Bakalářská práce je zaměřena na významné osobnosti z oblasti Andragogiky z historického i současného hlediska. Andragogika je procesem celoživotního vzdělávání a poznávání. Toho si byly vědomy i osobnosti, o kterých tato práce pojednává a proto svými teoriemi, učením, stylem života nebo svými díly a publikacemi přispěly ve velké míře k rozvoji tohoto vědního oboru. Celoživotní vzdělávání vede k širokému rozvoji osobnosti a nemusí být nutně cílem k získání pouhých vědomostí, ale může pomoci začlenit se jedincům do společnosti, získání pracovní pozice, pracovat a rozvíjet vlastní osobnost. Z historického hlediska si můžeme všimnout, že andragogika jako taková zanechala své stopy v mnoha jiných vědních oborech, ať už se jedná o filozofii nebo ranou pedagiku můžeme ji postupně zaznamenat i v oblasti psychologie, antropologie, kulturologie, sociologii apod. Proces celoživotního vzdělávání tedy můžeme chápat jako velmi důležitý aspekt pro chod a fungování lidí ve společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on important personalities from the field of Andragogy from a historical and contemporary point of view. Andragogy is a process of lifelong learning and cognition. The personalities that this work deals with were also aware of this and therefore, with their theories, teachings, lifestyle or their works and publications, they contributed greatly to the development of this scientific field. Lifelong learning leads to widespread personality development and is not necessarily the goal of gaining mere knowledge, but can help individuals integrate into society, gain employment, work and develop their own personality. From a historical point of view, we can notice that andragogy as such has left its mark in many other disciplines, whether it is philosophy or early pedagogy, we can gradually see it in the field of psychology, anthropology, culturology, sociology, etc. The process of lifelong learning can therefore understood as a very important aspect for the operation and functioning of people in society.
Bakalářská práce je zaměřena na významné osobnosti z oblasti Andragogiky z historického i současného hlediska. Andragogika je procesem celoživotního vzdělávání a poznávání. Toho si byly vědomy i osobnosti, o kterých tato práce pojednává a proto svými teoriemi, učením, stylem života nebo svými díly a publikacemi přispěly ve velké míře k rozvoji tohoto vědního oboru. Celoživotní vzdělávání vede k širokému rozvoji osobnosti a nemusí být nutně cílem k získání pouhých vědomostí, ale může pomoci začlenit se jedincům do společnosti, získání pracovní pozice, pracovat a rozvíjet vlastní osobnost. Z historického hlediska si můžeme všimnout, že andragogika jako taková zanechala své stopy v mnoha jiných vědních oborech, ať už se jedná o filozofii nebo ranou pedagiku můžeme ji postupně zaznamenat i v oblasti psychologie, antropologie, kulturologie, sociologii apod. Proces celoživotního vzdělávání tedy můžeme chápat jako velmi důležitý aspekt pro chod a fungování lidí ve společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on important personalities from the field of Andragogy from a historical and contemporary point of view. Andragogy is a process of lifelong learning and cognition. The personalities that this work deals with were also aware of this and therefore, with their theories, teachings, lifestyle or their works and publications, they contributed greatly to the development of this scientific field. Lifelong learning leads to widespread personality development and is not necessarily the goal of gaining mere knowledge, but can help individuals integrate into society, gain employment, work and develop their own personality. From a historical point of view, we can notice that andragogy as such has left its mark in many other disciplines, whether it is philosophy or early pedagogy, we can gradually see it in the field of psychology, anthropology, culturology, sociology, etc. The process of lifelong learning can therefore understood as a very important aspect for the operation and functioning of people in society.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti andragogických osobností historie i současnosti a současných andragogických pracovišť v České republice a Slovenské republice. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti andragogických osobností historie i současnosti a současných andragogických pracovišť v České republice a Slovenské republice. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana a Dušan ŠIMEK, 2002. Andragogika: studijní text pro distanční studium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0394-3.
BENEŠ, Milan, 2008. Andragogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2580-2.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER, 2008. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 978-80-86723-58-7.
PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5232-7.
PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA, 2012. Andragogický slovník. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3960-1.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana a Dušan ŠIMEK, 2002. Andragogika: studijní text pro distanční studium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0394-3.
BENEŠ, Milan, 2008. Andragogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2580-2.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER, 2008. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 978-80-86723-58-7.
PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5232-7.
PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA, 2012. Andragogický slovník. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3960-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student krátce hovořil o tématech zpracovávaných v teoretické části. Popsal bodově cíle výzkumu a jmenoval výzkumná zjištění. Zazněly slabé stránky teoretické i praktické části práce. Bylo konstatováno, že výzkum nesouvisí s názvem práce. Zazněly výhrady směrem k absenci analýzy odkazu andragogických osobností, taktéž k nesourodému dotazníku i k chaotickému pojetí výzkumu. Komise upozornila na hrubé nedostatky v empirické části. Komise se doptávala na čas, který student zpracovávání práce věnoval. Student nedostatky reflektoval. Komise doporučila studentovi postupovat systematicky, krok za krokem. Navrhla studentovi některé náměty ve zpracovávání tématu.
Komise hlasovala jednomyslně pro výsledné F (4:0) a doporučila studentovi vypracovat novou závěrečnou práci, věnovanou jinému, jasněji zaměřenému tématu, s jasně nastaveným výzkumným šetřením.