Bakalářská práce má teoreticko - aplikační charakter a zabývá se rozvíjením předmatematických představ v prostřední školní zahrady. Teoretická část vymezuje východiska z oblasti předmatematických představ a outdoorového vyučování. V aplikační části je zpracovaná sada aktivit s využitím předmatematických představ prostřednictvím školní zahrady. Záměrem bakalářské práce je navrhnout, realizovat a ověřit sadu aktivit s využitím předmatematických představ. Na závěr bakalářské práce je vypracována evaluace a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has a theoretical - applied character and deals with the development of pre - mathematical ideas in the middle of the school garden. The theoretical part defines the starting points in the field of pre-mathematical ideas and outdoor teaching. In the application part there is a set of activities using pre-mathematical ideas through the school garden. The aim of the bachelor thesis is to design, implement and verify a set of activities using pre-mathematical ideas. At the end of the bachelor thesis, an evaluation and recommendations for practice are developed.
Klíčová slova
Předmatematické představy, Outdoorové vyučování, Školní zahrada
Klíčová slova v angličtině
Pre-mathematical ideas, Outdoor lessons, School garden
Rozsah průvodní práce
45 s. (67 801)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má teoreticko - aplikační charakter a zabývá se rozvíjením předmatematických představ v prostřední školní zahrady. Teoretická část vymezuje východiska z oblasti předmatematických představ a outdoorového vyučování. V aplikační části je zpracovaná sada aktivit s využitím předmatematických představ prostřednictvím školní zahrady. Záměrem bakalářské práce je navrhnout, realizovat a ověřit sadu aktivit s využitím předmatematických představ. Na závěr bakalářské práce je vypracována evaluace a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has a theoretical - applied character and deals with the development of pre - mathematical ideas in the middle of the school garden. The theoretical part defines the starting points in the field of pre-mathematical ideas and outdoor teaching. In the application part there is a set of activities using pre-mathematical ideas through the school garden. The aim of the bachelor thesis is to design, implement and verify a set of activities using pre-mathematical ideas. At the end of the bachelor thesis, an evaluation and recommendations for practice are developed.
Klíčová slova
Předmatematické představy, Outdoorové vyučování, Školní zahrada
Klíčová slova v angličtině
Pre-mathematical ideas, Outdoor lessons, School garden
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se rozvoje předmatematických představ dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na využití outdoorových aktivit pro rozvoj předmatematických představ dětí v mateřské škole.
Zpracování sady outdoorových aktivit pro rozvoj předmatematických představ dětí předškolního věku.
Realizace a ověření sady outdoorových aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady outdoorových aktivit a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se rozvoje předmatematických představ dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na využití outdoorových aktivit pro rozvoj předmatematických představ dětí v mateřské škole.
Zpracování sady outdoorových aktivit pro rozvoj předmatematických představ dětí předškolního věku.
Realizace a ověření sady outdoorových aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady outdoorových aktivit a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Bednářová, J., & Šmardová, V. (2015). Diagnostika dítěte předškolního věku: co by mělo umět ve věku od 3 do 6 let (2. vydání). Brno: Edika.
Carruthers, E., & Worthington, M. (2011). Understanding children's mathematical graphics: Beginnings in play. Maidenhead: McGraw Hill, Open University Press.
Hejný, M., & Kuřina, F. (2015). Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování (Třetí vydání). Praha: Portál.
Kaslová, M. (2010). Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Lietavcová, M., & Lišková, H. (2018). Rozvíjíme předmatematické myšlení dětí. Praha: Raabe.
Seznam doporučené literatury
Bednářová, J., & Šmardová, V. (2015). Diagnostika dítěte předškolního věku: co by mělo umět ve věku od 3 do 6 let (2. vydání). Brno: Edika.
Carruthers, E., & Worthington, M. (2011). Understanding children's mathematical graphics: Beginnings in play. Maidenhead: McGraw Hill, Open University Press.
Hejný, M., & Kuřina, F. (2015). Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování (Třetí vydání). Praha: Portál.
Kaslová, M. (2010). Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Lietavcová, M., & Lišková, H. (2018). Rozvíjíme předmatematické myšlení dětí. Praha: Raabe.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Hovořila samostatně s mírnými nedostatky. Vedoucí práce vyjádřila nedostatečnost teoretické části, která nekoresponduje se stanovenými cíli. Absentuje vymezení a teoretické uchopení základních pojmů, stěžejních pro celou práci. V praktické části schází hlubší zpracování a vymezení cílů. Průběh aktivit je nastíněn obecně a povrchně. V závěrech a diskuzi chybí retrospektiva a ucelený pohled na celý průběh realizace aktivit. Oponentka se od hodnocení vedoucí odklání a práci hodnotí kladně. Vyzdvihuje stanovené cíle i jejich naplnění a práci celkově hodnotí na velmi dobré úrovni, která může sloužit jako metodika pro praxi. Studentka obhajovala svou práci velmi krátce a nepřesvědčivě. Na otázky vedoucího i opnenta studentka odpovídala nejistě a s obtížemi.