Bakalářská práce se zabývá požární prevencí a havarijními plány na základních školách a možnými vzniklými hrozbami. V teoretické části jsou obecně vymezeny pojmy z oblasti požární prevence a havarijních plánů a jejich právní ukotvení zabývající se problematikou požární ochrany a havarijního plánování. Nedílnou součástí je také bližší specifikace a rozebrání havarijních plánů či charakteristiky školského systému a základních škol obecně. Praktická část je zaměřena na analýzu vybraných současných hrozeb havarijních plánů pro zdolávání mimořádných událostí na základních školách. Pro analýzu jsou použity dvě metody. První z nich je analýza ohrožení, která má za úkol popsat vybrané vnější a vnitřní hrozby základních škol. Následuje bodová polo-kvantitativní metoda "PNH" jenž důkladně analyzuje vybraná nebezpečí v předem určených místnostech, kabinetech, učebnách či kancelářích. Na základě vyhodnocení metody "PNH" jsou navržena opatření ke zlepšení současného stavu a minimalizaci vzniku hrozeb.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused with on fire prevention and emergency plans for primary schools and hypothetical consequences by possible threats. Theoretical part of thesis is focused on definig of fire prevention and emergency plans terminology and it is definition by law. This part of bachelor's thesis i also compiled closer specification emergency plans and scholastic system as a whole. The practical part of bachelor's thesis is an analysis of selected current threats of emergency plans for dealing with emergencies in primary schools which is done by two methods. First is usen endangerment analysis which Two methods are used for thorough analysis. The first of these is threat analysis, which defines to describe selected current external and internal threats for primary schools. Then is followed by partly quantitative method, this method will také a look at every possible defined threat and its following is probable happening in diferent locations and rooms in area od primary school. Results given by these two methods will help to create solutions and iprovements to eliminate dangers and threats.
Klíčová slova
analýza rizik, havarijní plány, požární prevence, základní škola
Klíčová slova v angličtině
risk analysis, emergency plans, fire prevention, primary school
Rozsah průvodní práce
60 s. (85 130 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá požární prevencí a havarijními plány na základních školách a možnými vzniklými hrozbami. V teoretické části jsou obecně vymezeny pojmy z oblasti požární prevence a havarijních plánů a jejich právní ukotvení zabývající se problematikou požární ochrany a havarijního plánování. Nedílnou součástí je také bližší specifikace a rozebrání havarijních plánů či charakteristiky školského systému a základních škol obecně. Praktická část je zaměřena na analýzu vybraných současných hrozeb havarijních plánů pro zdolávání mimořádných událostí na základních školách. Pro analýzu jsou použity dvě metody. První z nich je analýza ohrožení, která má za úkol popsat vybrané vnější a vnitřní hrozby základních škol. Následuje bodová polo-kvantitativní metoda "PNH" jenž důkladně analyzuje vybraná nebezpečí v předem určených místnostech, kabinetech, učebnách či kancelářích. Na základě vyhodnocení metody "PNH" jsou navržena opatření ke zlepšení současného stavu a minimalizaci vzniku hrozeb.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused with on fire prevention and emergency plans for primary schools and hypothetical consequences by possible threats. Theoretical part of thesis is focused on definig of fire prevention and emergency plans terminology and it is definition by law. This part of bachelor's thesis i also compiled closer specification emergency plans and scholastic system as a whole. The practical part of bachelor's thesis is an analysis of selected current threats of emergency plans for dealing with emergencies in primary schools which is done by two methods. First is usen endangerment analysis which Two methods are used for thorough analysis. The first of these is threat analysis, which defines to describe selected current external and internal threats for primary schools. Then is followed by partly quantitative method, this method will také a look at every possible defined threat and its following is probable happening in diferent locations and rooms in area od primary school. Results given by these two methods will help to create solutions and iprovements to eliminate dangers and threats.
Klíčová slova
analýza rizik, havarijní plány, požární prevence, základní škola
Klíčová slova v angličtině
risk analysis, emergency plans, fire prevention, primary school
Zásady pro vypracování
Seznamte se s teoretickými základy požární prevence a havarijních plánů.
Vymezte právní ukotvení předmětné problematiky.
Zpracujte analýzu vybraných současných hrozeb v oblasti havarijních plánů pro zdolávání mimořádných událostí na základních školách.
Zhodnoťte vyhotovenou analýzu a navrhněte opatření ke zlepšení současného stavu.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s teoretickými základy požární prevence a havarijních plánů.
Vymezte právní ukotvení předmětné problematiky.
Zpracujte analýzu vybraných současných hrozeb v oblasti havarijních plánů pro zdolávání mimořádných událostí na základních školách.
Zhodnoťte vyhotovenou analýzu a navrhněte opatření ke zlepšení současného stavu.
Seznam doporučené literatury
Požární ochrana: základní povinnosti organizací, podnikatelů a firem v oblasti požární ochrany. Praha: Ministerstvo zemědělství, Odbor státní správy lesů, myslivosti a rybářství, 2014. ISBN 978-80-7434-155-7.
HELMERKING, Diana, BIELEFELD, Bert, ed. Basics fire safety. Basel: Birkhäuser, 2020, 1 online zdroj. Dostupné z: doi:9783035619362.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
Požární ochrana: základní povinnosti organizací, podnikatelů a firem v oblasti požární ochrany. Praha: Ministerstvo zemědělství, Odbor státní správy lesů, myslivosti a rybářství, 2014. ISBN 978-80-7434-155-7.
HELMERKING, Diana, BIELEFELD, Bert, ed. Basics fire safety. Basel: Birkhäuser, 2020, 1 online zdroj. Dostupné z: doi:9783035619362.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Přílohy volně vložené
.
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své bakalářské práce na téma: Požární prevence a havarijní plány na základních školách.
Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta. Následně student zodpověděl doplňující otázky oponenta práce Ing. Jana Strohmandla, Ph.D.: Kolik havarijních plánů jste vyhodnotil, aby, jste mohl definovat hrozby pro základní školy? Kdo stanovil podklady pro použití metody PNH? Co vyplývá pro problematiku požární prevence ve Vaší práci?
Další dotazy byly položeny doc. RSDr. Václavem Loškem, CSc.: Jaké druhy krizového plánování máme?
Mgr. Ing Bc. Eleonórou Benčíkovou, PhD. MPA. MHA.: Mají žáci v rámci požární prevence nějaké přednášky nebo osvětové programy přímo na školách?
Ing. Bc. Evou Lukáškovou, Ph.D.: Spolupracoval jste při tvorbě Vaší práce s konkrétní základní školou? Jaká je primární prevence úrazů na základních školách o přestávkách?
Ing. Janem Strohmandlem, Ph.D.: Kdy a jakým způsobem se aktivuje havarijní plán?
Student zodpověděl otázky oponenta a následně odpovídal na otázky komise a vyslechl si doporučení pro zlepšení.
Obhajoba i zodpovězení otázek byly na uspokojivé úrovni.