Cílem bakalářské práce je za pomocí kvantitativního výzkumu analyzovat změny nákupního chování spotřebitelů při online nákupu potravin v průběhu pandemie Covid-19 v České republice a na základě výsledků vypracovat obecné návrhy a doporučení pro e-shopy prodávající potraviny. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část je věnována literární rešerši, která se zabývá nákupním chováním spotřebitelů na internetu, charakteristikou e-businessu s potravinami a vlivem pandemie Covid-19 na tento sektor trhu. V praktické části bakalářské práce jsou charakterizováni nejrozšířenější prodejci potravin působící v České republice a je provedena analýza výsledků dotazníkového šetření. V návaznosti na to jsou v závěru práce vypracovány návrhy a doporučení.
Anotace v angličtině
The goal of the bachelor thesis is to analyse changes in consumer purchasing behaviour while buying food online during the pandemic Covid-19 in the Czech Republic, through quantitative research and to develop general proposals and recommendations for e-shops selling food based on the results. The bachelor thesis is divided into two main parts. The theoretical part is a literature research which covers consumers' purchasing behaviour on the Internet, the characteristics of e-business with food and the impact of the Covid-19 pandemic on this sector of the market. The practical part of the bachelor thesis characterizes the most widespread food retailers operating in the Czech Republic and the results of the questionnaire investigation are analysed. Following this, proposals and recommendations are presented at the end of the thesis.
Klíčová slova
nákupní chování, spotřebitel, online nakupování potravin, pandemie Covid-19, změny nákupního chování, český e-commerce, online prodejci potravin
Cílem bakalářské práce je za pomocí kvantitativního výzkumu analyzovat změny nákupního chování spotřebitelů při online nákupu potravin v průběhu pandemie Covid-19 v České republice a na základě výsledků vypracovat obecné návrhy a doporučení pro e-shopy prodávající potraviny. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část je věnována literární rešerši, která se zabývá nákupním chováním spotřebitelů na internetu, charakteristikou e-businessu s potravinami a vlivem pandemie Covid-19 na tento sektor trhu. V praktické části bakalářské práce jsou charakterizováni nejrozšířenější prodejci potravin působící v České republice a je provedena analýza výsledků dotazníkového šetření. V návaznosti na to jsou v závěru práce vypracovány návrhy a doporučení.
Anotace v angličtině
The goal of the bachelor thesis is to analyse changes in consumer purchasing behaviour while buying food online during the pandemic Covid-19 in the Czech Republic, through quantitative research and to develop general proposals and recommendations for e-shops selling food based on the results. The bachelor thesis is divided into two main parts. The theoretical part is a literature research which covers consumers' purchasing behaviour on the Internet, the characteristics of e-business with food and the impact of the Covid-19 pandemic on this sector of the market. The practical part of the bachelor thesis characterizes the most widespread food retailers operating in the Czech Republic and the results of the questionnaire investigation are analysed. Following this, proposals and recommendations are presented at the end of the thesis.
Klíčová slova
nákupní chování, spotřebitel, online nakupování potravin, pandemie Covid-19, změny nákupního chování, český e-commerce, online prodejci potravin
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti online nákupního chování spotřebitelů.
II. Praktická část
Analyzujte a popište změny v online nákupním chování v průběhu pandemie Covid-19.
Na základě výsledků provedené analýzy navrhněte obecná doporučení pro e-shopy prodávající potraviny.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti online nákupního chování spotřebitelů.
II. Praktická část
Analyzujte a popište změny v online nákupním chování v průběhu pandemie Covid-19.
Na základě výsledků provedené analýzy navrhněte obecná doporučení pro e-shopy prodávající potraviny.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GROSOVÁ, Stanislava a Olga KUTNOHORSKÁ. Marketing: aplikace v chemii, potravinářství a farmacii. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, 2017, 195 s. ISBN 978-80-7592-003-4.
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. V Praze: C.H. Beck, 2018, 354 s. ISBN 978-80-7400-693-7.
SHOTTON, Richard. Anatomie rozhodování: 25 skrytých faktorů, které ovlivňují to, jak nakupujeme. Praha: Dobrovský, 2020, 211 s. ISBN 978-80-7642-548-4.
SOLOMON, Michael R. Consumer behavior: buying, having and being. Thirteent edition. Harlow, England: Pearson, 2020, 640 s. ISBN 978-1-292-31810-3.
SZMIGIN, Isabelle a Maria G. PIACENTINI. Consumer behaviour. Second edition. Oxford: Oxford University Press, 2018, 492 s. ISBN 9780198786238.
Seznam doporučené literatury
GROSOVÁ, Stanislava a Olga KUTNOHORSKÁ. Marketing: aplikace v chemii, potravinářství a farmacii. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, 2017, 195 s. ISBN 978-80-7592-003-4.
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. V Praze: C.H. Beck, 2018, 354 s. ISBN 978-80-7400-693-7.
SHOTTON, Richard. Anatomie rozhodování: 25 skrytých faktorů, které ovlivňují to, jak nakupujeme. Praha: Dobrovský, 2020, 211 s. ISBN 978-80-7642-548-4.
SOLOMON, Michael R. Consumer behavior: buying, having and being. Thirteent edition. Harlow, England: Pearson, 2020, 640 s. ISBN 978-1-292-31810-3.
SZMIGIN, Isabelle a Maria G. PIACENTINI. Consumer behaviour. Second edition. Oxford: Oxford University Press, 2018, 492 s. ISBN 9780198786238.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Dr. Kozák, A
Oponent práce: doc. Pilík, B
Otázky oponenta:
Proč věková kategorie 55+ nemá důvěru k online nákupům? Zodpovězeno
Může online nákup potravin nahradit prodejny na vesnicích? Zodpovězeno
Jak si vysvětlujete údaj na str. 53, že u 13% respondentů se frekvence online nákupů v době pandemie Covid-19 snížila? Otázka nepoložena.
Otázky vedoucího:
Můžete uvést i další konkurenční online prodejce potravin kromě v práci zmíněných Rohlik.cz, iTesco.cz a Košík.cz? V jakých poskytovaných službách se liší oproti největší konkurenci např. Rohlik.cz? Zodpovězeno
Další otázky:
Dr. Svatošová: kdy jste dělala výzkum k BP? Zodpovězeno
Doc. Novák: jak obeznámíte e-shopy s výsledky Vaší práce? Zodpovězeno