V bakalářské práci je řešena problematika preventivně výchovných programů zaměřených na prevenci kriminality a drogovou prevenci v Olomouci. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány obecné základy této problematiky, jakou jsou ochrana obyvatelstva v kontextu prevence kriminality a základní legislativní ukotvení problematiky. Dále je obsahem této práce kriminalita a její prevence, drogy a protidrogová prevence. Praktická část obsahuje stručnou charakteristiku města Olomouce a její demograficko-sociální analýzu, instituce v oblasti prevence kriminality a drogové prevence a krajský plán Olomouckého kraje v oblasti primární prevence.
Annotation in English
The bachelor's thesis addresses the issue of preventive education programs focused on crime prevention and drug prevention in Olomouc. The work is divided into theoretical
and practical part. The theoretical part describes the general foundations of this issue, such as the protection of the population in the context of crime prevention and the basic legislative anchoring of the issue. It also contains crime and its prevention, drugs and drug prevention. The practical part contains a brief description of the city of Olomouc and its demographic and social analysis, institutions in the field of crime prevention and drug prevention
and the regional plan of the Olomouc region in the field of primary prevention.
Keywords
koncepce ochrany obyvatelstva, drogy, prevence kriminality, preventivně výchovné programy
Keywords in English
concepts of population protection, drugs, crime prevention, preventive educational programs
Length of the covering note
61 s.
Language
CZ
Annotation
V bakalářské práci je řešena problematika preventivně výchovných programů zaměřených na prevenci kriminality a drogovou prevenci v Olomouci. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány obecné základy této problematiky, jakou jsou ochrana obyvatelstva v kontextu prevence kriminality a základní legislativní ukotvení problematiky. Dále je obsahem této práce kriminalita a její prevence, drogy a protidrogová prevence. Praktická část obsahuje stručnou charakteristiku města Olomouce a její demograficko-sociální analýzu, instituce v oblasti prevence kriminality a drogové prevence a krajský plán Olomouckého kraje v oblasti primární prevence.
Annotation in English
The bachelor's thesis addresses the issue of preventive education programs focused on crime prevention and drug prevention in Olomouc. The work is divided into theoretical
and practical part. The theoretical part describes the general foundations of this issue, such as the protection of the population in the context of crime prevention and the basic legislative anchoring of the issue. It also contains crime and its prevention, drugs and drug prevention. The practical part contains a brief description of the city of Olomouc and its demographic and social analysis, institutions in the field of crime prevention and drug prevention
and the regional plan of the Olomouc region in the field of primary prevention.
Keywords
koncepce ochrany obyvatelstva, drogy, prevence kriminality, preventivně výchovné programy
Keywords in English
concepts of population protection, drugs, crime prevention, preventive educational programs
Research Plan
Na základě dostupných zdrojů vypracujte teoretické poznatky a formulujte teoretická východiska k danému tématu.
Analyzujte druhy drogové prevence a prevence kriminality v Olomouci.
Proveďte dotazníkové šetření a analyzujte získaná data.
Na základě analýzy výsledků zhodnoťte stav prevence a navrhněte vlastní opatření ke zlepšení současného stavu v dané probematice.
Research Plan
Na základě dostupných zdrojů vypracujte teoretické poznatky a formulujte teoretická východiska k danému tématu.
Analyzujte druhy drogové prevence a prevence kriminality v Olomouci.
Proveďte dotazníkové šetření a analyzujte získaná data.
Na základě analýzy výsledků zhodnoťte stav prevence a navrhněte vlastní opatření ke zlepšení současného stavu v dané probematice.
Recommended resources
ZÁMEK, David. Prevence kriminality. Praha: Wolters Kluwer, 2021. ISBN 978-80-7676-057-8.
MAHDALÍČKOVÁ, Jana. Zákon o návykových látkách. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-617-5.
MATOUŠEK, Oldřich a MATOUŠKOVÁ, Andrea. Mládež a delikvence: možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Porál 2011. 366 s. ISBN 978-80-7367-825-8.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Recommended resources
ZÁMEK, David. Prevence kriminality. Praha: Wolters Kluwer, 2021. ISBN 978-80-7676-057-8.
MAHDALÍČKOVÁ, Jana. Zákon o návykových látkách. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-617-5.
MATOUŠEK, Oldřich a MATOUŠKOVÁ, Andrea. Mládež a delikvence: možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Porál 2011. 366 s. ISBN 978-80-7367-825-8.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Enclosed appendices
0
Appendices bound in thesis
maps, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka prezentovala výsledky své bakalářské práce na téma: Preventivně výchovné programy zaměřené na drogovou prevenci a prevenci kriminality v Olomouci.
Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta. Následně studentka zodpověděla doplňující otázky oponenta práce Mgr. Ing. Eleonóry Benčíkové, PhD. MPH. MHA.: Vysvětlete, proč obyvatelé nemají dostatečné povědomí o institucích, které nabízejí preventivně výchovné programy, jak uvádíte na str. 51. Vysvětlete, v jaké věkové kategorii měli respondenti zkušenost s užíváním drog, jak uvádíte v Obr. 5 na str. 43 a jaké preventivní doporučení navrhujete v té věkové kategorii. Vysvětlete, proč za nejvíce nebezpečnou byla označena místní část Olomouc-střed. Respondenti by uvítali kamerový systém, jak uvádíte na str. 51, vysvětlete v jaké lokalitě a kolik finančních prostředků byste na jejich realizaci potřebovala.
Další dotazy byly položeny
doc. RSDr. Václavem Loškem, CSc.: Jak si v praxi představujete zavedení sebeobrany ve školách? Kolik hodin týdně se věnuje na základních školách tělesné výchově? Jaký je vztah mezi zvyšováním bezpečnosti a lidskými právy?
Ing. Pavlem Tomáškem, Ph.D.: Jsou Vaše návrhy založeny pouze na základě odpovědí respondentů nebo na základě statistických údajů? Domníváte se, že jste pracovala s reprezentativním vzorkem respondentů?
Studentka zodpověděla otázky oponenta a následně odpovídala na otázky komise a vyslechla si doporučení pro zlepšení.
Obhajoba i zodpovězení otázek byly na dobré úrovni.