Tato diplomová práce má za cíl věnovat se srovnání workflow neboli postupu práce ve výrobě audiovizuálního díla v Čechách. Pokusí se zmapovat a porovnat jednotlivá workflow a postupy při práci producentů, a také výkonných producentů v českém prostředí filmového průmyslu. Jednou z výzkumných otázek je také vztah producenta a výkonného producenta. Práce by měla přispět k lepšímu povědomí o vzniku audiovizuálních děl v České republice a zároveň přiblížit ostatním studentům a čtenářům práci producentů a porovnání jejich workflow. Čtenář by tak po získání poznatků měl být schopný mít jasnou a ucelenou představu o procesu vzniku audiovizuálního díla v českém prostředí a práci producenta. Zvolených cílů bylo dosaženo pomocí rozhovorů, telefonických hovorů, schůzek a emailové komunikace s konkrétními producenty a výkonnými producenty z českého prostředí. Dále pak provedením analýzy shromážděných informací, jejich porovnáním a formulováním poznatků v závěru této práce.
Anotace v angličtině
This master thesis focus on comparison of workflow during the production of audiovisual art in Czechia. This work conducts a survey of individual workflows of Czech producers and line producers. Part of the research includes relationship between line producer and producer. This master thesis should give a better awareness about producing Czech audiovisual art and point out the work of producers and their workflow. The reader should get proper knowledge about the process of producing the art and also the producer's workflow. The goals were achieved through several interviews, calls, meetings and email communication with different producers. The conclusion is analysis and comparison of data from talks with personal attitude.
Audiovisual art, workflow, producer, line producer, software
Rozsah průvodní práce
102
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce má za cíl věnovat se srovnání workflow neboli postupu práce ve výrobě audiovizuálního díla v Čechách. Pokusí se zmapovat a porovnat jednotlivá workflow a postupy při práci producentů, a také výkonných producentů v českém prostředí filmového průmyslu. Jednou z výzkumných otázek je také vztah producenta a výkonného producenta. Práce by měla přispět k lepšímu povědomí o vzniku audiovizuálních děl v České republice a zároveň přiblížit ostatním studentům a čtenářům práci producentů a porovnání jejich workflow. Čtenář by tak po získání poznatků měl být schopný mít jasnou a ucelenou představu o procesu vzniku audiovizuálního díla v českém prostředí a práci producenta. Zvolených cílů bylo dosaženo pomocí rozhovorů, telefonických hovorů, schůzek a emailové komunikace s konkrétními producenty a výkonnými producenty z českého prostředí. Dále pak provedením analýzy shromážděných informací, jejich porovnáním a formulováním poznatků v závěru této práce.
Anotace v angličtině
This master thesis focus on comparison of workflow during the production of audiovisual art in Czechia. This work conducts a survey of individual workflows of Czech producers and line producers. Part of the research includes relationship between line producer and producer. This master thesis should give a better awareness about producing Czech audiovisual art and point out the work of producers and their workflow. The reader should get proper knowledge about the process of producing the art and also the producer's workflow. The goals were achieved through several interviews, calls, meetings and email communication with different producers. The conclusion is analysis and comparison of data from talks with personal attitude.
Audiovisual art, workflow, producer, line producer, software
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře celovečerního hraného filmu do technického scénáře (pojmenování obrazu - číslo, počet záběrů, délka, označení prostředí, určení doby děje, roční období, počasí apod.) Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1 a 2):
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2).
g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1).
h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2).
i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2):
" Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany,
" dialogovou listinu,
" synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze,
" distribuční záměr,
" technický scénář,
" rozpočet filmu,
" štábovou listinu,
" natáčecí plán,
" denní dispozice,
" denní zprávy,
" seznam uzavřených smluv,
" vyúčtování filmu,
" ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3):
Rozbor technického scénáře:
" Obsah - přehledné číslování stran celé práce,
" produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 5 normostran),
" scénosled,
" složky technického scénáře,
" technické listy (obsazení, podle motivů a prostředí, lokace),
" harmonogram projektu,
" natáčecí plán,
" plán postprodukce,
" rozpočet,
" finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Doporučené nástroje: excel/word, Movie Magic Scheduling/Budgeting, Gorilla
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s ná
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře celovečerního hraného filmu do technického scénáře (pojmenování obrazu - číslo, počet záběrů, délka, označení prostředí, určení doby děje, roční období, počasí apod.) Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1 a 2):
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2).
g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1).
h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2).
i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2):
" Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany,
" dialogovou listinu,
" synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze,
" distribuční záměr,
" technický scénář,
" rozpočet filmu,
" štábovou listinu,
" natáčecí plán,
" denní dispozice,
" denní zprávy,
" seznam uzavřených smluv,
" vyúčtování filmu,
" ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3):
Rozbor technického scénáře:
" Obsah - přehledné číslování stran celé práce,
" produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 5 normostran),
" scénosled,
" složky technického scénáře,
" technické listy (obsazení, podle motivů a prostředí, lokace),
" harmonogram projektu,
" natáčecí plán,
" plán postprodukce,
" rozpočet,
" finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Doporučené nástroje: excel/word, Movie Magic Scheduling/Budgeting, Gorilla
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s ná
Seznam doporučené literatury
RYAN, Maureen A. Producer to producer: a step-by-step guide to low-budget independent film producing. 2nd edition. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, [2017]. ISBN 978-1615932665.
KELLISON, Cathrine. Producing for TV and new media: a real-world approach for producers. 2nd ed. Boston: Michael Wiese Productions, c2009. ISBN 978-024-0810-874.
HONTHANER, Eve Light. The complete film production handbook: a real-world approach for producers. 4th ed. Burlington, MA: Focal Press, c2010. ISBN 978-024-0811-505.
FOUST, James C., Edward J. FINK a Lynne S GROSS. Video production: disciplines and techniques. Twelfth edition. New York: Routledge, 2018. ISBN 978-1138051812.
KERRIGAN, Finola. Film Marketing. Butterworth-Heinemann, 2009. ISBN 978-0750686839
Seznam doporučené literatury
RYAN, Maureen A. Producer to producer: a step-by-step guide to low-budget independent film producing. 2nd edition. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, [2017]. ISBN 978-1615932665.
KELLISON, Cathrine. Producing for TV and new media: a real-world approach for producers. 2nd ed. Boston: Michael Wiese Productions, c2009. ISBN 978-024-0810-874.
HONTHANER, Eve Light. The complete film production handbook: a real-world approach for producers. 4th ed. Burlington, MA: Focal Press, c2010. ISBN 978-024-0811-505.
FOUST, James C., Edward J. FINK a Lynne S GROSS. Video production: disciplines and techniques. Twelfth edition. New York: Routledge, 2018. ISBN 978-1138051812.
KERRIGAN, Finola. Film Marketing. Butterworth-Heinemann, 2009. ISBN 978-0750686839
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 15:16 vítá studenta u obhajob své práce a na úvod se ptá, zda je seznámen s posudky svého vedoucího a oponenta teoretické a praktické práce - Ciml odpovídá, že je seznámen.
Ciml dále plynule navazuje a povídá o své teoretické práci (prezentace) - bezezbytku odpovídá na otázky vedoucího a oponenta. Předseda komise vybízí, aby přešel na praktickou část - student pouští trailer na jehož základě s komisí diskutuje, zda je to či není odpovídající úroveň. Dále plynule navazuje na představení své práce a bezezbytku odpovídá na otázky vedoucího, oponenta a na doplňující otázky ostatních členů komise.
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 15:50 ukončuje po dohodě se studentem a členy komise obhajobu.