Práce hledá důvod, proč docházejí posluchači od regionálních stanic Českého rozhlasu? Na případu jedné z nich, konkrétně Českého rozhlasu Brno pak hledá řešení i pro zbylé stanice z regionální sítě. Součástí práce je výzkum preferencí posluchačů Českého rozhlasu Brno a průzkum hudebních preferencí posluchačů Českého rozhlasu. Cílem práce je najít řešení jak v oblasti programu, tak propagace regionálního vysílání.
Anotace v angličtině
Why are listeners leaving reagional stations of Czech radio? Showing on case of Czech radio Brno is this thesis trying to find solutions for other stations of regional network. Research of listeners preferences of Czech radio Brno and music preferences of listeners of whole regional network is part of this thesis. Target of this thesis is to find solutions in program and promotion of the regional broadcasting.
Klíčová slova
Klíčová slova: Český rozhlas, veřejnoprávní rozhlas, regionální stanice, posluchači, průzkum posluchačských preferencí, marketing, propagace, rozhlasový program
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Czech radio, public radio, regional stations, listeners, research of listeners preferences, marketing, promotion, radio program
Rozsah průvodní práce
69
Jazyk
CZ
Anotace
Práce hledá důvod, proč docházejí posluchači od regionálních stanic Českého rozhlasu? Na případu jedné z nich, konkrétně Českého rozhlasu Brno pak hledá řešení i pro zbylé stanice z regionální sítě. Součástí práce je výzkum preferencí posluchačů Českého rozhlasu Brno a průzkum hudebních preferencí posluchačů Českého rozhlasu. Cílem práce je najít řešení jak v oblasti programu, tak propagace regionálního vysílání.
Anotace v angličtině
Why are listeners leaving reagional stations of Czech radio? Showing on case of Czech radio Brno is this thesis trying to find solutions for other stations of regional network. Research of listeners preferences of Czech radio Brno and music preferences of listeners of whole regional network is part of this thesis. Target of this thesis is to find solutions in program and promotion of the regional broadcasting.
Klíčová slova
Klíčová slova: Český rozhlas, veřejnoprávní rozhlas, regionální stanice, posluchači, průzkum posluchačských preferencí, marketing, propagace, rozhlasový program
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Czech radio, public radio, regional stations, listeners, research of listeners preferences, marketing, promotion, radio program
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o rozhlasovém vysílání se zamřením na regionální stanice, o marketingu rozhlasových stanic, specifikách rozhlasového publika a cílových skupin veřejnoprávního regionálního vysílání. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace regionálních stanic Českého rozhlasu. Zpracujte analýzu programových potřeb a preferencí publika alespoň jedné regionální stanice Českého rozhlasu. Na základě závěrů výzkumu a analýz zodpovězte výzkumné otázky.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie regionálních stanic Českého rozhlasu. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k cílové skupině současných i potencionálních posluchačů regionálních stanic Českého rozhlasu včetně otázky financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o rozhlasovém vysílání se zamřením na regionální stanice, o marketingu rozhlasových stanic, specifikách rozhlasového publika a cílových skupin veřejnoprávního regionálního vysílání. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace regionálních stanic Českého rozhlasu. Zpracujte analýzu programových potřeb a preferencí publika alespoň jedné regionální stanice Českého rozhlasu. Na základě závěrů výzkumu a analýz zodpovězte výzkumné otázky.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie regionálních stanic Českého rozhlasu. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k cílové skupině současných i potencionálních posluchačů regionálních stanic Českého rozhlasu včetně otázky financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
BURNS, Lynette Sheridan. Žurnalistika: praktická příručka pro novináře. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-871-6.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005,ISBN 80-7367-040-2.
JEŠUTOVÁ, Eva. Od mikrofonu k posluchačům: z osmi desetiletí českého rozhlasu. Praha: Český rozhlas, 2003. ISBN 80-86762-00-9.2001. ISBN 8024602482.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications. New York: Financial Times/Prentice Hall, 2001. ISBN 0273638718.
MARŠÍK, Josef. Úvod do teorie rozhlasového programu. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-013-0
Seznam doporučené literatury
BURNS, Lynette Sheridan. Žurnalistika: praktická příručka pro novináře. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-871-6.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005,ISBN 80-7367-040-2.
JEŠUTOVÁ, Eva. Od mikrofonu k posluchačům: z osmi desetiletí českého rozhlasu. Praha: Český rozhlas, 2003. ISBN 80-86762-00-9.2001. ISBN 8024602482.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications. New York: Financial Times/Prentice Hall, 2001. ISBN 0273638718.
MARŠÍK, Josef. Úvod do teorie rozhlasového programu. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-013-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta u Státních závěrečných zkoušek:
Studentk představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentk dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Vysvětlete a obhajte volbu výběrového vzorku pro rozhovory.
Kdy byly realizovány rozhovory s deseti respondenty?
Slibujete využití prací L. Waschkové Císařové. Kde jste výsledky jejích výzkumů využil? Autorku necitujete v použité literatuře.
Student měl odpovědi připraveny.