Diplomová práce "Profesní vzdělávání pracovníků v konkrétní neziskové organizaci" je orientována na oblast profesního vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách. Práce se rozdělena do tří hlavních částí. Teoretická část práce nabízí stěžejní informace získané z odborné literatury na dané téma. Praktická část práce se věnuje popisu neziskové organizace, současnému stavu vzdělávání zaměstnanců v konkrétní neziskové organizaci. Výstupem praktické části jsou návrhy řešení v části projektové. Projekt vychází z analýzy a výzkumného šetření mezi zaměstnanci organizace. Z praktické části přirozeně vyplývá projektová část diplomové práce a naplnění jejich cílů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Professional education of employees in a specific non-profit organization" is focused on the area of professional education of employees in social services. The thesis is divided into three main parts. The theoretical part of offers key information obtained from the literature on the topic. The practical part of the thesis is devoted to the description of a non-profit organization, the current state of education of employees in a particular non-profit organization. The output of the practical part are solutions in the project part. The project is based on analysis and research among employees of the organization. The practical part of the diploma thesis and the fulfillment of their goals naturally follows from the practical part.
Klíčová slova
vzdělávání, celoživotní vzdělávání dospělých, profesní vzdělávání v sociálních službách, interní vzdělavatel.
Klíčová slova v angličtině
education, lifelong adult education, vocational education in social services, internal educator.
Rozsah průvodní práce
85 s. (17 638 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce "Profesní vzdělávání pracovníků v konkrétní neziskové organizaci" je orientována na oblast profesního vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách. Práce se rozdělena do tří hlavních částí. Teoretická část práce nabízí stěžejní informace získané z odborné literatury na dané téma. Praktická část práce se věnuje popisu neziskové organizace, současnému stavu vzdělávání zaměstnanců v konkrétní neziskové organizaci. Výstupem praktické části jsou návrhy řešení v části projektové. Projekt vychází z analýzy a výzkumného šetření mezi zaměstnanci organizace. Z praktické části přirozeně vyplývá projektová část diplomové práce a naplnění jejich cílů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Professional education of employees in a specific non-profit organization" is focused on the area of professional education of employees in social services. The thesis is divided into three main parts. The theoretical part of offers key information obtained from the literature on the topic. The practical part of the thesis is devoted to the description of a non-profit organization, the current state of education of employees in a particular non-profit organization. The output of the practical part are solutions in the project part. The project is based on analysis and research among employees of the organization. The practical part of the diploma thesis and the fulfillment of their goals naturally follows from the practical part.
Klíčová slova
vzdělávání, celoživotní vzdělávání dospělých, profesní vzdělávání v sociálních službách, interní vzdělavatel.
Klíčová slova v angličtině
education, lifelong adult education, vocational education in social services, internal educator.
Zásady pro vypracování
Pomocí rešerše literatury a dalších pramenů zpracujte teoretické podklady k oblasti dalšímu vzdělávání v oblasti sociálních služeb.
Stanovte hlavní cíl práce, formulujte výzkumné otázky a vyberte vhodné metody.
Proveďte primární výzkum v konkrétním zařízení sociálních služeb.
Získaná data vyhodnoťte a interpretujte. Zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě získaných údajů připravte návrh vzdělávacího plánu pro zaměstnance sociálních služeb.
Zásady pro vypracování
Pomocí rešerše literatury a dalších pramenů zpracujte teoretické podklady k oblasti dalšímu vzdělávání v oblasti sociálních služeb.
Stanovte hlavní cíl práce, formulujte výzkumné otázky a vyberte vhodné metody.
Proveďte primární výzkum v konkrétním zařízení sociálních služeb.
Získaná data vyhodnoťte a interpretujte. Zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě získaných údajů připravte návrh vzdělávacího plánu pro zaměstnance sociálních služeb.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. 2014. ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ – Nejnovější trendy a postupy (13. Vydání). Praha: Grada Publising
BARTÁK, Jan. JAK VZDĚLÁVAT DOSPĚLÉ. 2008. Praha: Alfa. ISBN 978-80-87197-12-7.
BARTOŇKOVÁ, Hana. FIREMNÍ VZDĚLÁVÁNÍ. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
BLÁHA, J., ČOPÍKOVÁ, A., HORVÁTHOVÁ, P. 2016. ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ – NOVÉ TRENDY. Praha: Management Press
HAVRDOVÁ, Z. KOMPETENCE V PRAXI SOCIÁLNÍ PRÁCE. 1999. Praha: Osmium. ISBN 80-902081-8-5.
MUŽÍK, J. ŘÍZENÍ VZDĚLÁVACÍHO PROCESU. 2010. Praha: WoltersKluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-581-6.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. 2014. ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ – Nejnovější trendy a postupy (13. Vydání). Praha: Grada Publising
BARTÁK, Jan. JAK VZDĚLÁVAT DOSPĚLÉ. 2008. Praha: Alfa. ISBN 978-80-87197-12-7.
BARTOŇKOVÁ, Hana. FIREMNÍ VZDĚLÁVÁNÍ. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
BLÁHA, J., ČOPÍKOVÁ, A., HORVÁTHOVÁ, P. 2016. ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ – NOVÉ TRENDY. Praha: Management Press
HAVRDOVÁ, Z. KOMPETENCE V PRAXI SOCIÁLNÍ PRÁCE. 1999. Praha: Osmium. ISBN 80-902081-8-5.
MUŽÍK, J. ŘÍZENÍ VZDĚLÁVACÍHO PROCESU. 2010. Praha: WoltersKluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-581-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Především v posledním roce, kdy byl svět zasažen pandemií, je téma flexibility pracovníků velmi aktuální. Dokázala byste, prosím, nastínit, jakými postupy lze zaměstnance starší čtyřicet let motivovat k větší flexibilitě v pracovním prostředí?
2. Employee branding - Budování značky se v posledních letech věnuje každá pracovní organizace, která se chce zůstat konkurence schopná. Vize, mise i hodnoty nejsou prázdné fráze, díky nim zaměstnanec lépe chápe, proč je jeho práce důležitá. Jakou máte zkušenost s "Employee brand" v sociálních službách? Je potřebná nebo je v této oblasti irelevantní? Vaše stanovisko, prosím, zdůvodněte.
3. Ve SWOT analýze na s. 56 definujete slabé stránky vzdělávání NADĚJE Zlín. Z osobní zkušenosti mohu říci, že největším blokátorem dalšího vzdělávání při práci je právě časová náročnost, kdy nelze úspěšně skloubit práci a vzdělání. Myslíte si, že by bylo vhodné zapojit "eventový marketing"? Tedy externí, zážitkové vzdělávání? Prosím, Vaše stanovisko zdůvodněte.
Studentka plně odpověděla na položené otázky.