Diplomová práce se zabývá návrhem projektu marketingové komunikace centra klinického hodnocení. V praktické části byla nejprve vypracována situační analýza s využitím PEST analýzy, Porterovy analýzy pěti sil a McKinseyho modelu. Praktickou část pak uzavírá SWOT analýza. Cílem práce bylo navrhnout projekt marketingové komunikace centra klinického hodnocení s cílem zvýšit povědomí o zdravotnickém zařízení mezi širokou veřejností, zvýšit povědomí o klinických studiích a na základě zlepšení stavu marketingové komunikace pak nalézt nové kvalitní zaměstnance a rozšířit tak portfolio specializací a nabídku klinických studií. V rámci projektu byly předneseny návrhy pro zlepšení propagace - zapojení do konceptu CSR a přijetí marketingového pracovníka. Dále byly využity nástroje komunikačního mixu. Pro zlepšení PR bylo navrhnuto aktualizovat internetové stránky, aktivně spravovat sociální sítě a uspořádat konferenci, kde je využit i direct marketing formou e-mailingu. Pro posílení reklamy byla navržena online kampaň pomocí PPC a off-line kampaň za pomocí Bigboard tabule a inzerce v novinách. Pro podporu prodeje byly navrženy eko propisky s logem zdravotnického zařízení. Byly také představeny návrhy možných log, vize a mise zdravotnického zařízení. Vše bylo podrobeno časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the possible project of marketing communication for a clinical trial center. The situation analysis was processed in the experimental part, using the analysis of PEST, Porter's, and McKinsey's model. At the end of the experimental part the SWOT analysis was used. The aim of the work was to suggest a marketing communication project of a clinical trial center to raise awareness of medical facilities among the general public, to raise awareness of clinical trials, and based on improved marketing communication, find new quality employees and expand the portfolio of specialities and clinical trials. Within the project, proposals were made to improve promotion - involvement in the concept of CSR and the recruitment of a marketing worker. Furthermore, the tools of communication mix were used. To improve PR, it was proposed to update the website and manage the social networks and organize a conference where the direct marketing in the form of e-mailing will be used. An online PPC campaign and an off-line Bigboard whiteboard, and a newspaper advertising campaign were designed for the advertising campaign. Eco pens with the logo of the clinical trial center were designed to support sales. The possible proposals for logos, visions, and missions of the facility were also presented. The time, cost, and risk analysis were performed for the possible propagation.
Klíčová slova
marketingová komunikace, zdravotnické zařízení, klinické studie, propagace, klinické hodnocení
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, medical facilities, clinical studies, promotion, clinical trials
Rozsah průvodní práce
105 s (130 556 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá návrhem projektu marketingové komunikace centra klinického hodnocení. V praktické části byla nejprve vypracována situační analýza s využitím PEST analýzy, Porterovy analýzy pěti sil a McKinseyho modelu. Praktickou část pak uzavírá SWOT analýza. Cílem práce bylo navrhnout projekt marketingové komunikace centra klinického hodnocení s cílem zvýšit povědomí o zdravotnickém zařízení mezi širokou veřejností, zvýšit povědomí o klinických studiích a na základě zlepšení stavu marketingové komunikace pak nalézt nové kvalitní zaměstnance a rozšířit tak portfolio specializací a nabídku klinických studií. V rámci projektu byly předneseny návrhy pro zlepšení propagace - zapojení do konceptu CSR a přijetí marketingového pracovníka. Dále byly využity nástroje komunikačního mixu. Pro zlepšení PR bylo navrhnuto aktualizovat internetové stránky, aktivně spravovat sociální sítě a uspořádat konferenci, kde je využit i direct marketing formou e-mailingu. Pro posílení reklamy byla navržena online kampaň pomocí PPC a off-line kampaň za pomocí Bigboard tabule a inzerce v novinách. Pro podporu prodeje byly navrženy eko propisky s logem zdravotnického zařízení. Byly také představeny návrhy možných log, vize a mise zdravotnického zařízení. Vše bylo podrobeno časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the possible project of marketing communication for a clinical trial center. The situation analysis was processed in the experimental part, using the analysis of PEST, Porter's, and McKinsey's model. At the end of the experimental part the SWOT analysis was used. The aim of the work was to suggest a marketing communication project of a clinical trial center to raise awareness of medical facilities among the general public, to raise awareness of clinical trials, and based on improved marketing communication, find new quality employees and expand the portfolio of specialities and clinical trials. Within the project, proposals were made to improve promotion - involvement in the concept of CSR and the recruitment of a marketing worker. Furthermore, the tools of communication mix were used. To improve PR, it was proposed to update the website and manage the social networks and organize a conference where the direct marketing in the form of e-mailing will be used. An online PPC campaign and an off-line Bigboard whiteboard, and a newspaper advertising campaign were designed for the advertising campaign. Eco pens with the logo of the clinical trial center were designed to support sales. The possible proposals for logos, visions, and missions of the facility were also presented. The time, cost, and risk analysis were performed for the possible propagation.
