Bakalářská práce se věnuje sociálním vztahům v třídním kolektivu. V teoretické části se zabýváme sociálními skupinami, klimatem třídy, sociálními rolemi a dalšími tématy zaměřené na sociální vztahy. V praktické části jsme použili kvantitativní výzkum, který je realizován formou dotazníkového šetření. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké jsou vztahy mezi žáky v jednotlivých třídách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with social relations in the class team. In the teoretical part we deal with the social groups, classroom climate, social roles and other topics focused on social relations. In the practical part, we used quantitative research, which is carried out in the form of a questionnaire survey. The main goal of this work is to find out what are the relationships between students in each class.
Klíčová slova
Sociální role, Sociální vztahy, Sociální skupina, Klima třídy, Sociometrie
Klíčová slova v angličtině
Social role, Social relations, Social group, Classroom climate, Sociometry
Rozsah průvodní práce
52
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje sociálním vztahům v třídním kolektivu. V teoretické části se zabýváme sociálními skupinami, klimatem třídy, sociálními rolemi a dalšími tématy zaměřené na sociální vztahy. V praktické části jsme použili kvantitativní výzkum, který je realizován formou dotazníkového šetření. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké jsou vztahy mezi žáky v jednotlivých třídách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with social relations in the class team. In the teoretical part we deal with the social groups, classroom climate, social roles and other topics focused on social relations. In the practical part, we used quantitative research, which is carried out in the form of a questionnaire survey. The main goal of this work is to find out what are the relationships between students in each class.
Klíčová slova
Sociální role, Sociální vztahy, Sociální skupina, Klima třídy, Sociometrie
Klíčová slova v angličtině
Social role, Social relations, Social group, Classroom climate, Sociometry
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální komunikace, klimatu třídy a školního prostředí. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvantitativního výzkumu formou sociometrického dotazníku. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální komunikace, klimatu třídy a školního prostředí. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvantitativního výzkumu formou sociometrického dotazníku. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
HAYESOVÁ, Nicky, 2013. Základy sociální psychologie. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0534-0.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANOŠOVÁ, Pavlína, Lenka KOLLEROVÁ, Kateřina ZÁBRODSKÁ, Jiří KRESSA a Mária DĚDOVÁ, 2016. Psychologie školní šikany. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2992-3.
ŽENATOVÁ, Zdenka, 2018. Vztahy a nástrahy ve školní třídě. Praha: RAABE. ISBN 978-80-7496-391-9.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
HAYESOVÁ, Nicky, 2013. Základy sociální psychologie. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0534-0.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANOŠOVÁ, Pavlína, Lenka KOLLEROVÁ, Kateřina ZÁBRODSKÁ, Jiří KRESSA a Mária DĚDOVÁ, 2016. Psychologie školní šikany. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2992-3.
ŽENATOVÁ, Zdenka, 2018. Vztahy a nástrahy ve školní třídě. Praha: RAABE. ISBN 978-80-7496-391-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta bakalářské práce. Proběhla diskuse.
dr. Kroutilová Nováková ocenila obhajobu bakalářské práce, ale upozornila, že práce s odbornou literaturou je nedostatečná.