Bakalářská práce je zaměřena na moderní technologie a sociální sítě v životě dospívajících. Zabývá se nejčastějšími motivy pro používání sociálních sítí a dobou, kterou s nimi adolescenti tráví. Teoretická část je tvořena 3 kapitolami, které popisují sociální sítě a jejich druhy, moderní a digitální technologie a vývojové období dospívání.
Praktická část se zabývá výzkumem pomocí dotazníkového šetření, které bylo provedeno s žáky 8. a 9. tříd na dvou základních školách a studenty 1. až 3. ročníku jedné střední školy. Cílem práce je zjistit, které sociální sítě využívají dospívající nejčastěji a jaké jsou motivy jejich používání.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is focused on modern technologies and social media among teenagers. The main topic deals with the most frequent motives for using of social media and also considerates the amount of time spent by adolescents. The theoretical part is composed with 3 chapters describing social media and their kinds, modern and digital technologies and evolution period of adolescence.
The practical part deals with the research from questionnaire´s survey which was taken among teenagers from two elementary schools and one high school. The main purpose of this thesis is to research which social media are the most popular ones among teenagers and what are their motives for using them.
Klíčová slova
sociální sítě, technologie, digitální věk, komunikace, dospívání
Klíčová slova v angličtině
social media, technologies, digital age, comunication, adolescence
Rozsah průvodní práce
54 s. přílohy 5 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na moderní technologie a sociální sítě v životě dospívajících. Zabývá se nejčastějšími motivy pro používání sociálních sítí a dobou, kterou s nimi adolescenti tráví. Teoretická část je tvořena 3 kapitolami, které popisují sociální sítě a jejich druhy, moderní a digitální technologie a vývojové období dospívání.
Praktická část se zabývá výzkumem pomocí dotazníkového šetření, které bylo provedeno s žáky 8. a 9. tříd na dvou základních školách a studenty 1. až 3. ročníku jedné střední školy. Cílem práce je zjistit, které sociální sítě využívají dospívající nejčastěji a jaké jsou motivy jejich používání.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is focused on modern technologies and social media among teenagers. The main topic deals with the most frequent motives for using of social media and also considerates the amount of time spent by adolescents. The theoretical part is composed with 3 chapters describing social media and their kinds, modern and digital technologies and evolution period of adolescence.
The practical part deals with the research from questionnaire´s survey which was taken among teenagers from two elementary schools and one high school. The main purpose of this thesis is to research which social media are the most popular ones among teenagers and what are their motives for using them.
Klíčová slova
sociální sítě, technologie, digitální věk, komunikace, dospívání
Klíčová slova v angličtině
social media, technologies, digital age, comunication, adolescence
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti adolescence, sociálního kapitálu a kyberšikany.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti adolescence, sociálního kapitálu a kyberšikany.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Alena, DĚDKOVÁ, Lenka, MACHÁČKOVÁ, Hana, ŠEVČÍKOVÁ, Anna, ŠMAHEL, David, 2013. Kyberšikana. Průvodce novým fenoménem. Praha: Grada. ISBN 978-80-210-6374-7.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ, 2001. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido. ISBN 8073150042.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna, 2014. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-7527-6.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Alena, DĚDKOVÁ, Lenka, MACHÁČKOVÁ, Hana, ŠEVČÍKOVÁ, Anna, ŠMAHEL, David, 2013. Kyberšikana. Průvodce novým fenoménem. Praha: Grada. ISBN 978-80-210-6374-7.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ, 2001. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido. ISBN 8073150042.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna, 2014. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-7527-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta bakalářské práce. Proběhla diskuse.
dr. Kroutilová Nováková diskutovala význam zjisťování oblíbenosti jednotlivých sociálních sítí.
Význam tématu bakalářské práce pro obor sociální pedagogika nedokázala studentka objasnit.
dr. Denglerová komentovala limitní diskusi nad výsledky výzkumu.