Smyslem této diplomové práce je vytvoření business modelu britské kavárny poskytující výuku angličtiny ve svých prostorách. Součástí této kavárny bude také miniknihkupectví nabízející učebnice angličtiny a knihy od britských autorů. Aby mohl být takový business model vytvořen, bylo nezbytné provést analýzu podnikatelského prostředí. Pro tu je použita PESTE analýza, rozbor megatrendů v oblasti kavárnictví a výuky jazyků a dále Porterova analýza pěti konkurenčních sil. Pro lepší pochopení potenciálních zákazníků kavárny je proveden kvantitativní výzkum. Na základě těchto analýz je vytvořený business model britské kavárny, který byl navržen pomocí metodiky Lean Canvas. Tato metodika umožňuje zhmotnit podnikatelský nápad. Výsledkem celé diplomové práce je vypracovaný business model, jehož jednotlivé stavební prvky jsou sice pouhými hypotézami, avšak mohou sloužit k ověření a zjištění vhodnosti business modelu v podnikatelské praxi.
Anotace v angličtině
The purpose of this thesis is to design a business model for a British café giving English lessons on its premises. This café will also include a mini bookstore offering English textbooks and books by British authors. In order to design such a business model, it is necessary to analyse the business environment. For this reason, a PESTE analysis, an analysis of megatrends in the café industry and language learning, as well as Porter's five competitive forces analysis are used. Quantitative research is used to better understand the potential customers of the café. Based on these analyses, a business model for a British café is designed using the Lean Canvas methodology. This methodology allows the business idea to materialize. The result of the entire thesis is a designed business model, whose individual building blocks, although mere hypotheses, can be used to verify and detect the suitability of the business model in reality.
Klíčová slova
business model, Lean Canvas, britská kavárna, britské knihkupectví, podnikání, Velká Británie
Klíčová slova v angličtině
business model, Lean Canvas, British café, British bookshop, entrepreneurship, Great Britain
Rozsah průvodní práce
140 s. (272 381 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Smyslem této diplomové práce je vytvoření business modelu britské kavárny poskytující výuku angličtiny ve svých prostorách. Součástí této kavárny bude také miniknihkupectví nabízející učebnice angličtiny a knihy od britských autorů. Aby mohl být takový business model vytvořen, bylo nezbytné provést analýzu podnikatelského prostředí. Pro tu je použita PESTE analýza, rozbor megatrendů v oblasti kavárnictví a výuky jazyků a dále Porterova analýza pěti konkurenčních sil. Pro lepší pochopení potenciálních zákazníků kavárny je proveden kvantitativní výzkum. Na základě těchto analýz je vytvořený business model britské kavárny, který byl navržen pomocí metodiky Lean Canvas. Tato metodika umožňuje zhmotnit podnikatelský nápad. Výsledkem celé diplomové práce je vypracovaný business model, jehož jednotlivé stavební prvky jsou sice pouhými hypotézami, avšak mohou sloužit k ověření a zjištění vhodnosti business modelu v podnikatelské praxi.
Anotace v angličtině
The purpose of this thesis is to design a business model for a British café giving English lessons on its premises. This café will also include a mini bookstore offering English textbooks and books by British authors. In order to design such a business model, it is necessary to analyse the business environment. For this reason, a PESTE analysis, an analysis of megatrends in the café industry and language learning, as well as Porter's five competitive forces analysis are used. Quantitative research is used to better understand the potential customers of the café. Based on these analyses, a business model for a British café is designed using the Lean Canvas methodology. This methodology allows the business idea to materialize. The result of the entire thesis is a designed business model, whose individual building blocks, although mere hypotheses, can be used to verify and detect the suitability of the business model in reality.
Klíčová slova
business model, Lean Canvas, britská kavárna, britské knihkupectví, podnikání, Velká Británie
Klíčová slova v angličtině
business model, Lean Canvas, British café, British bookshop, entrepreneurship, Great Britain
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se podnikání a tvorby business modelu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné situace na trhu.
Vytvořte vhodný business model pro vybrané podnikání.
Zhodnoťte návrh po ekonomické stránce a podrobte jej rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se podnikání a tvorby business modelu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné situace na trhu.
Vytvořte vhodný business model pro vybrané podnikání.
Zhodnoťte návrh po ekonomické stránce a podrobte jej rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLACKWELL, Edward. How to Prepare a Business Plan: Your Guide to Creating an Excellent Strategy, Forecasting Your Finances and Producing a Persuasive Plan. 6th ed. London: Kogan Page, 2017, 217 s. ISBN 978-0-7494-8110-0.
JANIŠOVÁ, Dana a Mirko Křivánek. Velká kniha o řízení firmy: Praktické postupy pro úspěšný rozvoj. Praha: Grada, 2013, 400 s. ISBN 978-80-247-4337-0.
OSTERWALDER, Alexander a Yves Pigneur. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Praha: Albatros Media, 2012, 278 s. ISBN 978-80-265-0025-4.
SHELTON, Hal. The Secrets to Writing a Successful Business Plan: A Pro Shares a Step-by-step Guide to Creating a Plan That Gets Results. Rockville, MD: Summit Valley Press, 2017, 312 s. ISBN 978-0-9899460-3-2.
URBAN, Jan. 40 manažerských mýtů, které škodí vašemu byznysu a jak se jim vyhnout. Praha: Grada Publishing, 2018, 190 s. ISBN 978-80-271-0571-7.
Seznam doporučené literatury
BLACKWELL, Edward. How to Prepare a Business Plan: Your Guide to Creating an Excellent Strategy, Forecasting Your Finances and Producing a Persuasive Plan. 6th ed. London: Kogan Page, 2017, 217 s. ISBN 978-0-7494-8110-0.
JANIŠOVÁ, Dana a Mirko Křivánek. Velká kniha o řízení firmy: Praktické postupy pro úspěšný rozvoj. Praha: Grada, 2013, 400 s. ISBN 978-80-247-4337-0.
OSTERWALDER, Alexander a Yves Pigneur. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Praha: Albatros Media, 2012, 278 s. ISBN 978-80-265-0025-4.
SHELTON, Hal. The Secrets to Writing a Successful Business Plan: A Pro Shares a Step-by-step Guide to Creating a Plan That Gets Results. Rockville, MD: Summit Valley Press, 2017, 312 s. ISBN 978-0-9899460-3-2.
URBAN, Jan. 40 manažerských mýtů, které škodí vašemu byznysu a jak se jim vyhnout. Praha: Grada Publishing, 2018, 190 s. ISBN 978-80-271-0571-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Karel Slinták, Ph.D., A
Oponent práce: prof. Ing. Boris Popesko, Ph.D., B
Otázky vedoucího:
Na základě čeho jste určovala výši marží u jednotlivých produktů? Zodpovězeno
Otázky oponenta:
Vysvětlete, jak jste stanovila hypotézy pro dotazníkový výzkum a proč byla ověřována zrovna 50% hranice u první hypotézy. Zodpovězeno