Bakalářská práce s názvem Duševní zdraví všeobecných sester v době pandemie Covid-19 je rozdělena praktickou a teoretickou část. Teoretická část se věnuje duševnímu zdraví, péči o duševní zdraví. Poslední podkapitola pojednává o onemocnění Covid-19 a s tím i spojenou pandemii v České republice. Hlavním cílem bakalářské práce je zhodnotit vliv pandemie Covid-19 na prožívanou duševní pohodu u všeobecných sester. Následně zkoumá změny v životních oblastech všeobecných sester způsobené pandemií Covid-19 a zda všeobecné sestry pečují více o své duševní zdraví, v neposlední řadě, jestli se zvýšila náročnost vykovávaného povolání v průběhu pandemie. Z výzkumu vyplynulo, že duševní zdraví a pohoda všeobecných sester, byly značně ovlivněny a poškozeny pandemií Covid-19.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis entitled Mental Health of General Nurses at the time of the Covid-19 pandemic is divided by the practical and theoretical parts. The theoretical part is devoted to mental health, mental health care. The last sub-chapter is about Covid-19 disease and the associated pandemic in the Czech Republic. The main aim of the bachelor's thesis is to assess the effect of the Covid-19 pandemic on the experienced mental well-being of general nurses. It then examines the changes in the life areas of general nurses caused by the Covid-19 pandemic and whether general nurses are caring more about their mental health, not least if the intensity of the forged profession during the pandemic has increased. Research has shown that the mental health and wellbeing of general nurses, were greatly affected and damaged by the Covid-19 pandemic.
Klíčová slova
duševní zdraví, pandemie Covid-19, wellbeing, všeobecná sestra
Klíčová slova v angličtině
mental health, Covid-19 pandemic, wellbeing, general nurse
Rozsah průvodní práce
62 s. (93 392)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem Duševní zdraví všeobecných sester v době pandemie Covid-19 je rozdělena praktickou a teoretickou část. Teoretická část se věnuje duševnímu zdraví, péči o duševní zdraví. Poslední podkapitola pojednává o onemocnění Covid-19 a s tím i spojenou pandemii v České republice. Hlavním cílem bakalářské práce je zhodnotit vliv pandemie Covid-19 na prožívanou duševní pohodu u všeobecných sester. Následně zkoumá změny v životních oblastech všeobecných sester způsobené pandemií Covid-19 a zda všeobecné sestry pečují více o své duševní zdraví, v neposlední řadě, jestli se zvýšila náročnost vykovávaného povolání v průběhu pandemie. Z výzkumu vyplynulo, že duševní zdraví a pohoda všeobecných sester, byly značně ovlivněny a poškozeny pandemií Covid-19.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis entitled Mental Health of General Nurses at the time of the Covid-19 pandemic is divided by the practical and theoretical parts. The theoretical part is devoted to mental health, mental health care. The last sub-chapter is about Covid-19 disease and the associated pandemic in the Czech Republic. The main aim of the bachelor's thesis is to assess the effect of the Covid-19 pandemic on the experienced mental well-being of general nurses. It then examines the changes in the life areas of general nurses caused by the Covid-19 pandemic and whether general nurses are caring more about their mental health, not least if the intensity of the forged profession during the pandemic has increased. Research has shown that the mental health and wellbeing of general nurses, were greatly affected and damaged by the Covid-19 pandemic.
Klíčová slova
duševní zdraví, pandemie Covid-19, wellbeing, všeobecná sestra
Klíčová slova v angličtině
mental health, Covid-19 pandemic, wellbeing, general nurse
Zásady pro vypracování
Rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti duševního zdraví všeobecných sester a pandemie Covid-19.
Příprava metodiky kvalitativního výzkumu.
Formulace kritérií pro výběr participantů.
Realizace výzkumu technikou rozhovoru.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných informací.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti duševního zdraví všeobecných sester a pandemie Covid-19.
Příprava metodiky kvalitativního výzkumu.
Formulace kritérií pro výběr participantů.
Realizace výzkumu technikou rozhovoru.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných informací.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, M. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada, 2010. 301 s. ISBN 978-80-247-3434-7.
MABEN, J. and J. BRIDGES. Covid-19: Supporting Nurses' Psychological and Mental Health. Journal of Clinical Nursing [online]. 2020. vol. 29, pp. 15-16. ISSN 0962-1067. DOI: 10.1111/jocn.15307
SLEZÁČKOVÁ, A. Průvodce pozitivní psychologií: nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Praha: Grada, 2012. 304 s. ISBN 978-80-247-3507-8.
RAUDENSKÁ, J. a A. JAVŮRKOVÁ. Lékařská psychologie ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-2223-8.
VENGLÁŘOVÁ, M. Sestry v nouzi:syndrom vyhoření, mobbing, bossing. Praha: Grada, 2011. 129 s. ISBN 978-80-247-3174-2.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, M. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada, 2010. 301 s. ISBN 978-80-247-3434-7.
MABEN, J. and J. BRIDGES. Covid-19: Supporting Nurses' Psychological and Mental Health. Journal of Clinical Nursing [online]. 2020. vol. 29, pp. 15-16. ISSN 0962-1067. DOI: 10.1111/jocn.15307
SLEZÁČKOVÁ, A. Průvodce pozitivní psychologií: nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Praha: Grada, 2012. 304 s. ISBN 978-80-247-3507-8.
RAUDENSKÁ, J. a A. JAVŮRKOVÁ. Lékařská psychologie ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-2223-8.
VENGLÁŘOVÁ, M. Sestry v nouzi:syndrom vyhoření, mobbing, bossing. Praha: Grada, 2011. 129 s. ISBN 978-80-247-3174-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce:
1. Jaké výzkumné zjištění Vás nejvíce překvapilo a proč?
2. Využila jste Vy sama v rámci epidemie Covid-19 nějaké formy psychosociální podpory? Případně jaké?
Oponent práce
1. Proč jste si dala do kritérií pro zařazení participantů „minimální věk 18 let“?
Studentka prezentuje BP souvisle a k věci. Otázky odpovídá se zájmem, oponent vyzvedl cíle práce, přehlednost tabulek a grafů a přesah do praxe. Se zkušební komise diskutuje, je si vědoma drobných formulačních nedostatků, zejména u vytvořeného edukačního materiálu, který s sebou přinesla k obhajobě BP.