Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku self-managementu a time-managementu. Teoretická část práce je rozčleněna do tří kapitol, přičemž první kapitola se zabývá obecnějšími záležitostmi self-management a pojednává o definicích pojmu očima rozlišných autorů. Jsou zde zahrnuty také funkce self-managementu, mezi které řadíme self-concept (sebepoznání), self-realization (sebeuplatnění), self-development (seberozvoj).
Za oblast příbuznou self-managementu považujeme time-management, proto je druhá kapitola věnována právě jemu. Zde se zaměřujeme mimo jiné i na ověřené techniky
a zmiňujeme důležitost stanovování cílů. Poslední kapitola teoretické části práce objasňuje principy účinného a efektivního sebeřízení a využívání času studenty, přičemž je zde nastíněn i problém prokrastinace. Realizace praktické části probíhá formou kvantitativního výzkumu, kde je na základě vytvořeného dotazníku a posléze získaných dat odpovězeno
na předem stanovené výzkumné otázky. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, zda jsou a v jaké míře studenti Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně schopni sebeřízení a řízení času vzhledem ke svým studentským povinnostem.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on self-management and time-management problematics. The theoretical part of the thesis is divided into three chapters whereaas the first one deals with more general issues of self-management and definitions through the eyes of different authors and there are included some functions of self-management too. We rank these among them: self-concept, self-realization and self-development. To related section we consider time-management. Because of that, the second chapter is dedicated to it. In this chapter among other things, we get to proven techniques and mention the importance of goal setting. Last chapter of theoretical part of the thesis clarifies the principles of effective and efficient self-management and use time by students. The problem of procrastination is also outlined there. The implementation of the practical part takes place in the form of quantitative research, where it is answered on the basis of a created questionnaire and subsequently obtained data to predetermined research questions. The main goal of this bachelor's thesis is to find out whether and to what extent the students of Tomas Bata University in Zlín are able to self-manage and manage time with regard to their student duties.
self-management, organization, time, responsibilities, competence, self-development
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku self-managementu a time-managementu. Teoretická část práce je rozčleněna do tří kapitol, přičemž první kapitola se zabývá obecnějšími záležitostmi self-management a pojednává o definicích pojmu očima rozlišných autorů. Jsou zde zahrnuty také funkce self-managementu, mezi které řadíme self-concept (sebepoznání), self-realization (sebeuplatnění), self-development (seberozvoj).
Za oblast příbuznou self-managementu považujeme time-management, proto je druhá kapitola věnována právě jemu. Zde se zaměřujeme mimo jiné i na ověřené techniky
a zmiňujeme důležitost stanovování cílů. Poslední kapitola teoretické části práce objasňuje principy účinného a efektivního sebeřízení a využívání času studenty, přičemž je zde nastíněn i problém prokrastinace. Realizace praktické části probíhá formou kvantitativního výzkumu, kde je na základě vytvořeného dotazníku a posléze získaných dat odpovězeno
na předem stanovené výzkumné otázky. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, zda jsou a v jaké míře studenti Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně schopni sebeřízení a řízení času vzhledem ke svým studentským povinnostem.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on self-management and time-management problematics. The theoretical part of the thesis is divided into three chapters whereaas the first one deals with more general issues of self-management and definitions through the eyes of different authors and there are included some functions of self-management too. We rank these among them: self-concept, self-realization and self-development. To related section we consider time-management. Because of that, the second chapter is dedicated to it. In this chapter among other things, we get to proven techniques and mention the importance of goal setting. Last chapter of theoretical part of the thesis clarifies the principles of effective and efficient self-management and use time by students. The problem of procrastination is also outlined there. The implementation of the practical part takes place in the form of quantitative research, where it is answered on the basis of a created questionnaire and subsequently obtained data to predetermined research questions. The main goal of this bachelor's thesis is to find out whether and to what extent the students of Tomas Bata University in Zlín are able to self-manage and manage time with regard to their student duties.
self-management, organization, time, responsibilities, competence, self-development
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sebeorganizace, sebeřízení a organizace času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sebeorganizace, sebeřízení a organizace času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BISHOF, Anita a Klaus BISHOF, 2003. Aktivní sebeřízení: Jak získat kontrolu nad svým časem a prací. 2.vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0647-4.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-2471369-4.
PLAMÍNEK, Jiří, 2004. Sebeřízení: praktický atlas managementu cílů, času a stresu. Praha: Grada. ISBN 80-247-0671-7.
SARAFINO, Edward, 2010. Self-Management. New York: John Wiley. ISBN 0470571519.
VÁGNER, Ivan a Miroslav WEBER, 2007. Osobní management. 2.vyd. Brno: Masarykova Univerzita. ISBN 978-80-210-4265-0.
Seznam doporučené literatury
BISHOF, Anita a Klaus BISHOF, 2003. Aktivní sebeřízení: Jak získat kontrolu nad svým časem a prací. 2.vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0647-4.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-2471369-4.
PLAMÍNEK, Jiří, 2004. Sebeřízení: praktický atlas managementu cílů, času a stresu. Praha: Grada. ISBN 80-247-0671-7.
SARAFINO, Edward, 2010. Self-Management. New York: John Wiley. ISBN 0470571519.
VÁGNER, Ivan a Miroslav WEBER, 2007. Osobní management. 2.vyd. Brno: Masarykova Univerzita. ISBN 978-80-210-4265-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v krátkosti představila teoretickou část práce. Nicméně více rozebírala praktickou část, včetně výzkumného problému, cílů a otázek. Nejvíce studentka probírala výsledky výzkumu. Členové komise vytýkali formulaci hypotéz, avšak dokázali ocenit výběr výzkumného nástroje a prezentaci výsledků výzkumu, interpretaci a zakomponování zahraniční literatury.