Klíčová slova
marketingová komunikace, zdravotnické zařízení, klinické studie, propagace, klinické hodnocení
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, medical facilities, clinical studies, promotion, clinical trials
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte teoretická východiska vztahující se k marketingu a marketingové komunikaci.
Aplikujte tyto poznatky na specifickou oblast služeb ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Zpracujte situační analýzu centra klinického hodnocení.
Na základě výsledků analýzy navrhněte projekt marketingové komunikace tohoto centra.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte teoretická východiska vztahující se k marketingu a marketingové komunikaci.
Aplikujte tyto poznatky na specifickou oblast služeb ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Zpracujte situační analýzu centra klinického hodnocení.
Na základě výsledků analýzy navrhněte projekt marketingové komunikace tohoto centra.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FRIEDMAN, Lawrence M. et al.. Fundamentals of Clinical Trials. 5th edition. Switzerland: Springer International Publishing, 2015, 571 s. ISBN 978-3-319-18539-2.
GUNAWARDANA, Gamini. Modern Health Care Marketing. Singapore: World Scientific Publishing, 2020, 516 s. ISBN 978-981-327-951-3.
JUŘÍKOVÁ, Martina. Marketing služeb. CD. Zlín: UTB, OA a VOŠE Zlín, 2014, 42 s. ISBN 978-80-7454-375-3.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 15th edition. Boston: Pearson, 2016, 714 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
Seznam doporučené literatury
FRIEDMAN, Lawrence M. et al.. Fundamentals of Clinical Trials. 5th edition. Switzerland: Springer International Publishing, 2015, 571 s. ISBN 978-3-319-18539-2.
GUNAWARDANA, Gamini. Modern Health Care Marketing. Singapore: World Scientific Publishing, 2020, 516 s. ISBN 978-981-327-951-3.
JUŘÍKOVÁ, Martina. Marketing služeb. CD. Zlín: UTB, OA a VOŠE Zlín, 2014, 42 s. ISBN 978-80-7454-375-3.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 15th edition. Boston: Pearson, 2016, 714 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
Přílohy volně vložené
ne
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Pavla Staňková, hodnocení známkou: B
Oponent práce: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., hodnocení známkou: D
Otázky vedoucího práce:
1) Je těžké získat pro nově vznikající zdravotnické zařízení zabývající se klinickými studiemi smlouvy se zdravotními pojišťovnami? Jaká jsou kritéria úspěchu? Zodpovězeno zcela
2) Jaké konkrétní položky zahrnuje rozpočet ve výši 80 000,- Kč v akčním plánu pro zavedení konceptu CSR? Zodpovězeno zcela
3) Jaký je rozdíl mezi pojmy propagace a marketingová komunikace? Zodpovězeno částečně
Otázky oponenta práce:
1) Jak byla kalkulována částka 120 000 Kč na marketingového specialistu? Zodpovězeno zcela
2) Jak bylo uvedeno v posudku, jedním z cílů práce, který nebyl dosažený, bylo také – cituji: „na základě zlepšení stavu marketingové komunikace pak nalézt nové kvalitní zaměstnance a rozšířit tak portfolio specializací a nabídku klinických studií“. Proč jste takový cíl formulovala a jak by mohl být dosažený? Zodpovězeno zcela
3) Jaké jiné metody měly být využity pro dosažení vhodných vstupů pro projekt? Zodpovězeno zcela
Další otázky:
Ing. Šárka Papadaki, Ph.D., V nákladech - náklady na konferenci máte uvedené jen náklady za občerstvení, konference nebude nic stát? Zodpovězeno částečně
Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D., Na základě čeho jste přišla, že přijmou pracovníka na marketing a bude dělat reklamu pomocí vybraných kanálů? Zodpovězeno zcela