Diplomová práce se zabývá krizovou komunikací vlády ČR v kontextu pandemie onemocnění covid-19. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. Teoretická část shrnuje východiska oborů politické komunikace, politického marketingu a krizové komunikace se zaměřením na oblast veřejné správy. V praktické části je provedena analýza vládní krizové komunikace během koronavirové krize v roce 2020. Vyhodnoceno je vlastní dotazníkové šetření a data ze sekundárního výzkumu. Na základě zjištěných poznatků je v projektové části práce představen manuál krizové komunikace, který zahrnuje soubor doporučení k jednotlivým krokům strukturovaného komunikačního postupu vlády ČR v případě pandemického onemocnění.
Anotace v angličtině
This Master´s thesis studies the Czech government´s crisis communication in the context of the COVID-19 pandemic. This work is divided into three main parts. The theoretical section of the work summarizes key aspects of the academic areas of political communication, political marketing, and crisis communication with the focus on public administration. The practical section then goes deeper into analyzing the Czech government´s crisis communication during the coronavirus crisis. The study is limited to the year 2020 and the analysis looks at results of the author´s own conducted survey as well as data from secondary research. The data from the practical section serves as the basis of the project part of the thesis where the author puts forward a manual for crisis communication. The manual includes recommendations on structured crisis communication for the Czech government in a pandemic disease context.
Klíčová slova
krizová komunikace, krizové řízení, krize, koronavirus, covid-19, vláda ČR, pandemie, politická komunikace, public relations
Klíčová slova v angličtině
crisis communication, crisis management, crisis, coronavirus, COVID-19,
The Government of the Czech Republic, pandemic, political communication, public relations
Rozsah průvodní práce
82 s. (133 011 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá krizovou komunikací vlády ČR v kontextu pandemie onemocnění covid-19. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. Teoretická část shrnuje východiska oborů politické komunikace, politického marketingu a krizové komunikace se zaměřením na oblast veřejné správy. V praktické části je provedena analýza vládní krizové komunikace během koronavirové krize v roce 2020. Vyhodnoceno je vlastní dotazníkové šetření a data ze sekundárního výzkumu. Na základě zjištěných poznatků je v projektové části práce představen manuál krizové komunikace, který zahrnuje soubor doporučení k jednotlivým krokům strukturovaného komunikačního postupu vlády ČR v případě pandemického onemocnění.
Anotace v angličtině
This Master´s thesis studies the Czech government´s crisis communication in the context of the COVID-19 pandemic. This work is divided into three main parts. The theoretical section of the work summarizes key aspects of the academic areas of political communication, political marketing, and crisis communication with the focus on public administration. The practical section then goes deeper into analyzing the Czech government´s crisis communication during the coronavirus crisis. The study is limited to the year 2020 and the analysis looks at results of the author´s own conducted survey as well as data from secondary research. The data from the practical section serves as the basis of the project part of the thesis where the author puts forward a manual for crisis communication. The manual includes recommendations on structured crisis communication for the Czech government in a pandemic disease context.
Klíčová slova
krizová komunikace, krizové řízení, krize, koronavirus, covid-19, vláda ČR, pandemie, politická komunikace, public relations
Klíčová slova v angličtině
crisis communication, crisis management, crisis, coronavirus, COVID-19,
The Government of the Czech Republic, pandemic, political communication, public relations
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte teoretická východiska krizové komunikace, politické komunikace a politického marketingu.
2. Stanovte hlavní cíl práce, formulujte výzkumné otázky a vyberte vhodné metody výzkumu.
3. V praktické části proveďte primární výzkum se zaměřením na komunikaci Vlády ČR spojenou s pandemií COVID-19 v roce 2020.
4. Vyhodnoťte a interpretujte výsledky primárního výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a formulujte relevantní závěry pro projektovou část.
5. Na základě zjištěných poznatků navrhněte manuál krizové vládní komunikace pro případ pandemie.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte teoretická východiska krizové komunikace, politické komunikace a politického marketingu.
2. Stanovte hlavní cíl práce, formulujte výzkumné otázky a vyberte vhodné metody výzkumu.
3. V praktické části proveďte primární výzkum se zaměřením na komunikaci Vlády ČR spojenou s pandemií COVID-19 v roce 2020.
4. Vyhodnoťte a interpretujte výsledky primárního výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a formulujte relevantní závěry pro projektovou část.
5. Na základě zjištěných poznatků navrhněte manuál krizové vládní komunikace pro případ pandemie.
HALADA, Jan, et. al. 2015. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Karolinum. ISBN 978-80-246-3075-5.
HEJLOVÁ, Denisa. 2015. Public relations. Grada. ISBN 978-80-247-5022-4.
JABŁOŃSKI, Andrzej, et. al. 2006. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Barrister & Principal. ISBN 80-7364-011-2.
VYMĚTAL, Štěpán. 2009. Krizová komunikace a komunikace rizika. Grada. ISBN 978-80-247-2510-9
Přílohy volně vložené
Příloha PI: Výzkum agentury Median pro Český rozhlas (dostupné v den obhajoby) - https://utbcz-my.sharepoint.com/:x:/g/personal/j_zelizko_utb_cz/ER1f00pV2j9KiAWcD5Ug9jYBevfoM4WAOdYQAS1Sdwl5AQ?e=Md94Gl
Příloha PII: Vlastní primární výzkum
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
*Prezentujte Vami vybrané najdôležitejšie výsledky realizovaného primárneho výskumu za pomoci využitia kontingenčných tabuliek v kontexte limitov vyplývajúcich zo štruktúry výberového súboru.
*Reflektujte negatívne vplyvy tzv. fake news v kontexte Vami navrhovaných riešení.
*Uveďte pozitívne príklady zvládnutia krízovej komunikácie počas pandémie ochorenia COVID-19?
Student odpověděl na položené otázky, ale konkrétní požadované kontingenční tabulky nevytvořil.