Diplomová práce se věnuje sortimentu privátních značek a navrhuje jeho rozšíření. V teoretické části předkládá současné poznání v oblasti spotřebitelského chování, brandingu a privátních značek. V projektové části je představen kvantitativní výzkum a analýza jeho výsledků se zaměřením na zvyklosti spotřebitelů při nakupování privátních značek a postojů zákazníků k sortimentu privátních značek. Projektová část představuje vybraný maloobchodní řetězec a jeho marketingovou komunikaci. Součástí je návrh konkrétního produktu doplňujícího sortiment vybrané privátní značky a také marketingová komunikace jeho uvedení na trh.
Anotace v angličtině
This Master thesis deals with private label range of products and suggests its expansion. The theoretical part of the thesis discusses the current knowledge of consumer behavior, branding, and private labels. The project part of the thesis presents a quantitative research and the analysis of its results. The analysis is focused on consumer behavior and attitude in relation to the private label range of products. The project part also introduces a particular retail store and its marketing communication. Furthermore, it proposes to expand the chosen private label range of goods with a specific product and propounds the marketing communication of its launch.
Klíčová slova
privátní značky, značky, Lidl, uvedení produktu na trh, maloobchodní řetězec
Klíčová slova v angličtině
private labels, Lidl, product launch, retail store
Rozsah průvodní práce
113 s. (203 400 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje sortimentu privátních značek a navrhuje jeho rozšíření. V teoretické části předkládá současné poznání v oblasti spotřebitelského chování, brandingu a privátních značek. V projektové části je představen kvantitativní výzkum a analýza jeho výsledků se zaměřením na zvyklosti spotřebitelů při nakupování privátních značek a postojů zákazníků k sortimentu privátních značek. Projektová část představuje vybraný maloobchodní řetězec a jeho marketingovou komunikaci. Součástí je návrh konkrétního produktu doplňujícího sortiment vybrané privátní značky a také marketingová komunikace jeho uvedení na trh.
Anotace v angličtině
This Master thesis deals with private label range of products and suggests its expansion. The theoretical part of the thesis discusses the current knowledge of consumer behavior, branding, and private labels. The project part of the thesis presents a quantitative research and the analysis of its results. The analysis is focused on consumer behavior and attitude in relation to the private label range of products. The project part also introduces a particular retail store and its marketing communication. Furthermore, it proposes to expand the chosen private label range of goods with a specific product and propounds the marketing communication of its launch.
Klíčová slova
privátní značky, značky, Lidl, uvedení produktu na trh, maloobchodní řetězec
Klíčová slova v angličtině
private labels, Lidl, product launch, retail store
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska z oblasti brandingu se zaměřením na privátní značky.
2. Stanovte hlavní cíl práce, výzkumné otázky a výzkumné metody.
3. Charakterizujte vybranou prodejní síť a proveďte primární šetření se zaměřením na postoj spotřebitelů k privátním značkám.
4. Vyhodnoťte a interpretujte získaná data, odpovězte na výzkumné otázky a formulujte relevantní závěry pro projektovou část.
5. Na základě získaných informací a výsledků výzkumu navrhněte rozšíření sortimentu vybrané privátní značky a komunikační kampaň pro specifický produkt.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska z oblasti brandingu se zaměřením na privátní značky.
2. Stanovte hlavní cíl práce, výzkumné otázky a výzkumné metody.
3. Charakterizujte vybranou prodejní síť a proveďte primární šetření se zaměřením na postoj spotřebitelů k privátním značkám.
4. Vyhodnoťte a interpretujte získaná data, odpovězte na výzkumné otázky a formulujte relevantní závěry pro projektovou část.
5. Na základě získaných informací a výsledků výzkumu navrhněte rozšíření sortimentu vybrané privátní značky a komunikační kampaň pro specifický produkt.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press. Business books (Computer Press). ISBN 80-722-6885-6.
BÁRTA, Vladimír a Hilda BÁRTOVÁ, 2012. Homo spotřebitel. V Praze: Oeconomica. Odborná kniha s vědeckou redakcí. ISBN 978-80-245-1822-0.
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1359-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press. Business books (Computer Press). ISBN 80-722-6885-6.
BÁRTA, Vladimír a Hilda BÁRTOVÁ, 2012. Homo spotřebitel. V Praze: Oeconomica. Odborná kniha s vědeckou redakcí. ISBN 978-80-245-1822-0.
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1359-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
o Identifikujte rozdiely medzi predstaviteľom značky a ambasádorom značky.
o Konfrontujte výsledky rebríčka najhodnotnejších značiek podľa BrandFinance a podľa Interbrand.
o Do akej miery ste spolupracovali na skúmanej problematike so zástupcami spoločnosti Lidl Česká republika v.o.s.? Budú, resp. boli im poskytnuté výsledky prezentované v záverečnej práci? Aké sú limity implementácie Vami navrhovaných riešení?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.