUPKA, J. Mediální agentury. Strategie, 2004. ISSN 0506- 8231.
POSTLER, Milan. Média v reklamě: televize, rozhlas, tisk. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2003. ISBN 8024506297.
De PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 8O-247-0254-1
JONES, Ted a Chris PATMORE. Škola filmaření: včetně nejnovějších digitálních postupů a technologií. V Praze: Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-867-5.
KELLISON, Cathrine, Dustin MORROW a Kacey MORROW. Producing for TV and new media: a real-world approach for producers. 3rd ed. New York: Focal Press, c2013. ISBN 978-0-240-81897-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Jak si vysvětlíte dvojí pohled na efektivitu (VO2, s. 93)? Jaká je tedy jednoznačná odpověď na VO2?
" Můžete provést srovnávací analýzu s danými kritérii pro reklamy Kotek + Pavlásek a Vetchý? V čem byly jejich přednosti, v čem slabiny?
" Jak naložíte se získanými poznatky? Co bude dál s tímto materiálem?
Studentka plně zodpověděla na otázky. Studentka doložila projektovou část a následně ji úspěšně obhájila.