Diplomová práce představuje v teoretické části muzejní edukaci jejíž součástí je galerijní animace. Zabývá se pojmy od definice umění, kultury, muzea a galerie přes historii zprostředkování umění až po dělení doprovodných programů a popisu animačních materiálů. Věnuje se také aktivitám muzea v exteriéru. Projektová část představuje projekt vázaný na sbírkový profil Muzea a galerie v Prostějově. Ten se zabývá zmapováním uměleckých, kulturních a historických zajímavostí, které jsou prezentovány prostřednictvím samoobslužné mapy s vyznačenou trasou. V průběhu trasy seznámí uživatele s významnými rodáky, pomníky, objekty, malbami a židovskou kulturou, která je s Prostějovem velice úzce spjata. Součástí je samoobslužný pracovní list pro děti, jehož obsah vychází z principů galerijní animace a muzejní edukace. Cílem projektu je zprostředkování umění za účelem vzdělávání široké veřejnosti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis presents in the theoretical part of museum education which includes gallery animation. It deals with concepts from the definition of art, culture, museums and galleries, through the history of art mediation, to the division of accompanying programs and the description of animation materials. He also deals with the museum's outdoor activities. The project part presents a project linked to the collection profile of the Museum and Gallery in Prostějov. It deals with the mapping of artistic, cultural and historical attractions, which are presented through a self-service map with a marked route. During the route, they will introduce users to important natives, monuments, buildings, paintings, and Jewish culture, which is very closely connected with Prostějov. It includes a self-service worksheet for children, the content of which is based on the principles of gallery animation and museum education. The aim of the project is to mediate the arts for the purpose of educating the general public.
Klíčová slova
muzeum, galerie, umění, kultura, zprostředkování umění, edukace, animace, doprovodné programy, pracovní list, mapa
Diplomová práce představuje v teoretické části muzejní edukaci jejíž součástí je galerijní animace. Zabývá se pojmy od definice umění, kultury, muzea a galerie přes historii zprostředkování umění až po dělení doprovodných programů a popisu animačních materiálů. Věnuje se také aktivitám muzea v exteriéru. Projektová část představuje projekt vázaný na sbírkový profil Muzea a galerie v Prostějově. Ten se zabývá zmapováním uměleckých, kulturních a historických zajímavostí, které jsou prezentovány prostřednictvím samoobslužné mapy s vyznačenou trasou. V průběhu trasy seznámí uživatele s významnými rodáky, pomníky, objekty, malbami a židovskou kulturou, která je s Prostějovem velice úzce spjata. Součástí je samoobslužný pracovní list pro děti, jehož obsah vychází z principů galerijní animace a muzejní edukace. Cílem projektu je zprostředkování umění za účelem vzdělávání široké veřejnosti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis presents in the theoretical part of museum education which includes gallery animation. It deals with concepts from the definition of art, culture, museums and galleries, through the history of art mediation, to the division of accompanying programs and the description of animation materials. He also deals with the museum's outdoor activities. The project part presents a project linked to the collection profile of the Museum and Gallery in Prostějov. It deals with the mapping of artistic, cultural and historical attractions, which are presented through a self-service map with a marked route. During the route, they will introduce users to important natives, monuments, buildings, paintings, and Jewish culture, which is very closely connected with Prostějov. It includes a self-service worksheet for children, the content of which is based on the principles of gallery animation and museum education. The aim of the project is to mediate the arts for the purpose of educating the general public.
Klíčová slova
muzeum, galerie, umění, kultura, zprostředkování umění, edukace, animace, doprovodné programy, pracovní list, mapa
Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
Variantní návrhy řešení
Postup zpracování vybrané varianty řešení
Shrnutí výsledků a zhodnocení jejího přínosu
Zásady pro vypracování
Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
Variantní návrhy řešení
Postup zpracování vybrané varianty řešení
Shrnutí výsledků a zhodnocení jejího přínosu
Seznam doporučené literatury
HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění: poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách [online]. Brno: CERM, 1998 [cit. 2021-10-14]. ISBN 80-7204-084-7.
Moffat, Hazel, and Vicky Woollard. Museum and Gallery Education: A Manual of Good Practice. Walnut Creek, Calif: Altamira Press, 1999
SIOSTRZONEK, Jiří. Animace kultury: (polské inspirace). Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Institut tvůrčí fotografie, 2009. ISBN 978-80-7248-492-8.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra a Květoslava MUSILOVÁ, ed. Kultura, umění a výchova: výběr z textů 2013-2016 : muzejní a galerijní pedagogika : edukace v kultuře. Olomouc: Česká sekce INSEA, 2018. ISBN 978-80-904268-3-2.
Seznam doporučené literatury
HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění: poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách [online]. Brno: CERM, 1998 [cit. 2021-10-14]. ISBN 80-7204-084-7.
Moffat, Hazel, and Vicky Woollard. Museum and Gallery Education: A Manual of Good Practice. Walnut Creek, Calif: Altamira Press, 1999
SIOSTRZONEK, Jiří. Animace kultury: (polské inspirace). Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Institut tvůrčí fotografie, 2009. ISBN 978-80-7248-492-8.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra a Květoslava MUSILOVÁ, ed. Kultura, umění a výchova: výběr z textů 2013-2016 : muzejní a galerijní pedagogika : edukace v kultuře. Olomouc: Česká sekce INSEA, 2018. ISBN 978-80-904268-3-2.
Přílohy volně vložené
Mapa
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka předložila velmi dobře spracovanou textovou i projektovou část diplomové práce. Měla velmi dobře připravenou obhajobu a byla schopná pohotově reagovat na dotazy komise.