Informace o kvalifikační práci Film jako živý organismus: Modely spolupráce mezi zásadními departmenty produkce a režie u hraného filmu v prostředí českém a v prostředí zahraničních zakázek
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Teoretická část:
Film jako živý organismus: Modely spolupráce mezi zásadními departmenty produkce a režie u hraného filmu v prostředí českém a v prostředí zahraničních zakázek
Praktická část:
Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Hlavní téma v angličtině
Film as a Living Organism: Models of Cooperation between the Major Departments of Production and Directing in Feature Film in the Czech Environment and in the Environment of Foreign contracts
Název dle studenta
Film jako živý organismus: Modely spolupráce mezi zásadními departmenty produkce a režie u hraného filmu v prostředí českém a v prostředí zahraničních zakázek
Název dle studenta v angličtině
Film as a Living Organism: Models of Cooperation between the Major Departments of Production and Directing in Feature Film in the Czech Environment and in the Environment of Foreign contracts
Diplomová práce se zabývá možnostmi spolupráce mezi zásadními filmovými departmenty režie a produkce v prostředí českém i v prostředí zahraničních zakázek. Je rozdělená do teoretické části, kde je hlavním záměrem metodologie pojmů a praktické části, která popisuje dva přístupy spolupráce i dvě odlišná prostředí. Cílem diplomové práce je analyzovat modely spolupráce, zejména jejich komparace v obou prostředích. Práce si klade za cíl upozornit na zásadní pilíře spolupráce, ale i poukázat na značné rozdíly při tvorbě českého a zahraničního projektu, včetně vyhodnocení. Práce se zaměřuje na dva přístupy spolupráce a jejich rozdíly v uplatnění a definici. Část se věnuje i umění spolupráce a faktoru lidského kapitálu, který rovněž hraje roli při uplatnění konkrétního modelu kooperace. Její součástí je také šestnáct rozhovorů s filmovými profesionály, které kvalitativním výzkumem dopomohly k tvarování samotné práce a vytvoření komplexnějšího stanoviska k modelům spolupráce a jejich zásadním aspektům.
Anotace v angličtině
This thesis deals with possibilities of cooperation between major film departments of directing and production in the environment of Czech projects and in the environment of foreign contracts. The work is divided into a theoretical part, where the main purpose is the methodology of concepts and a practical part which analyses two approaches of cooperation as well as two different environments mentioned above. The aim of the thesis is to analyse models of cooperation, including their comparability in both environments. The thesis draws attention to the fundamental pillars of cooperation, but also identifies considerable differences in the production of the Czech project in contrast to the foreign project, including the evaluation processes. The work focuses on two cooperative approaches and their differences in application and definition. Part of the thesis is also devoted the art of collaboration and the human capital factor, which also plays a role in applying a particular model of cooperation. It also includes sixteen interviews with film professionals, who have helped to shape the thesis itself through qualitative research and develop a more comprehensive opinion on cooperation models and their essential aspects.
Diplomová práce se zabývá možnostmi spolupráce mezi zásadními filmovými departmenty režie a produkce v prostředí českém i v prostředí zahraničních zakázek. Je rozdělená do teoretické části, kde je hlavním záměrem metodologie pojmů a praktické části, která popisuje dva přístupy spolupráce i dvě odlišná prostředí. Cílem diplomové práce je analyzovat modely spolupráce, zejména jejich komparace v obou prostředích. Práce si klade za cíl upozornit na zásadní pilíře spolupráce, ale i poukázat na značné rozdíly při tvorbě českého a zahraničního projektu, včetně vyhodnocení. Práce se zaměřuje na dva přístupy spolupráce a jejich rozdíly v uplatnění a definici. Část se věnuje i umění spolupráce a faktoru lidského kapitálu, který rovněž hraje roli při uplatnění konkrétního modelu kooperace. Její součástí je také šestnáct rozhovorů s filmovými profesionály, které kvalitativním výzkumem dopomohly k tvarování samotné práce a vytvoření komplexnějšího stanoviska k modelům spolupráce a jejich zásadním aspektům.
