Bakalářská práce se zabývá problematikou ošetřovatelské péče o pacienta s tracheostomií v dlouhodobé intenzivní péči. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou.
V teoretické části jsou charakterizovány pojmy tracheostomie, tracheostomická kanyla, ošetřovatelská péče o pacienta s tracheostomií, komunikace s tracheostomovaným pacientem, dlouhodobá intenzivní péče.
V praktické části jsou popsány výsledky výzkumu, který byl proveden formou dotazníkového šetření. Dotazník byl určen všeobecným sestrám, sestrám se specializací pro ARO/JIP, zdravotnickým záchranářům pracujícím na dlouhodobé intenzivní péči ve vybraných nemocnicích v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on a long-term intensive nursing care of patients with tracheostomy. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical.
The theoretical part describes terms: tracheostomy, tracheostomy tube, nursing care of patient with trachestomy, communication with patient with tracheostomy, long term intensive care.
The practical part summarizes results of the research. The research was accomplished with questionaries. The questionary was addressed to general nurses, nurses with intensive care specialization, rescue workers in long term intensive care in chosen hospitals in the Czech Republic
tracheostomy, tracheostomy tube, nursing care of patient with tracheostomy, long term intensive care
Rozsah průvodní práce
99 s.(149 596)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou ošetřovatelské péče o pacienta s tracheostomií v dlouhodobé intenzivní péči. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou.
V teoretické části jsou charakterizovány pojmy tracheostomie, tracheostomická kanyla, ošetřovatelská péče o pacienta s tracheostomií, komunikace s tracheostomovaným pacientem, dlouhodobá intenzivní péče.
V praktické části jsou popsány výsledky výzkumu, který byl proveden formou dotazníkového šetření. Dotazník byl určen všeobecným sestrám, sestrám se specializací pro ARO/JIP, zdravotnickým záchranářům pracujícím na dlouhodobé intenzivní péči ve vybraných nemocnicích v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on a long-term intensive nursing care of patients with tracheostomy. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical.
The theoretical part describes terms: tracheostomy, tracheostomy tube, nursing care of patient with trachestomy, communication with patient with tracheostomy, long term intensive care.
The practical part summarizes results of the research. The research was accomplished with questionaries. The questionary was addressed to general nurses, nurses with intensive care specialization, rescue workers in long term intensive care in chosen hospitals in the Czech Republic
tracheostomy, tracheostomy tube, nursing care of patient with tracheostomy, long term intensive care
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury a studium literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti ošetřování tracheostomie a dlouhodobé intenzivní péče.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jeho shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury a studium literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti ošetřování tracheostomie a dlouhodobé intenzivní péče.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jeho shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTŮNĚK, P. a kol. Vybrané kapitoly z intenzivní péče. Praha: Grada Publishing, 2016. 712 s. ISBN 978-80-247-4343-1.
DOSTÁL, P. Základy umělé plicní ventilace. 4. rozšířené vydání. Praha: Maxdorf, 2018 . 437 s. ISBN 978-80-7345-562-0.
KAPOUNOVÁ, G. Ošetřovatelství v intenzivní péči. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2020. 388 s. ISBN 978-80-271-0130-6.
MORRIS, L. L., A. WHITMER and E. McINTOSH. Tracheostomy Care and Complications in the Intensive Care Unit. Critical Care Nurse [online]. 2013, vol. 33, no. 5, pp. 18-30. [cit. 2021-10-12]. Available from: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24085825/
ZADÁK, Z., E. HAVEL a kol. Intenzivní medicína na principech vnitřního lékařství. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2017. 424 s. ISBN 978-80-271-0282-2.
Seznam doporučené literatury
BARTŮNĚK, P. a kol. Vybrané kapitoly z intenzivní péče. Praha: Grada Publishing, 2016. 712 s. ISBN 978-80-247-4343-1.
DOSTÁL, P. Základy umělé plicní ventilace. 4. rozšířené vydání. Praha: Maxdorf, 2018 . 437 s. ISBN 978-80-7345-562-0.
KAPOUNOVÁ, G. Ošetřovatelství v intenzivní péči. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2020. 388 s. ISBN 978-80-271-0130-6.
MORRIS, L. L., A. WHITMER and E. McINTOSH. Tracheostomy Care and Complications in the Intensive Care Unit. Critical Care Nurse [online]. 2013, vol. 33, no. 5, pp. 18-30. [cit. 2021-10-12]. Available from: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24085825/
ZADÁK, Z., E. HAVEL a kol. Intenzivní medicína na principech vnitřního lékařství. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2017. 424 s. ISBN 978-80-271-0282-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky od vedoucí práce: 1. Co je u pacienta s tracheostomií s těsnící manžetou účinné v prevenci mikroaspirace (prevence ventilátorové pneumonie)? Na str. 17 BP se píše, že těsnící manžeta není účinná v prevenci mikroaspirace. Studentka: Tady bych navázala na svoji praxi a řekla bych, že kanyla s balónkem je účinná při mikroaspiraci ...V práci došlo k překlepu...
2. Je preoxygenace nutná u každého pacienta před a po odsátí z dýchacích cest? Studentka: Uvedla bych, že je to individuální, řídíme se saturací pacienta...
Otázka od oponenta: Jaké má studentka zkušenosti z punkční tracheostomií? Studentka: U nás na dlouhodobé intenzivní péči bývají hospitalizováni pacienti zejména z oddělení ARO a bývá zvyklostí, že se zavádí operačně...
Studentka svoji práci prezentovala erudovaně, vymezila základní terminologii a design výzkumu. Na doplňující otázky komise zodpovídala jasně, věcně a strukturovaně.