Případová studie práce s publikem v Krajské galerii výtvarného umění ve Zlíně se zaměřuje na oblast rozvoje a zapojení publika a hodnocení procesů v galerii. Cílem studie bylo zvýšit přístupnost galerie a pokusit se pochopit postoje, názory a vize zaměstnanců, preference publika a popsat faktory ovlivňující návštěvnický zážitek, především roli nových technologií jako je rozšířená realita ve výstavní praxi. Výsledkem je soubor doporučení pro zlepšení přístupnosti galerie, s ohledem na šíři a složitosti tématu vzhledem k měnící se definici role kulturních institucí v našem regionu, postkomunistickému kontextu a konfrontaci potřeb a přání instituce a publika.
Anotace v angličtině
The case study of the Regional Gallery of Fine Arts in Zlin in the field of audience development and audience engagement is focused on evaluating the processes in the gallery. The aim of the study was to increase the accessibility of the gallery and try to understand attitudes, opinions and vision of employees, preferences of the audience and describe factors that affect visitor experience, mainly the role of the new technologies as augmented reality in the exhibition praxis. The outcome is a set of recommendations for improving the accessibility of the gallery. However, the topic is much more complex because of the changing role of cultural institutions in our region, the post-communist context and the confrontation of the needs and wishes of the institution and audience.
Klíčová slova
publikum, práce s publikem, zapojení publika, muzeum umění, galerie, Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně, KGVUZ, rozšířená realita, AR
Klíčová slova v angličtině
audience, audience development, audience engagement, art museum, gallery, Regional Gallery of Fine Arts in Zlin, KGVUZ, augmented reality, AR
Rozsah průvodní práce
104 s. (189 739 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Případová studie práce s publikem v Krajské galerii výtvarného umění ve Zlíně se zaměřuje na oblast rozvoje a zapojení publika a hodnocení procesů v galerii. Cílem studie bylo zvýšit přístupnost galerie a pokusit se pochopit postoje, názory a vize zaměstnanců, preference publika a popsat faktory ovlivňující návštěvnický zážitek, především roli nových technologií jako je rozšířená realita ve výstavní praxi. Výsledkem je soubor doporučení pro zlepšení přístupnosti galerie, s ohledem na šíři a složitosti tématu vzhledem k měnící se definici role kulturních institucí v našem regionu, postkomunistickému kontextu a konfrontaci potřeb a přání instituce a publika.
Anotace v angličtině
The case study of the Regional Gallery of Fine Arts in Zlin in the field of audience development and audience engagement is focused on evaluating the processes in the gallery. The aim of the study was to increase the accessibility of the gallery and try to understand attitudes, opinions and vision of employees, preferences of the audience and describe factors that affect visitor experience, mainly the role of the new technologies as augmented reality in the exhibition praxis. The outcome is a set of recommendations for improving the accessibility of the gallery. However, the topic is much more complex because of the changing role of cultural institutions in our region, the post-communist context and the confrontation of the needs and wishes of the institution and audience.
Klíčová slova
publikum, práce s publikem, zapojení publika, muzeum umění, galerie, Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně, KGVUZ, rozšířená realita, AR
Klíčová slova v angličtině
audience, audience development, audience engagement, art museum, gallery, Regional Gallery of Fine Arts in Zlin, KGVUZ, augmented reality, AR
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce s publikem.
Stanovte cíl práce a metody výzkumu. Zvolenývýzkum zrealizujte.
Charakterizujte a specifikujte vybraný subjekt.
Proveďte analýzu získaných dat a vyvoďte závěry.
Na základě výsledků provedené analýzy formulujte pro zvolený subjekt návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce s publikem.
Stanovte cíl práce a metody výzkumu. Zvolenývýzkum zrealizujte.
Charakterizujte a specifikujte vybraný subjekt.
Proveďte analýzu získaných dat a vyvoďte závěry.
Na základě výsledků provedené analýzy formulujte pro zvolený subjekt návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
BOLLO, Alessandro et al. 2017. Study on Audience Development: How to Place Audiences at the Centre of Cultural Organisations. Luxembourg: Publications Office of the European Union. 85 s. ISBN 978-92-79-59149-5
HADLEY, Steven. 2021. Audience Development and Cultural Policy: New Directions in Cultural Policy Research. Cham: Springer International Publishing. 244 s. ISBN 978-3-030-62970-0
KESNER, Ladislav. 2000. Muzeum umění v digitální době: vnímání obrazů a prožitek v soudobé společnosti. Praha: Národní galerie v Praze. 259 s. ISBN 80-7035-155-1
KESNER, Ladislav. 2005. Marketing a management muzeí a památek: od přípravy expozice k prožitku návštěvníka, budování publika, strategický management, komunikace a propagace, rozvoj finančních zdrojů, kultura a cestovní ruch. Praha: Grada publishing. 304 s. ISBN 80-247-110-44
KOTTOVÁ, Karina. 2019. Instituce a divák. Praha: Display. 175 s. ISBN 978-80-906381-8-1
SIMON, Nina. 2010. The Participatory Museum. Santa Cruz: Museum 2.0. 388 s. ISBN-13: 978-0-615-34650-2
Seznam doporučené literatury
BOLLO, Alessandro et al. 2017. Study on Audience Development: How to Place Audiences at the Centre of Cultural Organisations. Luxembourg: Publications Office of the European Union. 85 s. ISBN 978-92-79-59149-5
HADLEY, Steven. 2021. Audience Development and Cultural Policy: New Directions in Cultural Policy Research. Cham: Springer International Publishing. 244 s. ISBN 978-3-030-62970-0
KESNER, Ladislav. 2000. Muzeum umění v digitální době: vnímání obrazů a prožitek v soudobé společnosti. Praha: Národní galerie v Praze. 259 s. ISBN 80-7035-155-1
KESNER, Ladislav. 2005. Marketing a management muzeí a památek: od přípravy expozice k prožitku návštěvníka, budování publika, strategický management, komunikace a propagace, rozvoj finančních zdrojů, kultura a cestovní ruch. Praha: Grada publishing. 304 s. ISBN 80-247-110-44
KOTTOVÁ, Karina. 2019. Instituce a divák. Praha: Display. 175 s. ISBN 978-80-906381-8-1
SIMON, Nina. 2010. The Participatory Museum. Santa Cruz: Museum 2.0. 388 s. ISBN-13: 978-0-615-34650-2
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Práce studentky byla výborná ve všech požadovaných aspektech diplomové práce. Studentka dokázala velmi dobře reagovat na položené otázky vedoucího i oponenta práce.