Anotace v angličtině
This thesis deals with possibilities of cooperation between major film departments of directing and production in the environment of Czech projects and in the environment of foreign contracts. The work is divided into a theoretical part, where the main purpose is the methodology of concepts and a practical part which analyses two approaches of cooperation as well as two different environments mentioned above. The aim of the thesis is to analyse models of cooperation, including their comparability in both environments. The thesis draws attention to the fundamental pillars of cooperation, but also identifies considerable differences in the production of the Czech project in contrast to the foreign project, including the evaluation processes. The work focuses on two cooperative approaches and their differences in application and definition. Part of the thesis is also devoted the art of collaboration and the human capital factor, which also plays a role in applying a particular model of cooperation. It also includes sixteen interviews with film professionals, who have helped to shape the thesis itself through qualitative research and develop a more comprehensive opinion on cooperation models and their essential aspects.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře celovečerního hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1 a 2):
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2).
g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1).
h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2).
i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2):
- Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 4 normostrany,
- dialogovou listinu,
- synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze,
- distribuční záměr,
- technický scénář,
- rozpočet filmu a finanční plán,
- štábovou listinu,
- natáčecí plán,
- denní dispozice a zprávy,
- seznam uzavřených smluv,
- vyúčtování filmu,
- ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3):
- Technický scénář,
- produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 5 normostran),
- scénosled,
- složky technického scénáře,
- technické listy,
- harmonogram projektu,
- natáčecí plán,
- plán postprodukce,
- rozpočet,
- finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře celovečerního hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1 a 2):
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2).
g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1).
h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2).
i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2):
- Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 4 normostrany,
- dialogovou listinu,
- synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze,
- distribuční záměr,
- technický scénář,
- rozpočet filmu a finanční plán,
- štábovou listinu,
- natáčecí plán,
- denní dispozice a zprávy,
- seznam uzavřených smluv,
- vyúčtování filmu,
- ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3):
- Technický scénář,
- produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 5 normostran),
- scénosled,
- složky technického scénáře,
- technické listy,
- harmonogram projektu,
- natáčecí plán,
- plán postprodukce,
- rozpočet,
- finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
Seznam doporučené literatury
VACHON, Christine., Edelstein, David. Shooting to Kill. USA: HarperCollins, 1998. ISBN 978-0380798544.
SZCZEPANIK, Petr. Tova Barrandov: Svět filmařů a politická moc 1945 - 1970. V Praze: Národní filmový archív, 2016. ISBN 978-80-7004-177-2
BILÍK, Petr., ČERNÍK, Jan. Filmař Jaromi Kallista. Praha/Oloumouc: Akademie muzických umění (AMU) a vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci, 2019. ISBN 987- 80-7331-500-9.
ZÁLEŠÁK, Jan. Umění spolupráce. V Praze: Akademié výtvarných umění (AVU), 2011. ISBN 978-80-87108-20-0
Seznam doporučené literatury
VACHON, Christine., Edelstein, David. Shooting to Kill. USA: HarperCollins, 1998. ISBN 978-0380798544.
SZCZEPANIK, Petr. Tova Barrandov: Svět filmařů a politická moc 1945 - 1970. V Praze: Národní filmový archív, 2016. ISBN 978-80-7004-177-2
BILÍK, Petr., ČERNÍK, Jan. Filmař Jaromi Kallista. Praha/Oloumouc: Akademie muzických umění (AMU) a vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci, 2019. ISBN 987- 80-7331-500-9.
ZÁLEŠÁK, Jan. Umění spolupráce. V Praze: Akademié výtvarných umění (AVU), 2011. ISBN 978-80-87108-20-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 15:30 pozve studentku k obhajobě a na úvod jí pokládá otázku, zda je srozuměna s posudky – studentka souhlasí a přechází ke své obhajobě. Studentka rozvádí svou teoretickou část práce a uvádí svoje závěry. Dále odpovídá na doplňující otázky vedoucího a oponenta a krátce o problematice diskutuje. Následně přechází ke své praktické práci, kterou po zodpovězení otázek vedoucího a oponenta obhajuje. Předseda komise ukončuje po dohodě členů komise obhajobu v 16:00.