Předkládaná bakalářská práce je zabývá popisem sociálních interakcí ve věkově homogenní a heterogenní třídě mateřské školy. Teoretická část se zaměřuje na sociální vývoj dítěte a charakterizuje sociální interakce ve věkově homogenní a heterogenní třídě mateřské školy. Praktickou část tvoří kvalitativně orientovaný výzkum, jehož hlavním cílem je popsat sociální interakce mezi děti ve věkově homogenních a heterogenních třídách mateřské školy. Výzkum byl realizován prostřednictvím metody pozorování dětí v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis deals with the description of social interactions in the age-homogeneous and heterogeneous kindergarten class. The theoretical part focuses on the social development of the child and characterizes the social interactions in the age-homogeneous and heterogeneous kindergarten class. The practical part consists of qualitatively oriented research, the main goal of which is to describe social interactions between children in age-homogeneous and heterogeneous kindergarten classes. The research was carried out using the method of observing children in kindergarten.
Klíčová slova
sociální interakce, věkově homogenní třída, věkově heterogenní třída
Klíčová slova v angličtině
social interaction, age homogeneous class, age heterogeneous class
Rozsah průvodní práce
50 s. 79554
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná bakalářská práce je zabývá popisem sociálních interakcí ve věkově homogenní a heterogenní třídě mateřské školy. Teoretická část se zaměřuje na sociální vývoj dítěte a charakterizuje sociální interakce ve věkově homogenní a heterogenní třídě mateřské školy. Praktickou část tvoří kvalitativně orientovaný výzkum, jehož hlavním cílem je popsat sociální interakce mezi děti ve věkově homogenních a heterogenních třídách mateřské školy. Výzkum byl realizován prostřednictvím metody pozorování dětí v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis deals with the description of social interactions in the age-homogeneous and heterogeneous kindergarten class. The theoretical part focuses on the social development of the child and characterizes the social interactions in the age-homogeneous and heterogeneous kindergarten class. The practical part consists of qualitatively oriented research, the main goal of which is to describe social interactions between children in age-homogeneous and heterogeneous kindergarten classes. The research was carried out using the method of observing children in kindergarten.
Klíčová slova
sociální interakce, věkově homogenní třída, věkově heterogenní třída
Klíčová slova v angličtině
social interaction, age homogeneous class, age heterogeneous class
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se interakcí dětí ve třídě mateřské školy.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na druhy sociální interakce dětí s ohledem na věkové uspořádání tříd mateřské školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím metody pozorování dětí v mateřské škole.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se interakcí dětí ve třídě mateřské školy.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na druhy sociální interakce dětí s ohledem na věkové uspořádání tříd mateřské školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím metody pozorování dětí v mateřské škole.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Gray, P. (2012). Svoboda učení. Praha: Liberální institut.
Koťátková, S. (2014). Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. Praha: Grada.
Stone, S. J., & Burriss, K. G. (2019). Understanding Multiage Education. Londýn: Routledge.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Warneken, F., Steinwender, J., Hamann, K., & Tomasello, M. (2014). Young children´s planning in collaborative problem-solving task. Cognitive Development, 31, 48-58.
Seznam doporučené literatury
Gray, P. (2012). Svoboda učení. Praha: Liberální institut.
Koťátková, S. (2014). Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. Praha: Grada.
Stone, S. J., & Burriss, K. G. (2019). Understanding Multiage Education. Londýn: Routledge.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Warneken, F., Steinwender, J., Hamann, K., & Tomasello, M. (2014). Young children´s planning in collaborative problem-solving task. Cognitive Development, 31, 48-58.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svoji bakalářskou práci. V textu je hodně gramatických chyb. Teoretická práce postrádá zpracování základních forem interakce (kooperace, rivalita aj.), které jsou však východiskem pro naplnění třetího výzkumného cíle. V empirické části se nejvýraznější problémy vztahují k samotné analýze dat a prezentaci výzkumných zjištění. I dle oponenta postrádá práce v některých částech kvalitnější zapracování teoretických východisek. Empirická část práce má ale jasný cíl a výzkumné otázky, chybí však popis výzkumné metody. Je také nutné kategorie nejen popisovat, ale i srovnávat. Studentka dokázala vysvětlit nejasnosti týkající se závěrečné práce a doplnila chybějící souvislosti.