Obsah této diplomové práce je zaměřen na design a funkce mobilní aplikace sdružující běžecké akce v rámci Slovenské republiky. Jako aktivní běžkyně vnímám absenci aplikace tohoto druhu a tím spojené zdlouhavé vyhledávání závodů u rekreačních, ale i profesionálních sportovců. Nová aplikace se zaměřuje na pokrytí všech druhů běžeckých akcí pořádaných na Slovensku, jejich vyhledávání a přehledné filtrování v rámci kalendáře v mobilním zařízení. Nesporným přínosem je personalizovaná část s možností ukládání závodů do profilu uživatele, ale také samotná registrace a všechny důležité informace o akci v rámci jedné aplikace. Teoretická část práce se zabývá digitální transformací sportu, běhu, a technologiemi používanými při běhu. Rozsáhlou část tvoří průzkum celosvětového trhu s aplikacemi pro běžce a porovnávání jejich funkcí. Praktická část popisuje samotné řešení problematiky - od tvorby vizuálu nové značky, přes skici a návrh funkční aplikace, až po její konečnou propagaci.
Anotace v angličtině
The content of this diploma thesis is focused on the design and functions of a mobile application uniting running events in the Slovak Republic. As an active runner, I perceive the absence of an application of this kind and the associated lengthy search for races in both recreational and professional athletes. The new application focuses on covering all types of running events organized in Slovakia, their search and clear filtering within the calendar on a mobile device. An indisputable benefit is the personalized part with the possibility of saving the race in the user's profile, as well as the registration itself and all important information about the event within one application. The theoretical part of the work deals with the digital transformation of sports, running, and technologies used in running. An extensive part is a survey of the world market for applications for runners and a comparison of their functions. The practical part describes the solution to the problem - from the creation of the visual of the new brand, through sketches and design of a functional application, to its final promotion.
mobile application, sport, running, calendar, filtering, visual style, promotion
Rozsah průvodní práce
77
Jazyk
SK
Anotace
Obsah této diplomové práce je zaměřen na design a funkce mobilní aplikace sdružující běžecké akce v rámci Slovenské republiky. Jako aktivní běžkyně vnímám absenci aplikace tohoto druhu a tím spojené zdlouhavé vyhledávání závodů u rekreačních, ale i profesionálních sportovců. Nová aplikace se zaměřuje na pokrytí všech druhů běžeckých akcí pořádaných na Slovensku, jejich vyhledávání a přehledné filtrování v rámci kalendáře v mobilním zařízení. Nesporným přínosem je personalizovaná část s možností ukládání závodů do profilu uživatele, ale také samotná registrace a všechny důležité informace o akci v rámci jedné aplikace. Teoretická část práce se zabývá digitální transformací sportu, běhu, a technologiemi používanými při běhu. Rozsáhlou část tvoří průzkum celosvětového trhu s aplikacemi pro běžce a porovnávání jejich funkcí. Praktická část popisuje samotné řešení problematiky - od tvorby vizuálu nové značky, přes skici a návrh funkční aplikace, až po její konečnou propagaci.
Anotace v angličtině
The content of this diploma thesis is focused on the design and functions of a mobile application uniting running events in the Slovak Republic. As an active runner, I perceive the absence of an application of this kind and the associated lengthy search for races in both recreational and professional athletes. The new application focuses on covering all types of running events organized in Slovakia, their search and clear filtering within the calendar on a mobile device. An indisputable benefit is the personalized part with the possibility of saving the race in the user's profile, as well as the registration itself and all important information about the event within one application. The theoretical part of the work deals with the digital transformation of sports, running, and technologies used in running. An extensive part is a survey of the world market for applications for runners and a comparison of their functions. The practical part describes the solution to the problem - from the creation of the visual of the new brand, through sketches and design of a functional application, to its final promotion.
mobile application, sport, running, calendar, filtering, visual style, promotion
Zásady pro vypracování
1. Rešerše k tématu práce
2. Průzkum trhu a analýza konkurence
3. Variantní návrhy řešení
4. Zpracování vybrané varianty řešení
5. Zpracování prezentace řešení
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše k tématu práce
2. Průzkum trhu a analýza konkurence
3. Variantní návrhy řešení
4. Zpracování vybrané varianty řešení
5. Zpracování prezentace řešení
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, Stephen P. Přitažlivý interaktivní design: jak vytvářet uživatelsky přívětivé produkty. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3722-2.
KRUG, Steve. Don't make me think, revisited: a common sense approach to web usability. [San Francisco]: New Riders, c[2014]. ISBN 9780321965516.
KAHNEMAN, Daniel. Myslenie rýchle a pomalé. Bratislava: Aktuell, 2019. ISBN 9788081720567.
LIDWELL, William, Kritina HOLDEN a Jill BUTLER. Univerzální principy designu: 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3540-2.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Brno: House of Řezáč, 2016. ISBN 978-80-270-0644-1.
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, Stephen P. Přitažlivý interaktivní design: jak vytvářet uživatelsky přívětivé produkty. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3722-2.
KRUG, Steve. Don't make me think, revisited: a common sense approach to web usability. [San Francisco]: New Riders, c[2014]. ISBN 9780321965516.
KAHNEMAN, Daniel. Myslenie rýchle a pomalé. Bratislava: Aktuell, 2019. ISBN 9788081720567.
LIDWELL, William, Kritina HOLDEN a Jill BUTLER. Univerzální principy designu: 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3540-2.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Brno: House of Řezáč, 2016. ISBN 978-80-270-0644-1.