Tato bakalářská práce se zabývá problematikou procesu tvorby e-mailové kampaně se
zaměřením zejména na prvky grafického zpracování a celkové struktury textu. V teoretické části je definovaný direct marketing a jeho nástroje, dále pak jednotlivé kroky a postupy, které jsou stěžejní při tvorbě úspěšné e-mailové kampaně.
V praktické části jsou analyzovány a charakterizovány tři e-mailové kampaně společnosti MAN Truck & Bus.
Následně jsou vytvořeny dva testovací e-maily, které jsou poté vyhodnoceny na základě zjištěných informací z rozhovorů s participanty výzkumu. V závěru bakalářské práce jsou doporučeny jednotlivé kroky pro tvorbu ideálního e-mailu tak, aby byl pro společnost co nejefektivnější.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the process of creating an e-mail campaign, focusing mainly on the elements of graphic design and the overall structure of the text. The theoretical part defines direct marketing and its tools, then the individual steps and procedures that are crucial to creating a successful email campaign.
In the practical part, three e-mail campaigns of MAN Truck & Bus are analysed and characterised. Subsequently, two test emails are created, which are then evaluated based on the information obtained from the interviews with the research participants. In the conclusion of the bachelor thesis, the steps for creating the ideal email are recommended in order to make it as effective as possible for the company.
Klíčová slova
e-mail marketing, direct marketing, telemarketing, marketingová kampaň, A/B testování
Klíčová slova v angličtině
e-mail marketing, direct marketing, telemarketing, marketing campaign, A/B testing
Rozsah průvodní práce
65 s. (84 301 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou procesu tvorby e-mailové kampaně se
zaměřením zejména na prvky grafického zpracování a celkové struktury textu. V teoretické části je definovaný direct marketing a jeho nástroje, dále pak jednotlivé kroky a postupy, které jsou stěžejní při tvorbě úspěšné e-mailové kampaně.
V praktické části jsou analyzovány a charakterizovány tři e-mailové kampaně společnosti MAN Truck & Bus.
Následně jsou vytvořeny dva testovací e-maily, které jsou poté vyhodnoceny na základě zjištěných informací z rozhovorů s participanty výzkumu. V závěru bakalářské práce jsou doporučeny jednotlivé kroky pro tvorbu ideálního e-mailu tak, aby byl pro společnost co nejefektivnější.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the process of creating an e-mail campaign, focusing mainly on the elements of graphic design and the overall structure of the text. The theoretical part defines direct marketing and its tools, then the individual steps and procedures that are crucial to creating a successful email campaign.
In the practical part, three e-mail campaigns of MAN Truck & Bus are analysed and characterised. Subsequently, two test emails are created, which are then evaluated based on the information obtained from the interviews with the research participants. In the conclusion of the bachelor thesis, the steps for creating the ideal email are recommended in order to make it as effective as possible for the company.
Klíčová slova
e-mail marketing, direct marketing, telemarketing, marketingová kampaň, A/B testování
Klíčová slova v angličtině
e-mail marketing, direct marketing, telemarketing, marketing campaign, A/B testing
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti direct marketingové komunikace se zaměřením zejména na e-mailovou komunikaci. 2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvantitativního šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat, identifikujte limity práce. 3. Zpracujte výzkum ve formě polostrukturovaných rozhovorů. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry. 4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti direct marketingové komunikace se zaměřením zejména na e-mailovou komunikaci. 2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvantitativního šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat, identifikujte limity práce. 3. Zpracujte výzkum ve formě polostrukturovaných rozhovorů. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry. 4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Seznam doporučené literatury
CHAFFEY, Davey and Fiona ELLIS-CHADWICK, 2016. Digital marketing. 16th ed. Harlow: Pearson. ISBN 9781292077611 FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0 JANOUCH, Viktor, 2010. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2795-7 KOTLER, Phillip a Gary ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th ed. Upper Sadle, N. J.: Pearson. ISBN 978-0-13-308404-7 PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8. WUNDERMAN, Lester, 2004. Direct marketing: reklama, která se zaplatí. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0731-4
Seznam doporučené literatury
CHAFFEY, Davey and Fiona ELLIS-CHADWICK, 2016. Digital marketing. 16th ed. Harlow: Pearson. ISBN 9781292077611 FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0 JANOUCH, Viktor, 2010. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2795-7 KOTLER, Phillip a Gary ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th ed. Upper Sadle, N. J.: Pearson. ISBN 978-0-13-308404-7 PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8. WUNDERMAN, Lester, 2004. Direct marketing: reklama, která se zaplatí. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0731-4
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
S jakými dalšími nástroji doporučujete kombinovat e-mailing pro firmu MAN T&B?
Bude společnost MAN T&B realizovat některé z vašich doporučení?
Student plně zodpověděl na otázky. Členové zkušební komise položili uvedené otázky: Kdo byli participanti pretestu? (doc. Šramová) – student plně zodpověděl na otázku.